Autor Wątek: Kilka pytań :)  (Przeczytany 7204 razy)

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: Kilka pytań :)
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 14, 2015, 13:02:17 pm »
Jagi są dla osób które wybaczają koszta na rzecz samego posiadania tej marki. Ciężko Ci będzie znaleźć sztukę bez dokładania. Zadbane auta zazwyczaj trzymają ludzie z forum :-W. Na samo przywitanie: gaz (o spalaniu poniżej 14l raczej zapomnij, chyba że jesteś fanem powolnego poruszania się), opony(do 3.0 chyba lipy się nie zakłada), oleje w całym aucie to prawie 1100zł... Do tego przednia prawa pół oś lubi się wytelepać. A przy dwóch ostrych hamowaniach hamulce robią się jak z gumy  :-super Więcej grzechów nie pamiętam (reszta jak w innych autach) :-clap

Ja nie  mam problemu z  hamulcami - zmieniałes  płyn?   Oleje za 1100 złotych to chyba z dodatkiem złota. Półosi nie zmieniałem jak narazie - nic  sie  nie  wytelepało

ghrh

  • Gość
Odp: Kilka pytań :)
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 14, 2015, 14:55:16 pm »
Jagi są dla osób które wybaczają koszta na rzecz samego posiadania tej marki. Ciężko Ci będzie znaleźć sztukę bez dokładania. Zadbane auta zazwyczaj trzymają ludzie z forum :-W. Na samo przywitanie: gaz (o spalaniu poniżej 14l raczej zapomnij, chyba że jesteś fanem powolnego poruszania się), opony(do 3.0 chyba lipy się nie zakłada), oleje w całym aucie to prawie 1100zł... Do tego przednia prawa pół oś lubi się wytelepać. A przy dwóch ostrych hamowaniach hamulce robią się jak z gumy  :-super Więcej grzechów nie pamiętam (reszta jak w innych autach) :-clap

Ja nie  mam problemu z  hamulcami - zmieniałes  płyn?   Oleje za 1100 złotych to chyba z dodatkiem złota. Półosi nie zmieniałem jak narazie - nic  sie  nie  wytelepało

Złota? Olej silnikowy, w skrzyni, tylny most, 1100 to dość zachowawcze oszacowanie.

kurak22

  • Gość
Odp: Kilka pytań :)
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 14, 2015, 15:41:25 pm »
niektórzy śmigają na jednym do samego końca   :-K  
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 14, 2015, 15:48:24 pm wysłana przez kurak22 »

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: Kilka pytań :)
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 14, 2015, 16:18:52 pm »
Nie  no zaraz  zaraz : kupuję części i oleje  w  UK  więc 1100 złotych to około 200 funtów. 
Olej 5W30  5L full syntetic brandowany przez  najwiekszego dystrybutora  czesci w  UK  to niecałe 20 funtów (Shell helix  professional 5l - 28 funtów )
Filtr  oleju MANN (sa  tansze  - ale  nie  bedziemy szli na  łatwizne) 6,29
Olej do skrzynki kątowej i do mostu 75W140 LSD  - kupmy 2 litry zeby starczyło na dwie  wymiany z zapasem  27
Olej do skrzyni biegów 75 W 90 API GL 4  - 2 litry czyli tez  z zapasem 10,49 x2 = 21

Dodajemy :
27 (5 + 1 l  5W30)
6,29 (filtr)
27 (2 x 1l 75W140)
21 (2 x 1l 75W90 )
= 81,29 funta
1 funt = 5,7 zł (dzisiejszy kurs  NBP)
= 463 złote 30 groszy

Zrzuty ekranu z  cenami :







Oczywiscie zakładam samodzielną wymiane ( nie  jestem mechanikiem a  spokojnie  dałem sobie z  tym rade) - nie  wiem więc  skąd  wzieliście  cene  x 3....
Ja  za  1100 złotych zmieniłbym wszystkie oleje i na  dodatek tarcze z klockami ......
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 14, 2015, 16:31:40 pm wysłana przez bartnik »

kurak22

  • Gość
Odp: Kilka pytań :)
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 14, 2015, 16:31:53 pm »
skrzynia manual (automat wymiana 700zł) i własna robota(tutaj ludzie pytają czy trzeba jechać do serwisu zmieniać wąż odmy), do tego jeszcze przesyłki, pewnie stąd ta różnica, ale  :-R że Ci się chciało

