Autor Wątek: Potrzebna pomoc przy wyborze Jaga  (Przeczytany 5178 razy)

Łagoda

  • Gość
Potrzebna pomoc przy wyborze Jaga
« dnia: Marzec 12, 2009, 18:23:26 pm »
Witam Was, noszę się z zamiarem kupna kota będzie to najprawdopodobniej X Type lub ew S Type. Dręczy mnie jedno, jak sprawdzić czy auto nie jest przerobionym anglikiem?
Chodzi mi tu o samą jakość wykonania przekładki i inne problemy z tego wynikające, bo czy w nr vin zawarta jest informacja o stronie po której znajdowała się kierownica? Jakie znacie inne sposoby na rozpoznanie pochodzenia samochodu?

Słyszałem już różne opowieści na temat sprowadzonych anglików, toteż nie chcę wyłożyć kilkudziesięciu tysięcy złotych żeby pózniej mieć same problemy ??????
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2009, 18:25:28 pm wysłana przez Łagoda »

optre

  • Gość
Odp: Potrzebna pomoc przy wyborze Jaga
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 12, 2009, 18:36:45 pm »
To dotyczy xj40, ale moze się przyda bo do x-type, ani s-type nie znalazłem. Osobiście wolałbym s-type, niz x-type. Czy autko jest po przekładce często można poznać po drążku chamulca ręcznego (jest po niewlaściwej stronie) i wycieraczkach (też są po zlej stronie). Niestety niektuży mechanicy i to przełożą, tylko tyle niestety mog,e pomóc.


Cechy identyfikacyjne Jaguara XJ40 (odczyt numeru wybitego na prawym nadkolu):

Pola 1 - 4 zawierają międzynarodowy kod producenta SAJJ - Jaguar; SAJD - Daimler
Pole 5 F - XJ6; H - Sovereign; K - VDP; M - Special Edition
Pole 6 wykonanie: A - wersja podstawowa; C - Sovereign; F - Sovereign (Japonia); G - VDP (Japonia);J - specjalna (Japonia); L - specjalna (Kanada); N - VDP (Kanada); R - VDP/Daimler;  V - specjalna (USA); Y - VDP (USA)
Pole 7 rodzaj nadwozia: L - limuzyna 4-drzwiowa
Pole 8 pojemność silnika: D - 4.0; G - 3.2; H - 3.6; J - 2.9; 
Pole 9 skrzynia biegów i położenie kierownicy: 3 - automat, RHD; 4 - automat, LHD; 7- manual, RHD; 8 - manual, LHD
Pole 10 rok modelowy (wersje nie USA): A - seria 1 (model 1987-); rok produkcji (tylko wersja USA): G - 1986; H - 1987; J - 1988; K - 1989; L - 1990; M - 1991; N - 1992; P - 1993; R - 1994
Pole 11 norma emisji spalin
Pola 12 - 17 numer seryjny: 500001 -

 

W wersji USA nr VIN widoczny przez przednią szybę różni się od nr-u na nadkolu. Ostatnie 6 cyfr są takie same. Ponadto wersja USA ma naklejki z nr VIN na drzwiach, pokrywach i wewnętrznych powierzchniach zderzaków.

Cechy identyfikacyjne Jaguarów produkowanych na rynek USA (odczyt numeru widocznego na podszybiu):

Pola 1 - 3 zawierają międzynarodowy kod producenta SAJ
Pole 4 model: A - XJ6; A - Vanden Plas; C - Sovereign; F - XJ6; H - XJ6, Sovereign; K - Vanden Plas; M - Majestic; M - XJ12; N - XJS/XJSC; P - XJR/Sport; S - Jagsport; T - Rouge/Classic
Pole 5 klasa bezpieczeństwa: A - automatyczne pasy bezpieczeństwa  (1987-1989); T - poduszka powietrzna kierowcy, automatyczne pasy bezpieczeństwa; V -manualne pasy bezpieczeństwa; W - poduszka powietrzna kierowcy (1990-1995); X - poduszka powietrzna kierowcy i pasażera; Y - amerykańska specjalna (1983-1987); Y - automatyczne pasy bezpieczeństwa (1989-1993)
Pole 6 rodzaj nadwozia: 1 - limuzyna 4-drzwiowa; 2 - 2+2 Convertible; 3 - 2-drzwiowy kabriolet; 4 - Convertible; 5 - 2-drzwiowe coupe
Pole 7 pojemność silnika: 0 - 5.3V12 California; 1 - 4.0R6 Supercharged; 2 - 4.2R6 California; 3 - 4.2R6; 3 - 6.0V12; 5 - 3.6R6 LC; 6 - 3.6R6 HC; 7 - 4.0R6; 8 - 5.3V12; 9 - 4.0R6
Pole 8 skrzynia biegów i położenie kierownicy: 4 - automat, LHD; 8 - manual, LHD
Pole 9 liczba kontrolna
Pole 10 rok produkcji: A - 1980; B - 1981; C - 1982; D - 1983; E - 1984; F - 1985; G - 1986; H - 1987; J - 1988; K - 1989; L - 1990; M - 1991; N - 1992; P - 1993; R - 1994; S - 1995; T - 1996; V - 1997; W - 1998; X - 1999, Y - 2000
Pola 11 miejsce wyprodukowania: C - Browns Lane, England
Pola 12 - 17 numer seryjny: 500001 -


