Autor Wątek: Konsultacje przed zakupem  (Przeczytany 8193 razy)

Kadar

  • Gość
Konsultacje przed zakupem
« dnia: Styczeń 03, 2015, 11:47:41 am »
Czytam wszystkie watki i duuuzo ciekawych rzeczy sie dowiaduje ale nie moge znalezc nigdzie takich pod ktore mozna sie podpiac. Pomyslalem, ze moze warto zalozyc taki dzial o konkretnych silnikach i tylko tam pisac na temat problemow i ew. rozwiazan tylko dla tej grupy silnikow.
Z waszych wpisow juz wiem ze silniki (2.7D) sa najbardziej kaprysnymi silnikami i wymagajacymi szczegolnej troski. Wlasnie przymierzam sie do kupienia takiego nie z wyboru lecz raczj z koniecznosci (nie znalazlem innej oferty) ale wiem tez, ze da sie z nimi zyc szczegolnie jesli naprawde dba sie o nie (jak o kobiete).
Mam juz za soba jazde probna i rzeczywisci to co mnie zastanawia to male przyspieszenie. Troche zaskoczylo mnie to bo w koncu moc ponad 200KM powinno wciskac w fotel a tu nic. Nie, nie bron Boze, nie chodzi mi o zostawianie sladow opon na asfalcie pod swiatlami. gdybym tego chcial to szukalbym innego samochodu. Jak najbardziej podoba mi sie spokojna dostojna jazda. Tylko, nie da sie nie porownywac. jezdze volvo slabszymi silnikami i tam naprawde czuje sie to przyspieszanie a moc w niektorych 2 razy mniejsza. Dlatego moje pytanie czy to cecha takiego silnika w jaguarze czy moze juz cos nie tak. Samochod ma juz swoje lata (2008) i swoj przebieg 120k. Elektryka tez zawodzi, na dzien dobry silnik nie zapalił - zamruczal, pokichal, wycieraczki wlaczyl i zamilkł. Wystarczylo podobno podladowac akumulator ale jak dla mnie malo przekonujace tym bardziej ze proby uruchomienia byly tez z drugiego dolaczonego aku. i nic. Potem kiedy juz w calym majestacie odbyla sie jazda probna okazalo sie, ze szyba nie opuszcza sie a wlew paliwa nie otwiera. Wiec na dzien dobry jak sie sprzedaje samochod malo zachecajaca prezentacja ale trwam w swoim uporze i pytanie czy nie glupim. milo mi bedzie jesli fachowcy wypowiedza sie. Wazne - NIE ZNAM SIE NA SAMOCHODACH, nie ma o nich zielonego pojecia, jak do tej pory samochod to byla kierownica i wlew paliwa reszta nalezala do serwisu.

Online rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: Konsultacje przed zakupem
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 03, 2015, 12:20:28 pm »
Witaj.

Wg mnie odpusc sobie.

Auto powinno ciagnac w miare ladnie-nie bedzie to rakieta ale moment obrotowy powinien w fotel wgniatac. Mozliwe ze byl w trybie awaryjnym i turbo sie nie "wlaczalo" z tym ze check engine powinno wyskoczyc... Niestety realia w polsce sa takie ze auta bite sa naprawiane najtanszym kosztem"aby tylko jezdzil" i pozniej rozne kwiatki wychodza...

Jesli nie znasz auta to popytaj kolegow - moze ktos ma jakies pojecie-niech pojedzie z Toba - zabierz tez auto na diagnostyke - jak sprzedawca nic nie ukrywa to nie bedzie mial z tym problemow. Przed diagnostyka dokladnie auto rozgrzej. Nie jedz z tym do pana Kazia tylko najlepiej do donrego serwisu gdzie bedz w stanie podpiac auto do kompa i wszystko posprawdzac...

