Wiem, walnąłem "tępym pytaniem" . Silniki już porównałem i różnią się głowicami oraz mocowaniem alternatora, generalnie nie pasuje... Przed wymianą motora, postanowiłem spróbować odpalić ten co jest w aucie i nic. Kontrolki się zapalają, słychać pompkę paliwa ale nie odpala. Na urządzeniu diagnostycznym wyrzuciło błędy p1234, 1338, 1638 oraz 1699, które nie dadzą się skasować. Auto stało ok pół roku nieużywane. Co mnie zdziwiło silnik jest czyściutki, bez najmniejszego wycieku, olej jak nówka, płyn chłodniczy czysty i klarowny, zero "majonezu" jedynie pod zbiorniczkiem widać ślady wyrzucania cieczy. Acha, nawiew chodzi cały czas na pełnych obrotach na szybę, na nawigacji pisze że jest błąd komunikacji i nic nie da się przestawić... Czuje że powinienem założyć nowy temat ale może w tym uda się coś rozwikłać.