Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

jaki olej do skrzyni, LPG i takie tam

<< < (3/3)

pablo21:
75W140

Mr_Daimler:
tylko tak teraz rozkminiam, bo 80w90 to chyba oleje mineralne - poprawcie jesli sie mylę. A 75w140 - przynajmniej ten o którym mysle czyli castrol syntrax limited slip to pełny suntetyk. A z wielu opini wiem ze przejscie z mineralnego na syntetyk (nie wiem co u mnie było zalane wczesniej ale moze mineralny) jest niebezpieczne, bo syntetyki zawierają rózne rozpuszczalniki i inne takie chemiczne dodatki, ktore moga, rozpuscic wszystko to co uszczelnialo oprócz uszczlek (za pewne nie nowych), czyli np. stary nagar i moge zacząć się wycieki. Więc prosze jeszcze inne osoby o opinie.

80w90 a dokładnie taki jak pisze w manualu czyli http://www.ebay.co.uk/itm/Shell-Spirax-A-Axle-Oil-SAE-80w-90-API-GL5-1-ltr-/251022539141?pt=UK_Vehicle_Oils_Lubricants_Fluids&hash=item3a721bf985     
który równiez spełnia norme GL5
czy jednak 75w140 np. taki http://www.ebay.co.uk/itm/Castrol-Syntrax-Limited-Slip-75W-140-2x1Litre-Axle-Fluid-2L-/151085265861?pt=UK_Vehicle_Oils_Lubricants_Fluids&hash=item232d6233c5

jest sprawa jescze tego typu. Co to sa dyfry typu limited slip (ograniczone ślizganie ? ) i czy ja w mojej xj40 z 1991 4.0l bede taki miał ?  Bo probowałem cos na ten temat znalesc wiem tyle ze:
 jesli sie kupi olej ktory nie jest przystosowany do mostów typu limited slip, to trzeba dodac specjalny dodatek:
http://britishparts.co.uk/products/5421-differential-additive-JLM10814

mozliwe ze ten Shell spirax 80w90 nie jest przystosowany do mostów typu limited slip.

Natomiast na tym drugi oleju ktory ewidentnie jest do przekładni typu limited slip, jest napisane ze nadaje sie tez do przekładni typu NON limited slip, czyli obu, czyli wynikało by ze bezpieczniej kupic ten.

Ale jednak wciaz podkreslam ze w manualu moim pisze jak wół: Shell Spirax 80w/90 i nic ni episze o zadnym dodatku.

Sam juz nie wiem. Puki co mojego dyfra nie slychac, boje sie ze dodam zly olej i zacznie hałasowac albo ciec, albo jedno i drugie, dlatego wole sie na 100% upewnić

pabllo30dfx:
jeśli chcesz się dostać do głośnika w jagu xj40 91' to musisz odkręcić 3 śruby które trzymają uchwyt do zamykania drzwi i wtedy faktycznie rwiesz od dołu, ale nie musisz wcale dotykać górnej części z drewnem!!! nie wiem na podstawie jakiego modelu kolega opisał sposób zdjęcia tapicerki z drzwi, ale dziwi mnie że nie wspomniał o śrubach ??????

potem już jest łatwo: odpinasz wtyczki od głośnika, sterowania szybami i od lampki w rogu drzwi i zabierasz cały panel z samochodu, wtedy masz perfekcyjny dostęp do głośnika,

uważaj na te plastikowe zatrzaski, które trzymają cały boczek bo łatwo je zniszczyć... najlepiej podważać je po kolei poczynając od lewego dolnego rogu

przy montażu boczku wciskasz go pod element z drewnem i zatrzaskujesz od góry w dół (ja nie miałem z tym trudności)... oczywiście nie zapomnij wcześniej podłączyć elektryki :-W

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej