Autor Wątek: Czas na zimę - czyli podeszwy dla Jaga  (Przeczytany 6256 razy)

Offline Kakashi

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Czas na zimę - czyli podeszwy dla Jaga
« dnia: Październik 21, 2014, 13:53:15 pm »
Witajcie, pomóżcie mi moi drodzy. Czy możecie mi doradzić jakieś opony zimowe które są dobre do 300 zł? Zupełnie się na tym nie znam,nie wiem jak na nie patrzeć a myślę że czas powolutku na kupno. Budżetu mam 300 zł a rozmiar kapcia: 205/55/R16... głównie w używki celuję bo nie spodziewam się kompletu nowych opon w dobrej jakości za 300 zł...

ghrh

  • Gość
Odp: Czas na zimę - czyli podeszwy dla Jaga
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 21, 2014, 15:45:36 pm »
300zł za komplet zimówek do Jaga? Za tyle to nie wsadziłbym kółek do Tico... Życie jest mi dość miłe.
Jak już musisz jechać po budżecie to kiedyś trafiłem na taki wideotest:
https://www.youtube.com/watch?v=nhQJOCPi1bQ
Masz komplet za 450zł:
http://allegro.pl/listing/listing.php?a_enum[15808][3]=3&a_enum[11343][1]=1&a_enum[127088][5]=5&a_enum[345][9]=9&a_enum[344][64]=64&order=m&string=markgum&search_scope=category-99203&bmatch=seng-v6-p-2-mt-1021

I od tego samego gościa, czemu nie bardzo szukałbym używanych:
https://www.youtube.com/watch?v=-PSC8Ha5-Do

Offline Kakashi

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Odp: Czas na zimę - czyli podeszwy dla Jaga
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 21, 2014, 19:59:32 pm »
W sumie zimówki to jest obowiązek żeby kupywać 4? Czy można po prostu 2 na przód założyć?

Btw. co to jest za element, w sensie jak się nazywa ta guma(rura taka gumowa) łącząca turbinę z kolektorem dolotowym i w środku ma przepływomierz? Przy próbie naprawy(sparciała końcówka gumy na turbinie) urwałem przypadkowo jedno odnóże i teraz mam mały brakossący problem?

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Czas na zimę - czyli podeszwy dla Jaga
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 21, 2014, 20:18:04 pm »
Jak załozysz na jedną oś to ta druga i tak nie bedzie Cie słuchała:)a generalnie to jezeli sie zakłada gdzies słabsze opony to na przod,na tyl lepsze nawet w przednionapędowych autach

Offline Kakashi

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Odp: Czas na zimę - czyli podeszwy dla Jaga
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 21, 2014, 20:26:34 pm »
No ale napęd jest na przód to wtedy rozumując dobrze aby się nie ślizgać i pojechać potrzebuję na przód założyć?

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 877
Odp: Czas na zimę - czyli podeszwy dla Jaga
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 21, 2014, 20:39:37 pm »
No ale napęd jest na przód to wtedy rozumując dobrze aby się nie ślizgać i pojechać potrzebuję na przód założyć?
Tak, a na drugim zakręcie Cię tył wyprzedzi.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

kurak22

  • Gość
Odp: Czas na zimę - czyli podeszwy dla Jaga
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 21, 2014, 20:40:20 pm »
obowiązku nie ma, więc zrobisz jak chcesz  :-R

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Czas na zimę - czyli podeszwy dla Jaga
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 21, 2014, 20:40:26 pm »
Przy wejsciu w zakret na słabszych gumach z przodu co najwyzej pojedziesz prosto,jak beda słabsze z tylu a przod sie bedzie trzymał drogi zacznie Cie obracać a z tego trudniej wyjsc:) i gorzej sie konczy,tak na lepszym przodzie  na przednim napedzie predzej sie wyskrobiesz ale lepiej nie podjechac pod gorke moim zdaniem niz w najlepszym wypadku pomarszczyc blache...moja rada albo zostan na letnich wyjezdzaj jak nie bedzie slisko albo dozbieraj na cztery gumy..potem wydatki moga byc wieksze..

Offline Kakashi

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Odp: Czas na zimę - czyli podeszwy dla Jaga
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 21, 2014, 20:45:26 pm »
No właśnie mieszkam w domu na górce(czyli każdorazowy wyjazd=zjazd z górki i w drugą stronę podjazd...) dlatego te opony są ważne. Czyli co, używane to syf totalny? A jeżeli nie(i tu sprowadzamy się do meritum pytania), jak należy na nie patrzeć by dobre wybrać?

A co do tego drugiego pytania, wie ktoś jak ten ... wąż? sie nazywa?

ghrh

  • Gość
Odp: Czas na zimę - czyli podeszwy dla Jaga
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 21, 2014, 21:37:22 pm »
Tylko komplet:
https://www.youtube.com/watch?v=K7xXDMkVFlE

Co jest nie tak z tymi bieżnikowanymi, które Ci podesłałem w drugim poście?

