Autor Wątek: Taka sytuacja :(  (Przeczytany 11746 razy)

nyos79

  • Gość
Taka sytuacja :(
« dnia: Sierpień 04, 2014, 10:44:59 am »
Niestety spotkała mnie niemiła sytuacja z moim XK8 - w trakcie jazdy przy dość sporej prędkości rozłączyło mi napęd i duszenie w pedał gazu nic nie dawało. Zjechałem na pobocze i zauważyłem że pojawił się komunikat w stylu "ENGINE STABILITY FAIL". Wskaźniki w porządku. Po zgaszeniu i odpaleniu poszła biała chmura z jednego z wydechów co wskazywałoby na uszczelkę pod głowicą. Samochód od razu zgasiłem i przywiozłem na lawecie. Z samochodu nic nie ciekło, chłodziwo się nie gotowało. Po przywiezieniu do domu odpaliłem ponownie silnik (nic nie pukało i nie stukało w silniku), poszła raz biała chmura skrzynia pracowała poprawnie. Zgasiłem. Zmierzyłem ciśnienie na poszczególnych cylindrach i wszędzie jest 11 z wyjątkiem 1 gdzie jest 8. Teraz chciałbym zdjąć głowicę, ale przy niej jest kółko zębate od rozrządu i muszę je rozpiąć, aby ustalić co się dzieje. Teraz moje pytanie: Czy ktoś z Was posiada może instrukcję jak ustawia się rozrząd w XK8 97r. ?

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Taka sytuacja :(
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 04, 2014, 10:49:00 am »
Ekspertem nie jestem ale całkiem możliwe, że nikasil zaczął się zdzierać na 1 cylindrze stąd coraz mniejsza kompresja. To jest nieuniknione choćby nie wiem jak dbać i serwisować. Mam X308 gdzie z tego powodu właśnie wymieniłem silnik - na 3 cylindrach połowa kompresji była.

nyos79

  • Gość
Odp: Taka sytuacja :(
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 04, 2014, 10:52:56 am »
Kurde, a dbałem o silnik, pilnowałem nie żałowałem na olej, na wymianę i nie turlałem się na krótkich dystansach. Samochód ma ok. 86k mil przebiegu.

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Taka sytuacja :(
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 04, 2014, 10:59:21 am »
A to przy takim przebiegu raczej nie nikasil. Mój ma 328tyś km  :-gwizd

nyos79

  • Gość
Odp: Taka sytuacja :(
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 04, 2014, 11:03:29 am »
O nikasilu to już się już naczytałem :)

A ma ktoś może dostęp do serwisówki odnośnie rozrządu ? Muszę go częściowo rozłożyć.

BlackV6

  • Gość
Odp: Taka sytuacja :(
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 04, 2014, 11:49:39 am »

nyos79

  • Gość
Odp: Taka sytuacja :(
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 04, 2014, 12:56:55 pm »
znalazłem to czego szukałem, wielkie dzięki

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Taka sytuacja :(
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 04, 2014, 15:13:20 pm »
Witaj. Mam instrukcje. Jesli chcesz, odezwij sie na priv. Czy robiłes diagnostykę samochodu przez IDS?
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

nyos79

  • Gość
Odp: Taka sytuacja :(
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 05, 2014, 08:32:00 am »
Zaraz napiszę Ci wiadomość.

Nie robiłem diagnostyki. Sprawdziłem ciśnienie na cylindrach i na 1 jest tylko 8, pozostałe 11. Na razie pracuję nad tym aby zobaczyć co tam się dzieje i dlaczego stracił kompresję.
Niestety mam złe przeczucia że to nie tylko uszczelka pod głowicą, ale nie dowiem się jak tego nie rozbiorę. Modlę się tylko o to żeby cylinder był cały.



na razie muszę zdjąć łańcuch i nie jestem pewien czy dobrze wyczytałem z podesłanej instrukcji z linka jak poprawnie zblokować mechanizmy aby potem nie odkrywać ameryki i dokładać sobie dużo pracy.

Przy okazji rozbierania wyszły pewne rzeczy:

- EGR jest zaślepiony !!
- ktoś już wcześniej robił sobie znaczniki na łańcuchach i to chyba dość nie dawno skoro przetrwały (ja dużo nie nacieszyłem się jazdą)

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Taka sytuacja :(
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 05, 2014, 09:22:36 am »
Instrukcja poszła na maila. Myślę, że Ci pomoże. Patrząc na zdjęcie, które dodałeś, to masz napinacz górny na pewno starego typu z plastiku. Przy okazji zastanów się nad zmianą na metalowe + ślizgacze, łyżwy i łańcuchy. Patrząc na obudowę wariatora faz rozrządu, to wygląda średnio. Chodzi mi o jej zabrudzenie. Mógłbyś też wypłukać układ olejowy specjalnym środkiem.
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

nyos79

  • Gość
Odp: Taka sytuacja :(
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 02, 2014, 10:55:29 am »
Temat wraca ponownie, znalazłem w końcu trochę czasu i sprawa wygląda następująco:

Muszę zakupić:
1. Pierścienie
2. Panewki
3. Komplet rozrządu ze ślizgami (ktoś coś kiedyś przy nim dłubał i wolę nie ryzykować).

Łączny koszt części to: 4 600 zł

Zastanawiam się czy nie kupić po prostu nowszego silnika. Co byście zrobili na moim miejscu?

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Taka sytuacja :(
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 02, 2014, 11:52:59 am »
4 600 zł to nie jest duża cena. Zastanów się nad wymianą. Ja bym naprawiał.
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

nyos79

  • Gość
Odp: Taka sytuacja :(
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 02, 2014, 14:36:42 pm »
tak też uczynię, znaleść pewny silnik to nie takie proste, a tak przynajmniej będę wiedział co mam

Offline p123

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 485
  • XJ8 3.2 Executive 1999
Odp: Taka sytuacja :(
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 26, 2014, 11:47:50 am »
Sorry za odgrzewanie kotleta ale co właściwie się stało z silnikiem ?
Piotr

nyos79

  • Gość
Odp: Taka sytuacja :(
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 06, 2015, 18:16:33 pm »
a właśnie będę się brał do roboty przy nim  :-wstyd
samochód stoi w garażu, silnik w miarę zabezpieczony i od wczoraj zastanawiam się co robić dalej  :)
trochę pokrył go kurz, wygląda jak te opuszczone samochody w Arabii Saudyjsiej :)
« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2015, 18:21:36 pm wysłana przez nyos79 »