Przebieg 120k to nie jest wcale duzo... Chyba ze te 120k to tylko na liczniku pokazuje... Jesi auto jest sprowadzone to wierz mi lub nie ale na zachodzie nikt nie kupuje duzego, wygodnego auta z dieslem zeby jezdzic tylko do kosciola tylko po to zeby jezdzic 50kkm i wiecej rocznie...
Powodzenia.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 03, 2015, 12:27:40 pm wysłana przez rmazurek »
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

By³y:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Konsultacje przed zakupem
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 03, 2015, 12:26:38 pm »
Ta niechęć przy odpalaniu i wycieraczki, które się włączyły to słaby akumulator. Dynamika 2.7d jest na wysokim poziomie. Powinien przyspieszać aż miło. Może mu coś dolegać. To auto wisi gdzieś na necie? Jeśli tak to daj link.

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Konsultacje przed zakupem
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 03, 2015, 12:36:59 pm »
Tylko,  że od słabego akumulatora auto też nie będzie ciągnęło jak trzeba. Przynajmniej w benzynie.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Offline wrojag

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.351
Odp: Konsultacje przed zakupem
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 03, 2015, 18:57:49 pm »
Wlew paliwa jest dosyć typową usterką (da to się dosyć szybko ogarnąć), szyba może byc kwestią ponownych ustawień po śmierci akumulatora, a co do przyśpieszeń to jeżeli mieszkasz w okolicach Wrocławia to zapraszam na jazdę "porównawczą" moim XF-em lub poproś o jazdę kogoś z Twojej okolicy, może to tylko takie wrażenie.

Kadar

  • Gość
Odp: Konsultacje przed zakupem
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 04, 2015, 19:26:30 pm »
Dzieki za te podpowiedzi. Jestem juz umowiony na wizyte w serwisie ASO mam nadzieje, ze tam sie wszystko wyjasni.
Pozdrawiam

P.S. Niestety od Wroclawia mieszkam daleko ale przy okazji chetnie wpadne.

Roobs

  • Gość
Odp: Konsultacje przed zakupem
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 05, 2015, 08:44:40 am »
Tylko,  że od słabego akumulatora auto też nie będzie ciągnęło jak trzeba. Przynajmniej w benzynie.

Pierwsze słyszę :o

Było to dość dawno temu ale jak miałem  słaby aku to był  wpływ na rozruch i kilka innych drobnych spraw ale jak już odpaliło to nie było problemu z jazdą.

Offline Hooyeman

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 83
Odp: Konsultacje przed zakupem
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 05, 2015, 13:11:41 pm »
Tylko,  że od słabego akumulatora auto też nie będzie ciągnęło jak trzeba. Przynajmniej w benzynie.

nie wierze :-K

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Konsultacje przed zakupem
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 05, 2015, 17:17:57 pm »
Hooyeman szok prawda, aż padłeś na kolanka niesamowite, dziękuje, że tak się kłaniasz  ;), co do aku to mi auta szarpały i alternatory strasznie piłowały, po zmianie akumulatorów, auta nie szarpią i nie piłują alternatory. Nie jestem elektrykiem, ani mechanikiem więc tego nie wytłumaczę, napisałem to co zaobserwowałem.
Pozdrawiam.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Roobs

  • Gość
Odp: Konsultacje przed zakupem
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 05, 2015, 18:31:21 pm »
Hooyeman szok prawda, aż padłeś na kolanka niesamowite, dziękuje, że tak się kłaniasz  ;), co do aku to mi auta szarpały i alternatory strasznie piłowały, po zmianie akumulatorów, auta nie szarpią i nie piłują alternatory. Nie jestem elektrykiem, ani mechanikiem więc tego nie wytłumaczę, napisałem to co zaobserwowałem.
Pozdrawiam.

Może to byc właśnie wina alternatora, regulatora lub jeszcze kilku innych podzespołów. Nie za każdym razem takie usterki sie ujawniają.