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Czas na zimę - czyli podeszwy dla Jaga
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 21, 2014, 21:45:59 pm »
300zł ? Za tyle mozna myśleć o zakupie rozsądnych zimówek w rozmiarze 175/70/13 a nie R16. Nie stać na owies = nie stać na konia.

Komplet uzywek w stanie nadajacym się do jazdy w zimie (a nie udających zimówki napisem M+S) licz optymistycznie 600zł. Akurat zima z bieżnikiem poniżej 5mm i starsza niż 5 lat nie nadaje się do jazdy po śniegu/gołoledzi/błocie pośniegowym.

W przednionapędówce ładniejsze opony dajemy do tyłu (pomijawszy kwestię zużywania), ponieważ na tył nie mamy ŻADNEGO wpływu, w tylnionapędówce dajemy na przód, bo wyjście z poślizgu tyłu możemy próbować panować pracą gazu, a przód hamuje i skręca.

Opony bieżnikowane to gówno.
Chciałem kupić zestaw opon 195/65/15 dla ojca i dzwoniłem do kolegi, który jest partnerem Markguma i sprzedaje to zarówno na allegro jak i w swoim sklepie, żeby mi zrobił dobrą cenę kompletu. Odpowiedź Seby: "Chyba Cię bóg opuścił, tego bym nie wsadził nawet do taczki, a na pewno nie do swojego auta". Jeśli już sprzedawca ma takie zdanie o produkcie, znaczy, ze nie jest dobry.

Mam złe doświadczenia z nalewkami, ok 6 lat temu kupiłem nalewki Glob-GUM o ile pamietam, po 2000km odpadło mi czoło bieżnika. Dziękuję.


Co do drugiego pytania, po prostu rura dolotu.
na allegro nie ma powystawianych, nie pamietam wymiarów, ale Samco robi sylikonowe ok 160zł, olejoodporne, sprawdzone dają radę.

Kayyko

  • Gość
Odp: Czas na zimę - czyli podeszwy dla Jaga
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 22, 2014, 00:20:11 am »
Jak załozysz na jedną oś to ta druga i tak nie bedzie Cie słuchała:)a generalnie to jezeli sie zakłada gdzies słabsze opony to na przod,na tyl lepsze nawet w przednionapędowych autach
mój brat pracuje od wielu lat w Bridgestonie i twierdzi, że zawsze lepsze powinny iść na przód bez względu na rodzaj napędu, tym bardziej, że przednie szybciej się ścierają, wiec nawet u nich w firmie po sezonie  (ok 40tyś. km.) przekładają im tył na przód (różnica ok 2mm), a potem na śmietnik. Według tego co mówi to nie może opona kierująca i głownie hamująca być gorsza od tylnej no i w ogóle być marnej jakości.

Mike_G

  • Gość
Odp: Czas na zimę - czyli podeszwy dla Jaga
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 22, 2014, 00:51:56 am »
A czy Ty przypadkiem nie masz w 2,5 napedu 4x4? Tam musi isc komplet takich samych opon o rownym stopniu zuzycia zeby nie rozwalic napedu... Takie samo ogumienie czyli ten sam bieznik na 4 oponach...

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Czas na zimę - czyli podeszwy dla Jaga
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 22, 2014, 00:58:02 am »
A czy Ty przypadkiem nie masz w 2,5 napedu 4x4?
A czy Ty umiesz czytać ze zrozumieniem i widziałeś 2.5 V6 TC? Albo Diesela AWD w X'ie?

Trzeci post.

PS. I Nie chodzi o rurę między kolektorem ssącym a turbiną tylko między turbiną a filtrem powietrza (tak na marginesie.

Offline marti

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: Czas na zimę - czyli podeszwy dla Jaga
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 22, 2014, 01:15:30 am »
Witam, zanim dokonasz wyboru, musisz zawsze zwrócić uwagę na podstawowe parametry, które trzeba spełnić przy wyborze opon, czyli:
- nośność opony jaką producent przewidział co do konkretnego modelu auta
 ( jeżeli będzie za mała, to opona traci swoje właściwości jezdne, o wiele bardziej hałasuje, a w skrajnych przypadkach poprostu strzeli z powodu przeciążeń )
- rok produkcji jest również bardzo istotny
( producenci przewidują, że opona, a konkretnie guma zachowuje swoje właściwości jezdne max do pięciu lat, jak jest starsza, to można ją sobie wsadzić w buty, nawet jeżeli bieżnik jest w dobrym stanie)
- max dopuszczalna prędkość co do opony
- zimowe opony powinny być węższe, od letnich. Mniejsza szerokość opony, to lepsza przyczepność.

Opony do 300zł, jeżeli chodzi o nowe, Kleber, Dębica, jeżeli masz pewne źródło co do opon używanych, które spełniają w/w parametry, to lepiej kupić markowe używki, moim zdaniem zawsze i wszędzie MICHELIN