FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: 1974tomek w Czerwiec 27, 2014, 22:17:35 pm
-
Chciałem wymienic płyn w układzie chłodzenia 308 4.0 . Czy moze wie ktos gdzie szukac korka spustowego , chce spuscic caly stary plyn , jest on na chlodnicy czy gdzies na bloku ? dzieki
-
Witam . Sam sie postaralem z braku podpowiedzi . Korek spustowy od plynu chlodniczego w bloku silnika jest po lewej stronie(kierowcy)na koncu bloku , przed skrzynia. Odkrecilem , ladnie zlecialo. Trzeba dobrac klucz , odpowiednia dlugosc klucza . Nowa zagatka to ,ze instrukcja podaje 10 litrow plynu chlodniczego a mnie przy kolejnym plukaniu wchodzi 7,5 l . Dam znac po wymianie . Wymieniam caly plyn bo licznik przekroczyl 200000 kilometrow . 4.0 V8 Pozdrawiam
-
Moze caly uklad ma 10l ale czy wszystko zlales? Zbiorniczek odkreciles przy spuszczaniu? Byc moze ktorys z wezy przy chlodnicy jeszcze trzeba by rozpiac bo nie wykluczone ze w okolicach termostatu jest najwyzszy punkt i moze tam sie conieco "zawiesic".
Powiedz jeszcze co wlales i co miales - rozowy/niebieski czy zielony???
U mnie byl rozowy zdajesie w niemieckim servisie zalany i takim dopelnialem.
-
W dzisiejszych czasach, właściwie wszystkie płyny chłodnicze spełniają normy dla silnika V8. w Całym układzie jest 10 L, ale bardzo trudno spuścić płyn z okolicy nagrzewnicy, czasem trzyma taki elektrozawór pod zbiorniczkiem wyrównawczym. Wszystkie korki powinieneś okręcić, od zbiorniczka od chłodnicy i ten na termostacie.
-
Witam.To co spuscilem mialo kolor jasny miodowy , dosc gesty . Do plukania ukladu woda dadawalem preparatu Prestone (do plukania chlodnic ) . Fajnie scielo pozostalosci po starym plynie . Przy pierwszym plukaniu wylecialy z woda gluty.plukalem dwa razy (przy wloczonym silniku 20 minut ) Ladnie wyczyscilo . Nowy plyn chlodniczy wybralem marki Prestone , dodajac dodatkowo preparat chroniacy przed powstawaniem rdzy , ochrone pompy itp. tej samej firmy. Ale tylko 7,5 litra . Nie znam budowy silnika ale powiem co sie dzialo .Odkrecony korek od zbiorniczka , korek od chlodnicy, korek termostatu i korek w bloku .Lejac wode do zbiorniczka , woda idzie bezposrednio do bloku i sie wylewa .Tak samo przez korek przy termostacie . Czyli lejac wode przez zbiorniczek , pierwszy napelnie sie blok a pozniej chlodnica . Stosowalem tez kompresor z powietrzem aby wydmuchac stary plyn-moze 0,5l itra , oczywiscie przy zakreconych korkach. Moze jest tak ze silnik jest podzielony na lewa i prawa komore do chlodzenia . Z lewej mozna spuscic a z prawej nie . przez prawa jest tylko obieg .Nie znam sie na tym , wiec odpuscilem . Zalalem tyle ile mi weszlo (7,5 l ) i na tym zakonczylem wymiane odpowietrzajac uklad .
-
Odgrzeje kotleta ;) planuje jutro wymianę płynu w układzie chodzenia S-type 3.0 2000R idą mrozy a wolę spać spokojnie niż stresować się że kociak zamarznie .Jak najlepiej spuścić z niego płyn ustrojowy ?
-
Trzeba wypiąć wszystkie węże i wtedy wszystko zleci.