Autor Wątek: JAGUAR XF 3.0 275 KM -S- UTRATA MOCY P22D3 I P22CF -TRYB AWARYJNY -POMOCY !  (Przeczytany 7967 razy)

adamswarzedz

  • Gość
Witam !
Mam jaguara xf 3.0 diesel 275 km "portfolio S"z 2010 roku kupilem go z niemiec z uszkodzonym sinikiem z przebiegiem 161 tys km
W polsce okazalo sie ,ze penewka na wale sie obrocila . Z tego co poczytalem na forum stwierdzilem ,ze kupie nowy silnik i tak zrobilem .
Kupilem kompletny  silnik  z wtryskami , turbinami  (caly kompletny)z xf-a z 14 roku tez z wersji S ale z oryginalnym  malym przebiegiem  (7 tys km).
Problem jest gdy auto chodzi na najwyzszych obrotach wtedy wlacza sie tryb awaryjny i bledy  P22D3 I P22CF !
Czy ktos mial lpodobny problem ??? Prosze o pomoc bo mechanicy nie daja rady !
Dodam jeszcze  ze w aucie mam juz (nawiercony filtr dpf) i wgrany nowy soft w serwisie boscha.
Jedna rzecz ktora jest niezrobiona to nieszczelnosc na siatce kolektora delikatnie przepuszcza  od strony kierowcy.
Czy od tego moze te bledy i tryb awaryjny?
Czekam na info i dziekuje
Adam


Offline Jaguar Wroc³aw

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 462
Odp: JAGUAR XF 3.0 275 KM -S- UTRATA MOCY P22D3 I P22CF -TRYB AWARYJNY -POMOCY !
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 14, 2015, 19:31:06 pm »
Prawdopodobnie przyczyną jest lewe powietrze w kolektorze. Kolega lampek z Warszawy miał podobny problem, poszukaj go na forum i dopytaj...

adamswarzedz

  • Gość
Odp: JAGUAR XF 3.0 275 KM -S- UTRATA MOCY P22D3 I P22CF -TRYB AWARYJNY -POMOCY !
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 14, 2015, 21:55:16 pm »
Jestem tu nowy ale poszukam .
Dziekuje

Amator ze hey

  • Gość
Odp: JAGUAR XF 3.0 275 KM -S- UTRATA MOCY P22D3 I P22CF -TRYB AWARYJNY -POMOCY !
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 16, 2015, 15:18:14 pm »
Obstawiam mała turbiną, tą załączaną powyżej 2600 RPM.

P22CF-71 Turbocharger Turbine Inlet Valve Control Circuit / Open - Actuator stuck.

Naprawa kończy się wymianą "Actuator'a" - nawet nie wiem jak to poprawnie nazwać w ojczystym języku.

Zasada działania - druga turbina załącza się i pompuje ciśnienie do określonej wartości - po jej osiągnięciu "actuator" otwiera zawór nadmiaru zrzucający ciśnienie, ale potem nie może się zamknąć ponieważ się kleszczy i w tym momencie pojawią się czerwony alarm.

Może też być, że "actuator" działa ok, tylko nie został wykalibrowany po wymianie silnika na wartości min/max otwarcia.

Niech to będzie podpowiedzią dla Twoich mechaników.



« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2015, 15:29:09 pm wysłana przez Amator ze hey »