Siemka :-)
Zacznę od tego że auto już od bliska roku nie sprawiło mi żadnego problemu X-Type 3.0 automat 2002rok.
Dziś rano zmieniłem przepływkę bo spalanie miałem za wysokie i odłączyłem akumulator żeby ,,nauczył się spalać od nowa,,.
Po dosłownie 5 minutach klemę z powrotem podłączyłem.
Po przejechaniu 5 km. wyświetliła się żółta lampka , napis GETRIEBE GESTOERT i auto zaczęło się gubić w zmianie biegów i szarpać.
Wtedy olśniło mnie że nie zrobiłem adaptacji skrzyni po odłączeniu prądu - jazdy z odpowiednimi obrotami na odpowiednich biegach.
Spalanie wreszcie spadło do normalnego 13 / 14 l w mieście ale pojawił się problem tego błędu.
Ktoś z forumowiczów miał taki błąd ?
Podpięcie do kompa to błędy P1000 P1111 P163 P1603, wszystkie skasowane.
Po ponownej jeździe żółta lampka wróciła + komunikat, BRAK CHECK ENGINE.
Trochę przerywa ale wyłącznie między 1-szym a 2-gim biegiem, dalej jest okej.
Niestety nie można wejść komputerem diagnostycznym do skrzyni automatycznej, mimo sprzętu z wyższej półki (8000zł) nawet wchodząc przez A3, Mondeo, Mazdę, Galaksy i całą resztę aut w których jest skrzynia jatco 506 ...
Czy te ,,jaja,, ze skrzynią spowodowane są moim błędem nie zaprogramowania jej po odłączeniu prądu ??
Zaznaczę iż od razu zacząłem jazdę na 4-tym biegu w wersji Sport (nie D) - ma to jakieś znaczenie ?