Autor Wątek: TPS i wolne obroty  (Przeczytany 6223 razy)

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: TPS i wolne obroty
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 03, 2018, 16:40:07 pm »

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: TPS i wolne obroty
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 03, 2018, 16:42:54 pm »
Swoja droga, wtyczka to AIRTEX 1P1421. Mozna dokupic, albo gdzies z uzywanego auta.

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: TPS i wolne obroty
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 03, 2018, 18:25:56 pm »
Dzięki bardzo. Jutro się za to wezmę. Dam znać.
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: TPS i wolne obroty
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 04, 2018, 14:28:22 pm »
Podziękowania dla Katar83.
Okazało się, że wtyczka dobrze złożona, ale przesunięty, jak mówiłeś, czujnik.
Na szczęście dla mnie był fabrycznie ustawiony w lewym maksymalnym skręceniu.
Poczytałem trochę na ten temat, to jak już się za to wziąłem to pomierzyłem wartości. I okazało się, że o ile w dolnym położeniu jest 0,58 V to w górnym zaledwie 4,28. Linka za luźna już.
Po demontażu linki okazało się, że czujnik pracuje w całym zakresie od 0,58 do 5 V przy ograniczniku, ale linka tyle nie naciąga.
Wobec tego przesunąłem regulację link na pancerzu.
W maksymalnym wciśnięciu pedału przyspieszenia razem z kick downem daje około 4,78. I brakowało około 0,5 cm do ogranicznika. Przy mocniejszym naciągnięciu linki już nawet podciągnięta sprężyna nie dawała rady i obroty były za wysokie.
Znalazłem inną możliwość regulacji długości i napięcia linki. Wydłużenie skoku pedału przyspieszenia. Ogranicza go od dołu włącznik kick downa. Grzebiąc tam okazało się że można go wkręcić trochę w tapicerkę, tym samym wydłużyłem skok samego pedału, jak i kick downa do 4,85 V.
Na razie zostawiłem tak jak jest, myślę, że 4,85 to całkiem dobry wynik, ale nadal nie wiem jak zrobić, by za pomocą linki dociągnąć obrót do pełnego ogranicznika, jednocześnie zachowując dolny zakres.
Obroty na jałowym 850, na biegu 650.
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2018, 14:34:34 pm wysłana przez KrzysiekEg »
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: TPS i wolne obroty
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 04, 2018, 15:05:45 pm »
Haha, u mnie bylo dokladnie tak samo. W pewnym momencie juz czulem, ze auto bylo slimakowate, sprawdzilem napiecie przy max otwarciu i tak samo jak u ciebie bylo 4.28V! Linke podciagnalem do samego konca i tez juz sprezyna miala problem z zamknieciem. Obecnie mam tez okolo 4.78V. Dzieki za wskazówke z kickdownem, na pewno sprawdze i u siebie chociaz wydaje mi sie ze zeby dobic do 5V potrzeba zwyczajnie zmienic lekko dolna wartosc i ustawic ja wtedy w programie serwisowym, chociaz 4.85V to i tak bardzo dobry wynik, bo to przeciez 97%.
Swoja droga nie czujesz, ze auto jakby dostalo extra cylinder albo dwa po naciagnieciu linki? U mnie dalo to niesamowitego kopa :)

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: TPS i wolne obroty
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 04, 2018, 15:07:50 pm »
Zapomnialem wspomniec, podobno, i wydaje sie ze u mnie tak tez moze byc, linka tez od strony pedalu zaczepiona jest na takiej malej gumie, ktora lubi sie rwac i wtedy wlasnie linka nie dosc ze sie wyciaga to i tak powoduje problemy przy zamykaniu i otwieraniu przepustnicy.

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: TPS i wolne obroty
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 04, 2018, 17:30:03 pm »
Wydaje mi się, że jak patrzyłem to ten zaczep przy pedale raczej solidny był, i dlatego szukałem gdzie indziej naciągania.
Efektów nie sprawdzałem, bo w sumie nie miałem gdzie. Jedyna rzecz to taka, że początkowo górną sprężynę naciągnąłem o cały pełny obrót. I wtedy okazało się, że jest za mocno ściągnięta i zaciska się na czpieniu i go hamuje. Pedał chodził fatalnie z oporem. Dlatego rozebrałem jeszcze raz i nawinąłem o połowę. W to samo miejsce co zaczepiona jest dolna sprężyna. Teraz pedał chodzi bardzo miękko i sprężyście zarazem.
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 708
  • XJ x300 sovereign
Odp: TPS i wolne obroty
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 07, 2018, 00:17:21 am »
Krzysiek, Masz też pewnie plastikowy pedał gazu. Opisywałem to w jakimś swoim poście. Udało mi się dostać metalowy. Linka mocniej się naciąga, bo pedał się nie ugina.
>per aspera ad astra<

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: TPS i wolne obroty
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 07, 2018, 10:13:56 am »
Fotki nie robiłem, ale chyba tak. Od czego dopasowałeś ten pedał. I jak regulacja przyciskiem kick down?
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 708
  • XJ x300 sovereign
Odp: TPS i wolne obroty
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 07, 2018, 14:35:36 pm »
Rzuć okiem:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,33473.msg262381.html#msg262381

Ja wyszukiwałem pedału po prostu wg. frazy: jaguar xj6, x300 pedały
« Ostatnia zmiana: Maj 07, 2018, 15:42:58 pm wysłana przez truten23 »
>per aspera ad astra<