Autor Wątek: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.  (Przeczytany 18192 razy)

Offline marti

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 216
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 27, 2016, 23:40:13 pm »
D5 ma to do siebie że niezależnie od mocy konstrukcja silnika różni się tylko niektórymi szczegółami, reszta to to samo niezależnie od mocy, jadnak, zawieszenie, tarcze, klocki, skrzynia, dwumas, turbo, nie są przystosowane do takich przeciążeń, choć nie do końca wierze w te 100%, to przy normalnej, ale żwawiej jeździe nie przy " rozsądnej" czuje sie na 100% niedostatki tych podzespołów, i nikt mnie nie przekona, że nie ma różnicy, a co do szybszego zużywania sie części, jest to fakt niepodważalny

kurak22

  • Gość
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 27, 2016, 23:43:04 pm »
Kłania się tzw. wytrzymałość zmęczeniowa. Ilość kilometrów jest tu nie istotna. Wazna jest ilość cykli w wysilonym zakresie.

Offline marti

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 216
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 27, 2016, 23:57:17 pm »
Co przy chipie nie jest rzadkie, i w tym właśnie problem

Czary_Mary

  • Gość
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 28, 2016, 23:31:43 pm »
Dlatego skrzynię dałem M66 (w konsekwencji wymiana także półosi), sprzęgło dorobiłem na Skoczylasa a tarcze mam nacinane itd., no ale to nie ta marka i nie to forum... reszta co do śrubki identyczna.

Offline Janek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 03, 2016, 20:37:40 pm »
Hej!

A więc po 55 tyś km (od sierpnia  ;D ) sprawdziłem swojego kota na lokalnej hamowni. Całość prezentuje się tak:


Podsumowując. Moment trzyma praktycznie książeczkowo (2Nm rożnicy) a moc teoretycznie mniejsza, jednak zależy to przede wszystkim od temperatury zewnętrznej, jakości chłodzenia na hamownii i sprawności intercoolera dlatego różnica 7 stopni Celsiusza  tempreatury zewnętrznej  i gorszej jakości chłodzenia spowodowała 7km spadku. Nie ma się czym przejmować, ponieważ jest tutaj 3% tolerancji maszyny i z czystym sumieniem mogę stwierdzić, że przy lekko niżej temperaturze i lepszym chłodzeniu byłyby te 300 kuce.

A wiec, kreatora mocy polecam w 100%, po 55 tyś km zero awarii.  :-tylko

Dlaczego zdecydowałem się na sprawdzenie?

Otóż mam pewien problem. Spadek mocy między 2500 a 2600 obrotów powoduje lekki świst pod maską.  Wie ktoś czym może być to spowodowane? Jest to odczuwalne przeze mnie dość mocno z racji przyzwyczajenia się do mocy. Hah w ogóle to myślałem, że mam uszkodzoną turbosprężarkę i mam mniej mocy... człowiek szybko się adaptuje do kocura.
2014 XF-S 3.0 zajumany // 2010 XF 3.0D 301bhp // 2013 XF-S 3.0

Offline Kocour

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 88
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 05, 2016, 13:56:06 pm »
Szanowni, naczytalem się o Waszych doświadczeniach z dieslami i usłudze proponowanej przez Kreatora Mocy. Szacun! Mam pytanie o tuning benzynowego XF, czy ktoś ma doświadczenie z benzynowym silnikiem. Do końca roku mój JAG jest na gwarancji i nie będę ryzykował ale w 2017 się zastanowię, są jakieś doświadczenia w tym zakresie? Mój Jag ma silnik 3.0 V6 Supercharged 350KM moment 450Nm, 0-100km/h w 5,5 sekundy. Ciekawym jaki tu jest potencjał na tuning nie wiem....pozdrawiam!

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 07, 2016, 10:50:58 am »
może do 450koni na kompresorze da się go dociągnąć

Offline Kocour

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 88
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 07, 2016, 13:14:16 pm »
Podciaganie mocy dla samego podciągania ma chyba mały sens. W Jaguarze praktycznie ten sam silnik benzynowy V6 jest produkowany w mocach 300, 340 i 380 koni i montowany w F-Pace i F-TYPE.
Pytanie, czy te silniki różnią się tylko mapą sterownika, czy też częściami mechanicznymi....o 5litrowe V8 nie wspominam bo to inna konstrukcja.
Odczuwalnym rezultatem tuningu powinno być obniżenie czasu do setki z tych moich 5,5 sekundy (włączone: mode Sport i Dynamic ON) do powiedzmy 5 sekund. No i warto byłoby wyłączyć limit prędkosci max, fabrycznie 250km/s do powiedzmy 300km/h, żeby dziadka nie zabić... :-yipee :-yipee :-yipee znalazłem w sieci również zestaw do tuningu mechanicznego XF V6 czyli wymiana rolki na pasku rozrządu....ale nie wiem czy to jest zestaw do Diesli czy do benzynki. rolka dostarczana z narzędziem specjalnym...jak się bawić to się bawić. :-A

Offline Janek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 08, 2016, 18:59:20 pm »
Podjedź do nich i się dowiedz ile rozsądnie można podciągnąć ;) W ogóle skąd jesteś? Z chęcią bym porównał swojego diesla ze skrzynią 6 biegową vs bezyna z ósemką ;D

My tutaj rozmawiamy głównie o mapowym podciąganiu mocy bo oczywiście tuning mechaniczny to inna kwestia.
2014 XF-S 3.0 zajumany // 2010 XF 3.0D 301bhp // 2013 XF-S 3.0

Online Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 08, 2016, 21:24:29 pm »
Chip tu mało da przy kompresorze. Mniejsze kółko na kompresor, do tego krotszy pasek i dopiero po tym poprawianie mapy. Mapa, kółko i wydech powinny dodać dodatkowo około 40-60 kucy. 100 kunia wiecek bez zmiany kompresora na większy raczej nie ma szans
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 09, 2016, 07:48:12 am »
Driv3rrrr ciekawa teoria a dlaczego chip da mało przy kompresorze?

Online Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 09, 2016, 08:20:53 am »
Bo ni jak nie zwiekszysz ciśnienia doladowania samym chipem. Jakby sie tak dało to nikt nie robilby zestawów z mniejszym kołem na kompresor bo by po chipie wywalalo na dzień dobry 40-50 kucy
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 09, 2016, 11:25:03 am »
aha no ale z tej strony patrząc to w turbo też nie zwiększysz ciśnienia samym chipem :)

Offline electrobdg

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 34
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 13, 2016, 01:32:58 am »
Witam!

Posiadam XF 3.0 S 275KM modelowy 14r. Powaznie zastanawiam sie nad chip tuningiem.
Czy polacenie jakas konkretna firme? 
Posiadam takze Lagune coupe, kupilem do niej chip na allegro za smieszne pieniadze i jestem bardzo zadowolony (zrobilem jakies 10k km)mocy przybylo a spalanie lekko spadlo. przegladalem ostatnio strone, sa takze do jaga, aczkolwiek cena silnika przeraza mnie i raczej sklaniam sie ku warsztatowi.

Jakie jest Wasze zdanie w tym temacie?
O ile mozna podnieść moc jednocześnie zmniejszając spalanie?

Dzieki za odpowiedzi!!  :-thank   :-A
XF 3.0 V6  2014r
XF 3.0 V6  2017r

Online Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 13, 2016, 09:26:03 am »
Nie ma przelicznika moc vs spalanie po chipie. Można liczyć od 0,5 do 1l na 100km.Napisz z jakiego regionu Polski jesteś to sie firme jakąś poleci
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8