Autor Wątek: Jaguar S type 3.0 nierówna praca silnika - może ktoś podpowie  (Przeczytany 14472 razy)

marszal

  • Gość
Odp: Jaguar S type 3.0 nierówna praca silnika - może ktoś podpowie
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 08, 2014, 00:31:36 am »
Ja jestem z Kielc, jeśli chodzi o wariator - wiem właśnie że komputer powinien to pokazać, byłem u elektryka nic mu nie pokazuje komputer, rozłożył ręce bezradnie. U drugiego komp pokazał czujnik temperatury (zmieniłem) paliwa lub komputer(tego jeszcze nie zmieniałem), u trzeciego nic nie pokazał.

Generalnie nie wiem za bardzo jak sie dalej do tego zabrać, chyba nawet widać to po moich wpisach. Autko kuleje, a z dołu czuć ewidentnie bijące wręcz gorące powietrze.

Wydaje mi się że po wymianie cewek i świec troszkę lepiej chodzi teraz tak jak by nie chodził na 1 cylinder a wcześniej jak by na 2 lub na gazie nawet  na 3  kulał:)

Pozdrawiam
Mariusz

marszal

  • Gość
Odp: Jaguar S type 3.0 nierówna praca silnika - może ktoś podpowie
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 08, 2014, 17:35:39 pm »
Witam, cięzko powiedzieć z tym przegrzaniem, autko kupiłem uszkodzone przodem nie grożnie. Po zakupie dałem do zrobienia blacharkę a pózniej przy odpaleniu niestety minę miałem nie tęgą:( podczas zakupu odpaliłem autko tylko na chwilę ponieważ była uszkodzona chłodnica wody. Może i trochę kulało, szczerze to  nie pamiętam. Auto się nie grzeje, płynu nie ubywa, w zbiorniczku nie ma oleju w oleju nie widać wody, stan oleju w normie, nie kopci na biało. Generalnie wydaje mi się że uszczelki są ok. Ale dziękuję za sugestię. Pozdrawiam
Mariusz

Dziki_Wacek

  • Gość
Odp: Jaguar S type 3.0 nierówna praca silnika - może ktoś podpowie
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 22, 2014, 18:51:07 pm »
cześć, u mnie tez pojawiło sie słabe działanie motoru z tym ze na niższych obrotach tak powiedzmy do 2 tys, kompletny brak mocy (nie wiem jak u Ciebie ) też się wystraszyłem i pojechałem dać mu w dupe, gaz do oporu ile fabryka dała no i przeszło widocznie jakieś paprochy w paliwie u mnie były dodam ze nie mam lpg auto mam niecały miesiąc i też póki co jestem zielony z jaguarów. może moja sugestia Ci pomoże oczywiście powymieniałem już wszystkie możliwe płyny i filtry. pozdrawiam

Offline Jarek104

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 393
  • X300 XJ6.. for sale..
    • JCP
Odp: Jaguar S type 3.0 nierówna praca silnika - może ktoś podpowie
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 01, 2014, 12:02:02 pm »
No to i mnie dopadło...
Kulejące wolne obroty, przydławianie rozgrzanego silnika na LPG w okolicach 2tys obrotów, powyżej tej wartości jak ręką odjął. Komp jasno wskazał missfire 1 i 4 cylinder. Kupiłem nowe cewki OM, dziś rano walka u mechanika ze zwaleniem kolektora, wymiana i... wszystko OK.
Z uśmiechem wyjechałem na trasę, po 20km wszystkie objawy wróciły. Wolne obroty między 500 a 900, przydławianie silnika w czasie jazdy poniżej 2tys obrotów.

No  i teraz pytanie: mogłem kupić dwie wadliwe cewki? Czy przyczyna może leżeć zupełnie gdzie indziej? Pod kompa będę mógł sie podpiąć dopiero po weekendzie...
« Ostatnia zmiana: Sierpień 03, 2014, 01:51:17 am wysłana przez Choina »
Born to drive..

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Jaguar S type 3.0 nierówna praca silnika - może ktoś podpowie
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 01, 2014, 12:51:22 pm »
Teoretycznie mogles kupic uszkodzone cewki ale ja bym szukał dalej przyczyny tych objawow,to nie cewki..

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Jaguar S type 3.0 nierówna praca silnika - może ktoś podpowie
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 01, 2014, 13:00:01 pm »
Jarek104, czyli to są takie szarpnięcia samochodu w przedziale obrotów do 2000 tys. albo 2500 tys.?, a później jest wszystko wporządku? tak samo jeżeli chodzi o wolne obroty, auto pracuje równo bez zastrzeżeń?
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Offline Jarek104

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 393
  • X300 XJ6.. for sale..
    • JCP
Odp: Jaguar S type 3.0 nierówna praca silnika - może ktoś podpowie
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 01, 2014, 13:05:46 pm »
szarpanie poniżej 2tys obrotów, objaw jak u wszystkich ( siedzę od godziny i czytam forum.. ;) ) Powyżej tej wartości silnik pracuje równo i ładnie przyśpiesza.
Przy staniu na światłach nierówna praca silnika, obroty wahające się pomiędzy 500 a 800 mniej wiecej.

Teraz tak  na spokojnie myślę, że może świece by wypadało wymienić, w sumie zrobiły ponad 30tys km na gazie...
Popołudniu sprawdę jeszcze jak się zachowuje na benzynie, przed wymianą cewek to drżenie było zdecydowanie słabiej odczuwalne na pb..
Born to drive..

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Jaguar S type 3.0 nierówna praca silnika - może ktoś podpowie
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 01, 2014, 15:00:17 pm »
Jezeli na benzynie bedzie lepiej chodził,to tak jak mowisz zostają swieczki do wymiany i musi chodzic..obejzyj dokładnie stare swiece,rowniez porcelane na nich,jezeli jest na porcelanie cos jakby ślad od ołówka,taka szara ryska,kreska tzn ze w tym miejscu "ucieka"iskra..

Offline Jarek104

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 393
  • X300 XJ6.. for sale..
    • JCP
Odp: Jaguar S type 3.0 nierówna praca silnika - może ktoś podpowie
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 03, 2014, 15:02:24 pm »
na benzynie chodzi minimalnie lepiej, ale te kuleje.. Najgorsze jest to, że z  każdym kilometrem jest coraz gorzej..

Zamawiam świece, i tak trzeba je wymienić. Mam nadzieję, że to to..
Jakieś sugestie które świece są lepsze, które gorsze do 3.0 V6?
Born to drive..

Offline Jarek104

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 393
  • X300 XJ6.. for sale..
    • JCP
Odp: Jaguar S type 3.0 nierówna praca silnika - może ktoś podpowie
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 04, 2014, 10:32:44 am »
Jeszcze jedno pytanie? Na ile "wielorazowe" sa uszczelki kolektora ssącego? Troszkę mnie powalił ich koszt..

Czy niedopalania na dwa cylindry ( komunikat odczytany na kompie - missfire 1 i 4 cylindeer ) może być spowodowane świecami ( cewki wymienione ) czy jakąs nieszczelnością w układzie dolotowym? Zjawisko nasila się wraz ze  wzrostem temperatury silnika.

Świece oryginalne zamawiać czy jakieś NGK? Jak uważacie? Silnik 3.0 przed liftem + LPG
Born to drive..