Witam.
Pacjent to X300 4.0 '96 113 000mil przebiegu
Mam kilka wątpliwości, które przydałoby się rozwiać.
1) Silnik delikatnie wibruje. Jest to praktycznie niezauważalne i zawsze uznawałem, że "ten typ tak ma". Jednak dzisiaj przy odpaleniu na zimno zaczęło nim solidnie telepać, jakby co najmniej jeden cylinder nie działał. Odczekałem chwilę i po pół minuty amplituda wibracji zaczęła stopniowo, płynnie maleć, aż po jakichś 2 minutach silnik zaczął pracować tak, jak zazwyczaj. Lampka 'Check engine" się nie zaświeciła (ani nawet nie mignęła). I tutaj pojawia się pytanie: po czym poznać, gdy ten silnik pracuje na 5 garach? Będą to solidne wibracje, czy ledwo zauważalne drgania? Nie powinno wyświetlić "check engine"? Zastanawiam się, czy po prostu nie jeździłem przez 3 lata na 5 cylindrach... Zwłaszcza, że olej delikatnie pachnie benzyną.
2) Notorycznie wyświetla błąd P0400. Wymieniłem EGR na nowy, wyczyściłem sondę, która była umieszczona zaraz obok, w króćcu. Bez zmian.
3) Notorycznie wyświetla bład P0420. Jaka jest szansa, że to sonda się kończy, a nie cały katalizator?