Numer silnika zawiera 12 pól i jest wybity na nadlewie bloku, po prawej stronie w pobliżu pompy wspomagania:



Pole 1 9 - Jaguar
Pole 2 pojemność silnika: A - 2.9; D - 3.6; E - 4.0
Pole 3 P - benzyna
Pole 4 stopień sprężania: A - 3.6HC; B - 3.6SC, 4.0SC; T - 2.9HC; V - 2.9SC
Pole 5 norma emisji spalin: L - USA/Japonia/Szwecja/Australia/Niemcy/Szwajcaria
Pole 6 rok modelowy: A - 1987-
Pola 7 - 12 numer seryjny: 100001 -


Zestawienie lat produkcji XJ40 i numerów nadwozia przypisanych dla danego roku modelowego:

Rok produkcji:    Numer VIN:
1986 500001 - 500514
1987 500515 - 524374
1988 524375 - 556850
1989 556851 - 594575
1990 594576 - 629285
1991 629286 - 649174
1992 649175 - 667828
1993, 1994 667829 - 720124


Łagoda

  • Gość
Odp: Potrzebna pomoc przy wyborze Jaga
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 12, 2009, 18:41:26 pm »
Dzięki za odpowiedz ;) Czyli w X czy S też na pewno odczytam czy auto było anglikiem?

oskioski

  • Gość
Odp: Potrzebna pomoc przy wyborze Jaga
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 12, 2009, 18:44:20 pm »
zawsze możesz zabrać ze sobą Optrego  ;D

optre

  • Gość
Odp: Potrzebna pomoc przy wyborze Jaga
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 12, 2009, 18:48:18 pm »
z chęcia bym się wybrał na zakup jaguarka, ale czy jestem na tyle kompetentny?

oskioski

  • Gość
Odp: Potrzebna pomoc przy wyborze Jaga
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 12, 2009, 18:53:05 pm »
chcesz kupić żywotnego diesla czy 3 litrową benzynkę  ?  :P
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2009, 18:54:43 pm wysłana przez oskioski »

Huckleberry

  • Gość
Odp: Potrzebna pomoc przy wyborze Jaga
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 12, 2009, 18:53:43 pm »
Ja jeżdżę anglikiem po angielskich (i europejskich) drogach. Za rok albo dwa kupuję z salonu nowego złotego XJ z kierownicą oczywiście po angielskiej stronie.  ;D
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2009, 18:55:52 pm wysłana przez Huckleberry »

Łagoda

  • Gość
Odp: Potrzebna pomoc przy wyborze Jaga
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 12, 2009, 18:59:30 pm »
Będzie to raczej benzynka, chodzi mi tez o sytuacje w której miałbym wypadek nie z mojej winy, co wtedy? Rzeczoznawca po vin powie mi że to był anglik i nie będą chcieli przyznać mi odszkodowania? Mam dość wszelkich ubezpieczalni i problemów >:(

Huckleberry

  • Gość
Odp: Potrzebna pomoc przy wyborze Jaga
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 12, 2009, 19:17:26 pm »
Przekładkę łatwo rozpoznać. Wystarczy podnieść dywanik pasażera i sprawdzić czy w podłodze są trzy dziury po pedałach. Jak automatic to dwie. :D  ;D sorry mam dzisiaj "śmieszki" hehe...  :-yipee
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2009, 19:19:18 pm wysłana przez Huckleberry »

blackyR

  • Gość
Odp: Potrzebna pomoc przy wyborze Jaga
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 12, 2009, 22:46:26 pm »
Panowie jak żyję nie widziałem przełożonego Jaguara -i nie dziwię się bo kosztowało by to z częsciami 1,5 raza drożej jak w wersji europejskiej Więc :-tylko angielskim we krwiiii.. :-K

oskioski

  • Gość
Odp: Potrzebna pomoc przy wyborze Jaga
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 13, 2009, 06:49:03 am »
słuszna uwaga  :-V

oskioski

  • Gość
Odp: Potrzebna pomoc przy wyborze Jaga
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 13, 2009, 09:40:09 am »
ale zazwyczaj to sprowadzane angliki służą za części do naszych , a nie odwrotnie