Dział Techniczny > XF (2008 - obecnie)
XF 3.0D 275KM wymiana paska rozrządu.....
Eagle:
--- Cytat: nordyk w Kwiecień 27, 2020, 19:56:12 pm ---Jak u Ciebie wyglądał rozrządu przy 170tkm ?
--- Koniec cytatu ---
Sorki, miałem podesłać fotki na drugi dzień ale zapomniałem że są na wsi. Pierwszy pasek napędzający pompę WC (tylny). Przebieg 99% pewny 170kkm.
Następny pasek napędzający wałki rozrządu (przedni).
Proszę pamiętać, że mają 10 lat pracy za sobą.
Oba paski oczywiście DAYCO.
Na obu widać ślady zużycia ale moim zdaniem w dużym stopniu to są ślady czasu a nie eksploatacji i o ile przedni należało już zdjąć to tylny jeszcze by latał kilka jak nie kilkanaście tyś km.
Pompa wody. Brak wyczuwalnych luzów, oring uszczelniający jednak w kiepskim stanie i szum przy obracaniu trochę niepokojący (ręcznym obracaniu). Zdjęcia nie załączam, bo moje umiejętności związane ze zmniejszeniem rozmiaru plików okazuje się że są niewystarczające aby zamieścić zdjęcie :-wstyd
Fargo:
--- Cytat: Paki_GD w Kwiecień 27, 2020, 21:56:21 pm ---Ja wymieniałem oba paski po 7 latach. Miałem wtedy na liczniku trochę ponad 180tys km. Paski według mechanika wyglądały dobrze, nie wyglądały na jakoś szczególnie zużyte. Ogólnie wiele osób zaleca wymianę obu pasków za jednym przysiadem, ja też skłaniam się ku tej opinii ( 2 pasek według książki należy wymienić po 230tys). Po co płacić 2 razy za robociznę w krótkim odstępie czasu.
HC2C 41082 KIT-ENGINE T
HC2S 44882 BOLT-HEXAGON
HC2D 7052 KIT-ENGINE T
Cały zestaw do mojego 3.0 241 kucy kosztował mnie w serwisie jaguara 251GBP (w UK).
--- Koniec cytatu ---
Popieram - dokładnie tak jak napisał Paki_GD - u mnie pasek rozrządu był ok po ok. 175 tys. natomiast od pompy był w dużo gorszym stanie. Wymiana obu plus pompa wody (oczywiście Dayco) i po kłopocie. pozdrawiam
wolung:
--- Cytat: Paki_GD w Kwiecień 27, 2020, 21:56:21 pm ---Ja wymieniałem oba paski po 7 latach. Miałem wtedy na liczniku trochę ponad 180tys km. Paski według mechanika wyglądały dobrze, nie wyglądały na jakoś szczególnie zużyte. Ogólnie wiele osób zaleca wymianę obu pasków za jednym przysiadem, ja też skłaniam się ku tej opinii ( 2 pasek według książki należy wymienić po 230tys). Po co płacić 2 razy za robociznę w krótkim odstępie czasu.
HC2C 41082 KIT-ENGINE T
HC2S 44882 BOLT-HEXAGON
HC2D 7052 KIT-ENGINE T
Cały zestaw do mojego 3.0 241 kucy kosztował mnie w serwisie jaguara 251GBP (w UK).
--- Koniec cytatu ---
Czy to jest cena osprzętu czy robocizny? Bo chyba nie osprzętu z robocizną.
Przymierzam się do wymiany w przyszłym roku i jestem ciekaw jakie są ceny w UK za taką usługę.
Paki_GD:
Do Wolung.
Podałem cenę części 251 GBP , tyle zapłaciłem na Jersey UK. Na mainlandzie może być odrobinę drożej ze względu na VAT, na Jersey odpowiednik VAT czyli GST wynosi 5%.
Robocizna w czasie gdy wymieniałem paski w ASO Jaguara na wyspie była wyceniana na ponad 800GBP ja wymieniałem w nie autoryzowanym warsztacie za około 500GBP.
matlow:
Cześć, chciałbym trochę odświeżyć temat. Jestem przed wymianą rozrządu w moim XF 3.0d 275km. Chciałbym od razu wymienić kompletny rozrząd przód + tył z pompą wody i oleju. Czy ktoś w tym roku przechodził przez taki serwis i może podzielić się kosztami za taką usługę? ( Chciałbym do tego przygotować się finansowo i psychicznie :) )
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej