Hej,
tez mam diesla i proponuję podejść do tematu w ten sposób:
Najpierw rozejrzyj się ile kosztują części "zwykłej eksploatacji" tj. amorki na przód i tył, komplet opon lato/zima, wymiana oleju i części do skrzyni automatycznej, olej silnikowy (ok. 8 litrów), tarcze i klocki na przód i tył, filtr paliwa, powietrza, oleju itd. Jak kupujesz używanego, to poszukaj ile kosztuje komplet do wymiany rozrządu.
To co wyżej wydasz wtedy kiedy się nic nie zepsuje
Z rzeczy co się psują (nic nadzwyczajengo,, moim zdaniem typowe słabości nowoczesnych diesli), sprawdź koszty następujących napraw/części:
Wtryskiwacze paliwa - 6 sztuk, turbosprężarki - 2 szt. (turbo o zmiennej geometrii = nie polecam regeneracji), zawór EGR - recyrkulacji spalin - 2 szt., dwumasa. Do tego może dojść usterka skrzyni biegów, może być drogo jeśli chodzi o automat. Typową usterką jest awaria elektrozaworu nagrzewnicy i drobne, acz irytujące usterki elektroniki.
Pozdrawiam