Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)

XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.

<< < (7/10) > >>

marti:
D5 ma to do siebie że niezależnie od mocy konstrukcja silnika różni się tylko niektórymi szczegółami, reszta to to samo niezależnie od mocy, jadnak, zawieszenie, tarcze, klocki, skrzynia, dwumas, turbo, nie są przystosowane do takich przeciążeń, choć nie do końca wierze w te 100%, to przy normalnej, ale żwawiej jeździe nie przy " rozsądnej" czuje sie na 100% niedostatki tych podzespołów, i nikt mnie nie przekona, że nie ma różnicy, a co do szybszego zużywania sie części, jest to fakt niepodważalny

kurak22:
Kłania się tzw. wytrzymałość zmęczeniowa. Ilość kilometrów jest tu nie istotna. Wazna jest ilość cykli w wysilonym zakresie.

marti:
Co przy chipie nie jest rzadkie, i w tym właśnie problem

Czary_Mary:
Dlatego skrzynię dałem M66 (w konsekwencji wymiana także półosi), sprzęgło dorobiłem na Skoczylasa a tarcze mam nacinane itd., no ale to nie ta marka i nie to forum... reszta co do śrubki identyczna.

Janek:
Hej!

A więc po 55 tyś km (od sierpnia  ;D ) sprawdziłem swojego kota na lokalnej hamowni. Całość prezentuje się tak:


Podsumowując. Moment trzyma praktycznie książeczkowo (2Nm rożnicy) a moc teoretycznie mniejsza, jednak zależy to przede wszystkim od temperatury zewnętrznej, jakości chłodzenia na hamownii i sprawności intercoolera dlatego różnica 7 stopni Celsiusza  tempreatury zewnętrznej  i gorszej jakości chłodzenia spowodowała 7km spadku. Nie ma się czym przejmować, ponieważ jest tutaj 3% tolerancji maszyny i z czystym sumieniem mogę stwierdzić, że przy lekko niżej temperaturze i lepszym chłodzeniu byłyby te 300 kuce.

A wiec, kreatora mocy polecam w 100%, po 55 tyś km zero awarii.  :-tylko

Dlaczego zdecydowałem się na sprawdzenie?

Otóż mam pewien problem. Spadek mocy między 2500 a 2600 obrotów powoduje lekki świst pod maską.  Wie ktoś czym może być to spowodowane? Jest to odczuwalne przeze mnie dość mocno z racji przyzwyczajenia się do mocy. Hah w ogóle to myślałem, że mam uszkodzoną turbosprężarkę i mam mniej mocy... człowiek szybko się adaptuje do kocura.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej