Autor Wątek: Zmiana biegów przy automatycznej skrzyni  (Przeczytany 6353 razy)

Offline manicaesar

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
  • XJ6 2.7D 2006
Zmiana biegów przy automatycznej skrzyni
« dnia: Maj 27, 2014, 00:29:27 am »
Cześć,
   Mam trochę niecodzienne pytanie dotyczące Waszych praktyk z automatem w następującej sytuacji:

Dojeżdżam kotem z automatyczną skrzynią biegów do bramy i muszę ją otworzyć. Aby to zrobić, muszę wysiąść z auta, otworzyć bramę, wsiąść ponownie i wjechać. I teraz:
Czy w takiej sytuacji wrzucacie N (+ ewentualnie ręczny) czy zostajecie na D z zaciągniętym ręcznym przed chwilowym opuszczeniem auta? Skoro podczas zmiany biegów zmienia się ciśnienie oleju w skrzyni, to może lepiej minimalizować takie zmiany. Z drugiej strony trochę dziwne jest dla mnie zostawianie kota samego "na biegu".

Wszelkie wskazówki dotyczące automatycznych skrzyń również mile widziane :)
"Gorgeous is worth it."

moryc25

  • Gość
Odp: Zmiana biegów przy automatycznej skrzyni
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 27, 2014, 00:38:12 am »
w tej sytuacji proponowałbym "P"

ghrh

  • Gość
Odp: Zmiana biegów przy automatycznej skrzyni
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 27, 2014, 07:07:30 am »
http://pl.wikipedia.org/wiki/Automatyczna_skrzynia_bieg%C3%B3w#U.C5.BCytkowanie_skrzy.C5.84_automatycznych
Cytuj
Przy krótkich zatrzymaniach (światła, skrzyżowania, itp) należy używać do zatrzymania wyłącznie pedału hamulca głównego, nie należy przestawiać wybieraka z pozycji D na N czy podobne - nie daje to żadnych oszczędności ani nie odciąża skrzyni czy silnika, zwiększa tylko zużycie sprzęgieł skrzyni, które spinają i rozpinają pierwszy bieg; w pozycji D układ sterowania "rozumie" sytuację kiedy pojazd stoi i należy odciążyć silnik i skrzynię, pozostając w gotowości do jazdy w przód, a przy tym w pozycji D (w przeciwieństwie do N i P) zapewnione jest znacznie lepsze chłodzenie i smarowanie
Więc jak na moje ręczny i wysiadka, nie wachluj lewarkiem.

Offline manicaesar

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
  • XJ6 2.7D 2006
Odp: Zmiana biegów przy automatycznej skrzyni
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 27, 2014, 09:49:09 am »
Czytałem to właśnie. Zastanawiało mnie tylko, czy tyczy się to również sytuacji, w której opuszczamy auto no i czy 'komputer' rozumie tak samo sytuację, kiedy jest trzymany hamulec nożny a kiedy ręczny.
"Gorgeous is worth it."

Roobs

  • Gość
Odp: Zmiana biegów przy automatycznej skrzyni
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 30, 2014, 13:00:23 pm »
W XF jeszcze tego nie próbowałem ale w innym...jak podniosłem 4-litery z fotela to automatycznie załączył się ręczny.

radek-jaguar

  • Gość
Odp: Zmiana biegów przy automatycznej skrzyni
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 16, 2014, 17:31:58 pm »
Tryb "N" czyli z niemieckiego Neutral służy do : Neutral, bieg wolny bez załączonego biegu, jak stoimy dłużej w korku z załączonym silnikiem wtedy na "N", dalej jak jesteśmy na myjni wtedy też "N", w innym wypadku tylko używać tego położenia jak pojazd n=ręcznie musiałby zostać przepchany, nie używać w jeździe z podjazdów, "N" służy do pozycjonowania pojazdu jak miałby się on poruszać w innym przypadku jak pojazd stoi, stosujemy"P".

Roobs

  • Gość
Odp: Zmiana biegów przy automatycznej skrzyni
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 17, 2014, 09:02:48 am »
Cześć,
   Mam trochę niecodzienne pytanie dotyczące Waszych praktyk z automatem w następującej sytuacji:

Dojeżdżam kotem z automatyczną skrzynią biegów do bramy i muszę ją otworzyć. Aby to zrobić, muszę wysiąść z auta, otworzyć bramę, wsiąść ponownie i wjechać. I teraz:
Czy w takiej sytuacji wrzucacie N (+ ewentualnie ręczny) czy zostajecie na D z zaciągniętym ręcznym przed chwilowym opuszczeniem auta? Skoro podczas zmiany biegów zmienia się ciśnienie oleju w skrzyni, to może lepiej minimalizować takie zmiany. Z drugiej strony trochę dziwne jest dla mnie zostawianie kota samego "na biegu".

Wszelkie wskazówki dotyczące automatycznych skrzyń również mile widziane :)

Tylko PO CO komplikować, wrzucasz "P" !!! Nie ma co szukać problemów!