czyli u mnie jak nie moge ustawić średniej temperatury np. 22 stopnie albo 25 stopni tylko jet tak że albo zimno jest w piz.... alo grzeje w piz... to co niby elektro zawór padł
Ale jaka jest temp. powietrza w kabinie kiedy zadajesz te temperatury? Jeśli jest np 22 st i zadasz 25, to tak wtedy z nawiewu leci ukrop, w druga stronę jest podobnie, jak zadasz np. 19 st, to leci mróz. Jeśli masz 22 st i zadasz 23, albo 21, to reakcja systemu nie powinna być tak gwałtowna. Weź pod uwagę, że temperatura, którą zadajesz to docelowa temperatura w całej kabinie, a nie temperatura powierza, która wydostaje się z wylotu np. jak masz w kabinie 50 st. (parking na słońcu) i uruchomisz auto i zadasz 22 st. to system będzie działał na maksymalnym chłodzeniu temp. na wylocie będzie niższa niż 22 st. Działa to tak, że zadajesz temperaturę w kabinie, a system sam "inteligentnie" wykonuje działania, które mają
efektywnie dociągnąć temperaturę w kabinie od zadanej. Jeśli natomiast chodzi Ci o to, żeby z wylotu leciała Ci na rączki idealnie ciepła letnia bryza, to masz problem
Według mojej obserwacji to system jest nastawiony na to, żeby
efektywnie obniżać odczuwalną temperaturę w całym aucie, a nie tylko temperaturę powietrza, które bezpośrednio na ciebie dmucha z kratki, więc ten kto to zaprojektował nie brał raczej pod uwagę tego, ze kierowca chciałby sobie chłodzić ręce, albo twarz. Prawdę mówiąc z tej automatyki również nie jestem do końca zadowolony np. w zimie nie odpowiada mi to, że kiedy wnętrze się nagrzewa, to system automatycznie puszcza ciepłe powietrze na nogi a nie górny nawiew na ręce, twarz. Nie wiem, może inni mają inne preferencje i wola mieć najpierw ciepłe stopy a potem ciepłe ręce, myślę że podobnie jest z Twoim problemem idealnej temperatury pomiędzy 23 i 25 st.
Wobec powyższego wydaje mi się, że ten typ tak ma. Według Twojego opisu to wydaje mi się, że elektrozawór działa prawidłowo skoro jest w stanie zatrzymywać i puszczać obieg w obu strefach. Dla świętego spokoju sprawdziłbym tylko czujniki temperatury tj. te trzy białe w komorze mieszacza i skraplacza i ten jeden przy kierownicy. Co do tych trzech, to w załączeniu przesyłam ci rozpiskę jaka powinna być oporność w jakiej temperaturze, wszystkie czujniki powinny pokazywać zbliżoną oporność w tych samych warunkach. Co do tego czujnika przy kierownicy to nie mam info, odkurz go, oczyść, może coś się zmieni.
Podejrzewam, że teraz pomyślałeś, że w Twoim starym aucie, gdzie była ręczna jednostrefowa klima było lepiej (o ile miałeś takie auto - tylko zgaduję). Też miałem taką myśl ale wg mnie problemem są nasze przyzwyczajenia z poprzednich samochodów. Śmieszy mnie jak ktoś czasem pisze, że coś lepiej działa w aucie o wiele niższej klasy niż S-Type, bo niby jak to tak? Okazuje się jednak, że ta reguła bywa prawdziwa. Ostatnio ktoś pisał, że Panda jego teściów świeci lepszym światłem niż ksenony w jego S-Type. Natomiast u mnie jest tak, że ogrzewanie tylnej szyby o wiele bardziej wydajne było w Astrze II niż w S.
[załącznik usunięty przez administratora]