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: Kilka pytań :)
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 14, 2015, 16:32:34 pm »
Też mnie zastanawiała ta cena 1100. Może mechanik/sprzedawca jak słyszy, że do Jaguara, to mu się mnożnik ceny ustawia na sporą wartość.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: Kilka pytań :)
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 14, 2015, 16:51:10 pm »
skrzynia manual (automat wymiana 700zł) i własna robota(tutaj ludzie pytają czy trzeba jechać do serwisu zmieniać wąż odmy), do tego jeszcze przesyłki, pewnie stąd ta różnica, ale  :-R że Ci się chciało

Faktycznie - mam skrzynie  manualną i  na ceny patrzyłem ze swojego punktu widzenia. Generalnie polecam manuala - im mniej skomplikowanych klamotów  na  pokładzie, tym niższa  awaryjność (wystarczy sprawdzić  na  forum ilość wątków  o awarii automatów) Choc  przy roczniku 2003, który rozważa kolega, spodziewałbym się  już  dość kosztownej wymiany sprzęgła i dwumasu (choc  faktycznie tego DMF w  benzyniakach trudno zajeździć).

cyberda

  • Gość
Odp: Kilka pytań :)
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 14, 2015, 19:25:07 pm »
Mój X - co prawda z najsłabszym silnikiem benzynowym 2.1 - ma już 165 000 mil czyli 264 000 km i sprawuje się znakomicie - co ciekawe nie bierze grama oleju, mogę się tylko śmiać z najnowszych silników VW TSI które będąc nowe biorą 0,5 l na 100 km ...
Unikaj Diesla i nie wierz w awaryjność benzyniaków - jak dasz radę zrobić podstawowe czynności jak wymiana płynów, tarcz, klocków to autko spokojnie tanio utrzymasz.

Powodzenia w ewentualnym zakupie.

Offline promotion

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 145
Odp: Kilka pytań :)
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 15, 2015, 08:19:21 am »
ja osobiście odradzam ci diesla . Jest to cały ford z jego wszystkimi bolączkami . standartowo wysypuje się dwumasa , turbina , zapycha EGR , no i na koniec zaczyna puszczać kopcia z rury przy dodaniu gazu i lecą wstryskiwacze ( jest to ostatnia część której jeszcze w swoim nie wymieniałem ) . Tak więc jak podliczysz koszty tych części ( a przy silniku 2.2 są o wiele droższe od 2.0 ) to wychodzi na to , że lepiej kupić benzynę i dokładać do ceny paliwa przy codziennej eksploatacji .
xj8 x350 4.2 long 2004
xj8 x350 4.2 long 2007

Offline Artek123

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 820
  • ....by³ S-Type 3.0 V6... ....jest XJ6 seria III...
Odp: Kilka pytań :)
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 15, 2015, 11:56:30 am »
ja osobiście odradzam ci diesla . Jest to cały ford z jego wszystkimi bolączkami . standartowo wysypuje się dwumasa , turbina , zapycha EGR , no i na koniec zaczyna puszczać kopcia z rury przy dodaniu gazu i lecą wstryskiwacze ( jest to ostatnia część której jeszcze w swoim nie wymieniałem ) . Tak więc jak podliczysz koszty tych części ( a przy silniku 2.2 są o wiele droższe od 2.0 ) to wychodzi na to , że lepiej kupić benzynę i dokładać do ceny paliwa przy codziennej eksploatacji .

