Autor Wątek: proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu z hamulcami xj40  (Przeczytany 2880 razy)

iroc5.7

  • Gość
proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu z hamulcami xj40
« dnia: Wrzesień 11, 2014, 09:26:01 am »
Witam. szukałem trochę na forum, ale nie wiele zrozumiałem. chodzi o xj40 90r. jestem jeszcze "zielony" w kwestii układu hydraulicznego, dodam, że w citroenach jestem spec, miałem wiele cx-ów itp.
W moim jagu natomiast mam taki problem;
1. przy każdym naciśnięciu hamulca zapala się czerwony wykrzyknik.
2. przy szybkim nagłym naciśnięciu hamulca w pierwszej chwili jest twardy i hamulce działają jakby z lekkim opuźnieniem, przy powolnym naciskaniu jest ok. przy silnym naciskaniu mam wrażenie jakby coś pchało  mi pedał w górę.
4. do tego są słabe hamulce, ale co dziwne, hamują wszystkie koła, tarcze są gorące, wszystkie, tylne też.
Od czego zacząć?
Od akumulatora ciśnienia? Rozumiem, ze to ta mała czarna sfera na popce. z tyłu nie mam nivo, są założone przez poprzedniego właściciela zwykłe amory.
Na czym w skrócie polega zadanie tego akumulatora w jagu, bo w citroenie nie wyczuwałem takich objawów przy uszkodzonym akumulatorze ciśnienia podczas pracującego silnika.

Wydaje mi się, że zadanie tego akumulatora w jagu jest odwrotne niż w citroenie, w tym drugim podczas pracy silnika jest cały czas wytwarzane odpowiednie ciśnienie w układzie, więc akumulator jest niepotrzebny, potrzebny jest tylko w przypadku zgaśniecia silnika podczas jazdy. wydaje mi sie że w jagu ciśnienie wytwarza pompka elektryczna dopiero po naciśnięciu hamulca, więc przy nagłej potrzebie w pierwszej chwili ciśnienie jest niewystarczające, więc chyba najpierw ciśnienie jest podawane z akumulatora a po ułamku sekundy dopiero dobija pompka, tak?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2014, 09:41:49 am wysłana przez iroc5.7 »

tomek1212

  • Gość
Odp: proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu z hamulcami xj40
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 11, 2014, 11:17:48 am »
Dokładnie tak, citroen z tego co pamiętam miał pompę napędzaną od silnika o dość dużym wydatku, natomiast w jaguarze jest to mała elektryczna pompa którą nie zdąży tak szybko zrobić odpowiednie ciśnienie w układzie dlatego zastosowano akumulator ciśnienia.
Akumulator ciśnienia jest bardzo podobny jak te do amortyzatorów w citroenie, różnica jest tylko taka że do citroena nowy kosztował mniej niż 100zł a do jaguara jakoś koło 1000zł.

Offline natalinka

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 52
Odp: proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu z hamulcami xj40
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 11, 2014, 11:42:15 am »
witam, podłączę się do wątku jeśli można i zapytam co z tą kontrolką czerwoną z wykrzyknikiem. u mnie też zapala się przy hamowaniu. zaczęła świecić się po pierwszej zmianie klocków po zakupie auta. myślałem że to coś z czujnikami, ale po następnej zmianie klocków  też się świeci. czy  przyczyną może być zużyta kula? dodam że hamulce działają tak jak działały od początku czyli samochód nie staje w miejscu dęba ale dosyć sprawnie się zatrzymuje.

iroc5.7

  • Gość
Odp: proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu z hamulcami xj40
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 12, 2014, 21:57:25 pm »
No właśnie ta cena akumulatora trochę psuje humor, znalazłem za ponad 1100zł. chyba, że da się dopełnić jak w cytrynie o ile membrana jest ok. zobaczę.

Offline jaras81

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Odp: proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu z hamulcami xj40
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 12, 2014, 22:16:53 pm »
u mnie po 3-4 naciśnięciach pedału hamulca załącza się pompka właśnie tego akumulatora i w dodatku dość głośno hałasuje- z tego co wiem to powinna załączyć się dopiero po 7.
Zastanawiam się czy do wymiany mam akumulator ciśnienia czy pompkę... czy to i to?

Czerwony wykrzyknik podczas hamowania może wynikać z zużytych klocków hamulcowych lub braku klocków z czujnikiem zużycia lub uszkodzonym czujnikiem zużycia.
Jaguar XJ40 3.2s '94

iroc5.7

  • Gość
Odp: proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu z hamulcami xj40
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 15, 2014, 10:40:04 am »
A, no właśnie, skoro tak to okazuje się, że lepiej nie jeździć w ogóle bez akumulatora ciśnienia, bo jak by pompka lub jej elektryka zawiodła przy większej prędkości to mogiła. ręczny i hamowanie skrzynią niewiele da.

iroc5.7

  • Gość
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu nadal istniejącego problemu z hamulcami xj40
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 08, 2014, 22:33:31 pm »
Witam.

Ponawiam prośbę ponieważ aktualna sytuacja wygląda następująco; wymieniłem akumulator ciśnienia (na używany od gościa handlującego częściami do jaguarów, podobno sprawny, jeśli nie to mogę wymienić), odpowietrzyłem hamulce i problem istnieje nadal tzn. przy szybkim naciśnięciu pedał jest w pierwszej chwili twardy i nie ma skuteczności hamowania, po chwili (ok. 1 sek.) pojawiają się normalne hamulce, pompka załącza się za każdym razem po naciśnięciu pedału. mój poprzedni akumulator na pewno ma uszkodzoną membramę, aktualny wygląda na dobry, jest membrama i pompka wyraźnie (z oporem) dobija płyn w gruszkę, może ma za niskie ciśnienie gazu w sferze, wymieniać na inny, dobijać sferę, czy mogą być jeszcze inne przyczyny?