Autor Wątek: Wymiana płynu w układzie chłodzenia  (Przeczytany 6485 razy)

1974tomek

  • Gość
Wymiana płynu w układzie chłodzenia
« dnia: Czerwiec 27, 2014, 22:17:35 pm »
Chciałem wymienic płyn w układzie chłodzenia 308 4.0 . Czy moze wie ktos gdzie szukac korka spustowego , chce spuscic caly stary plyn , jest on na chlodnicy czy gdzies na bloku ? dzieki

1974tomek

  • Gość
Odp: Wymiana płynu w układzie chłodzenia
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 06, 2014, 20:43:58 pm »
Witam . Sam sie postaralem z braku podpowiedzi . Korek spustowy od plynu chlodniczego w bloku silnika jest po lewej stronie(kierowcy)na koncu bloku , przed skrzynia. Odkrecilem , ladnie zlecialo. Trzeba dobrac klucz , odpowiednia dlugosc klucza . Nowa zagatka to ,ze instrukcja podaje 10 litrow plynu chlodniczego a mnie przy kolejnym plukaniu wchodzi 7,5 l . Dam znac po wymianie . Wymieniam caly plyn bo licznik przekroczyl  200000 kilometrow . 4.0 V8 Pozdrawiam

Marcel

  • Gość
Odp: Wymiana płynu w układzie chłodzenia
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 07, 2014, 19:15:37 pm »
Moze caly uklad ma 10l ale czy wszystko zlales? Zbiorniczek odkreciles przy spuszczaniu? Byc moze ktorys z wezy przy chlodnicy jeszcze trzeba by rozpiac bo nie wykluczone ze w okolicach termostatu jest najwyzszy punkt i moze tam sie conieco "zawiesic".

Powiedz jeszcze co wlales i co miales - rozowy/niebieski czy zielony???

U mnie byl rozowy zdajesie w niemieckim servisie zalany i takim dopelnialem.

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Wymiana płynu w układzie chłodzenia
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 08, 2014, 08:28:05 am »
W dzisiejszych czasach, właściwie wszystkie płyny chłodnicze spełniają normy dla silnika V8. w Całym układzie jest 10 L, ale bardzo trudno spuścić płyn z okolicy nagrzewnicy, czasem trzyma taki elektrozawór pod zbiorniczkiem wyrównawczym. Wszystkie korki powinieneś okręcić, od zbiorniczka od chłodnicy i ten na termostacie.
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

1974tomek

  • Gość
Odp: Wymiana płynu w układzie chłodzenia
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 09, 2014, 23:17:49 pm »
Witam.To co spuscilem mialo kolor jasny miodowy , dosc gesty . Do plukania ukladu woda dadawalem preparatu Prestone (do plukania chlodnic ) . Fajnie scielo pozostalosci po starym plynie . Przy pierwszym plukaniu wylecialy z woda gluty.plukalem dwa razy (przy wloczonym silniku 20 minut ) Ladnie wyczyscilo . Nowy plyn chlodniczy wybralem marki Prestone , dodajac  dodatkowo preparat chroniacy przed powstawaniem rdzy , ochrone pompy itp. tej samej firmy. Ale  tylko 7,5 litra .  Nie znam budowy silnika ale powiem co sie dzialo .Odkrecony korek od zbiorniczka , korek od chlodnicy, korek termostatu i korek w bloku .Lejac wode do zbiorniczka , woda idzie bezposrednio do bloku i sie wylewa .Tak samo przez korek przy termostacie . Czyli lejac wode przez zbiorniczek , pierwszy napelnie sie blok a pozniej chlodnica . Stosowalem tez kompresor z powietrzem aby wydmuchac stary plyn-moze 0,5l itra , oczywiscie przy zakreconych korkach. Moze jest tak ze silnik jest podzielony na lewa i prawa komore do chlodzenia . Z lewej mozna spuscic a z prawej nie . przez prawa jest tylko obieg .Nie znam sie na tym , wiec odpuscilem . Zalalem tyle ile mi weszlo (7,5 l ) i na tym zakonczylem wymiane odpowietrzajac uklad .   

AlienV8

  • Gość
Odp: Wymiana płynu w układzie chłodzenia
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 29, 2015, 22:27:50 pm »
Odgrzeje kotleta  ;) planuje jutro wymianę płynu w układzie chodzenia S-type 3.0 2000R idą mrozy a wolę spać spokojnie niż stresować się że kociak zamarznie .Jak najlepiej spuścić z niego płyn ustrojowy ?

Offline Riddic192

  • Aspirant
  • Wiadomości: 1
  • Kocham to forum
Odp: Wymiana płynu w układzie chłodzenia
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 22, 2020, 21:47:24 pm »
Trzeba wypiąć wszystkie węże i wtedy wszystko zleci.