Jeżeli bym się decydował na X-type  to tylko benz. 3.0 V6 ze skrzynią manualną... według mnie jedyny słuszny wybór... nie mniej jednak nie demonizujmy silników diesla! Jeździłem przez prawie dwa lata Fordem Mondeo 2.0 TDCI, własnie z tym silnikiem który jest w x-type. Kupiłem go z przebiegiem niecałe 160 tyś. km i wiekiem 5 lat (ale czy przebieg był prawdziwy to wątpię, bo auto było sprowadzone z zagranicy - więc podejrzewam, że jeszcze ze 100 tyś. km można dorzucić). Przez te prawie dwa lata zrobiłem kolejne 60 tyś. km i nie miałem z nim żadnych problemów... Co do lecącej dwumasy to jak się jeździ często poniżej 2 tyś. obrotów, bo mniej pali no i przecież już od 1500 tyś. się zbiera to koło dwumasowe wykończy się w ekspresowym tempie (aby nie ,,zajeździć'' dwumasy kłania się odpowiednia technika jazdy...), co do turbo to również wymaga ono odpowiedniego traktowania i to nie zależnie czy jest to benzyna czy diesel (czyli nie jeździmy dynamicznie na słabo rozgrzanym silniku, nie gasimy silnika od razu po zatrzymaniu po dłuższej jeździe czy dynamicznej tylko czekamy nawet kilka minut, żeby pochodził sobie na wolnych obrotach. Olej wymieniamy co max 10 tyś., a nie co 15 czy 20 tyś. km). Wtryskiwacze jeżeli lejemy dobre paliwo (klasy premium) i np. co 2-3 tankowanie dobry środek do czyszczenia i smarowania układu paliwowego, nie przysparzają problemów (niestety takie zachowanie podnosi koszty użytkowania). Co do zaw. EGR to jego uszkodzenie najczęściej spowodowane jest zbierającym się w nim syfie - a on najczęściej powstaje właśnie przez niedomaganie układu paliwowo - powietrznego... Reasumując jak kupimy zadbanego diesla i będziemy odpowiednio o niego dbali to nie przysporzy nam wcale problemów, nie mniej jednak tanio nie będzie czasy kiedy wybierało się diesla bo był tańszy w utrzymaniu niż benz. już dawno się skończyły... poza tym dzisiejsze diesle absolutnie nie nadają się do użytkowania tylko w ruchu miejskim i na krótkich odcinkach... Co do benz. jeszcze to 3.0 V6 też posiada koło dwumasowe i wymiana kpl. sprzęgła wraz z robocizną to ponad 4 tyś. zł... więc chyba jednak wcale taniej jak w dieslu nie jest... kolejnym tematem jest, że terkoczący diesel pod maską Jaguara jakoś mi osobiście nie pasuje...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2015, 12:02:46 pm wysłana przez Artek123 »
Jeep Cherokee
BMW 3 GT
Jaguar XJ6 seria III

kurak22

  • Gość
Odp: Kilka pytań :)
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 15, 2015, 17:08:53 pm »
jak to często bywa, każdy ma swoją rację  :-tylko  :-V

enter84

  • Gość
Odp: Kilka pytań :)
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 15, 2015, 22:14:43 pm »
ja osobiście odradzam ci diesla . Jest to cały ford z jego wszystkimi bolączkami
i właśnie dlatego ja wybrałem Diesla,w razie czego serwis Forda pod nosem...
Niech kolega weźmie pod uwagę też to że niewielu jest fachowców od Jaguarowskich silników benzynowych i nie da się go naprawić ot tak u Zdzicha w garażu...
Ale jak to kurak22 napisał każdy ma swoją rację.
Powodzenia w poszukiwaniach.

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Kilka pytań :)
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 15, 2015, 23:05:09 pm »
Mój X - co prawda z najsłabszym silnikiem benzynowym 2.1 - ma już 165 000 mil czyli 264 000 km i sprawuje się znakomicie - co ciekawe nie bierze grama oleju, mogę się tylko śmiać z najnowszych silników VW TSI które będąc nowe biorą 0,5 l na 100 km ...
Unikaj Diesla i nie wierz w awaryjność benzyniaków - jak dasz radę zrobić podstawowe czynności jak wymiana płynów, tarcz, klocków to autko spokojnie tanio utrzymasz.

Powodzenia w ewentualnym zakupie.

Salut Cyberda,

U mnie tak samo - wszystko OK.
Lejesz 5W30 syntetik jakiej marki?
Nasze koty sa rowiesnikami... VIN mojego to: SAJAF51522YC96230

Sprawdz przez ciekawosc czym sie rozni Twoj od mojego?

Pozdrowionka    :-tylko

cyberda

  • Gość
Odp: Kilka pytań :)
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 16, 2015, 21:46:01 pm »
Na pewno tym że moja kierownica jest po prawej stronie ...

Co do oleju wlałem półsyntetyk 5W30 Britoil