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Konsultacje przed zakupem
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 05, 2015, 20:47:25 pm »
Wszystko zostało sprawdzone, jedynie w X regulator wymagał wymiany i tak też zostało zrobione, alternatory są sprawne, natomiast po wymianie akumulatorów oba auta pracują idealnie i nic się złego nie dzieje. Cud? nie wiem, ale i tak wymagały już wymiany, także nie ma co gdybać.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Roobs

  • Gość
Odp: Konsultacje przed zakupem
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 06, 2015, 15:36:58 pm »
Wszystko zostało sprawdzone, jedynie w X regulator wymagał wymiany i tak też zostało zrobione, alternatory są sprawne, natomiast po wymianie akumulatorów oba auta pracują idealnie i nic się złego nie dzieje. Cud? nie wiem, ale i tak wymagały już wymiany, także nie ma co gdybać.

Po zapaleniu można wyjąć aku z auta i samochód pojedzie:) ...najważniejsze że jeździ, teraz jest tyle elektroniki że auta potrafią nie odpalić, zgasnąć, wywalić usterki a po chwili tak jakby nic się nie działo wcześniej:)

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Konsultacje przed zakupem
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 08, 2015, 23:38:50 pm »
Oczywiście, że bez akumulatora pojedziesz, jak zapalisz, możesz też wyciągnąć silnik i pojechać-Oszczędzasz silnik i paliwo  ;)
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Offline Hooyeman

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 83
Odp: Konsultacje przed zakupem
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 09, 2015, 10:07:41 am »
piszesz  farmazony i tyle jak stan akumulatora może wpływać na osiągi auta? wytłumacz mi to proszę a nie że Tobie się wydaje i tak jest. Potem ktoś to przeczyta i będzie powtarzał dalej. Wychodzę z założenia że jak czegoś nie wiem to się nie odzywam a u Ciebie jest zupełnie na odwrót.

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Konsultacje przed zakupem
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 09, 2015, 16:22:31 pm »
W takim razie farmazonie, jak wiesz i jesteś takim znawcom to wyprowadź mnie z błędu i wytłumacz dlaczego tak nie jest. Nawiązując do tego, w s typie miałem akumulator, który szybko tracił prąd, ale ok jeździł miał problemy z rozruchem po pewnym czasie, w x typie auto szarpało jakby była cewka zepsuta, zbadałem akumulator sprzętem, który pokazał, że jest on dobry (zapalał w -20) natomiast wskazał "tętnienie" mrugało oświetlenie, diagnoza padła na regulator, który ma i tak specyficzne działanie ze względu na umieszczenie akumulatora przy silniku, ale wracając do sedna za niskie miał ładowanie, został wymieniony na nowy, ładowanie wróciło do normy książkowej, natomiast pomiar wskazywał dalej na "tętnienie" oświetlenie mrugało, szarpał już sporadycznie, dużo mniej niż wcześniej, ale dziwne zjawisko, więc zamieniłem akumulatory z s typem i tętnienie ustało na akumulatorze z niego, który tracił prąd, ale alternator go szybko  ładował, natomiast w s typie pojawił się problem na akumulatorze z x type, było wspomniane "tętnienie" i auto zaczęło dziwnym trafem szarpać i to dość mocno. Długo się nie zastanawiając pojechałem po dwa nowe akumulatory i do dzisiaj mam święty spokój, auta nie szarpią nie mają "tętnień" i jeżdżą elegancko, w XJ tego nie testowałem bo już mi się nie chciało. Wytłumacz mi teraz Ty jak to się stało? Napisałem o słabym akumulatorze, żeby przyszły nabywca zwrócił uwagę jaki oni tam akumulator wkładają, albo jaki jest na miejscu, po to żeby sprawdzić, jak samochód będzie się zachowywał na nowym akumulatorze dedykowanym do tego samochodu, a nie mniejszym pojemnościowo. Więc zamiast wysyłać idiotyczne emoty nic nie wnoszące do tematu wytłumacz, bo szczekać tak samo to i ja potrafię.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000