Autor Wątek: Panewki 2.5 a 3.0  (Przeczytany 7402 razy)

pegaso

  • Gość
Panewki 2.5 a 3.0
« dnia: Luty 10, 2014, 14:02:52 pm »
Mam pytanie odnośnie panewek korbowodowych do jaga 2.5 v6 czy są takie same jak w 3.0 v6?
bo z mondeo nie pasują.

Gdzie można dostać takie panewki?

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Panewki 2.5 a 3.0
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 10, 2014, 16:12:40 pm »
Wow dziwne, że z mondeo nie pasują, to jest Jaguar, a nie mondeo, wypadałoby się nauczyć już po pewnym czasie, że duperele pasują, ale bez przesady ;) jak widzę, coś takiego to śmiech mnie ogarnia, a to z mondeo dopasuje, a tamto też?  :-hehe
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

ghrh

  • Gość
Odp: Panewki 2.5 a 3.0
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 10, 2014, 16:32:51 pm »
X-Type dzieli z Mondeo mniej niż 20% części, czyli szanse na trafienie czegoś są dość słabe. Zwłaszcza silnik jest dość mocno przebudowany, nawet średnica zaworów jest inna.
Statystycznie rzecz ujmując, lepiej założyć, że z Mondeo się nie na dopasować danej części niż zamawiać i potem się przejechać.
Trawestując Clarksona - to że masz 98% genów wspólnych z amebą nie oznacza, że można Ci przeszczepić jakieś jej komponenty ;)

A w temacie - silnik 3.0 to rozwiercone tłoki, skok jest bez zmian, więc prawdopodobnie wał będzie taki sam, czyli panewki też. A przynajmniej prędzej to niż Mondeo :) Ale to tylko strzał w ciemno, może ktoś to testował. Możesz też zerknąć tutaj:
http://www.jaguarforums.com/forum/x-type-14/3-0-engine-rebuild-re-install-faq-11448/
I poszukać czy taka panewka będzie do 2.5
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2014, 16:42:18 pm wysłana przez ghrh »

Offline Rogal

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 30
    • www.englishcars.pl
Odp: Panewki 2.5 a 3.0
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 11, 2014, 09:21:35 am »
albo nie kombinuj i zamów  tu www.englishcars.pl i za 7 dni masz oryginały
tel 695 455 231

pegaso

  • Gość
Odp: Panewki 2.5 a 3.0
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 11, 2014, 11:09:06 am »
Wszystko jasne to nie ten sam silnik całkowicie inny niż w mondeo :)
Panewki pasują z 3.0 gość mi sprawdził.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi :)
Pozdrawiam.

ghrh

  • Gość
Odp: Panewki 2.5 a 3.0
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 11, 2014, 11:46:14 am »
O ile się nie mylę to blok jest ten sam. Głowice i osprzęt już są zupełnie różne.
W sumie nie kojarzę żadnej części, która by pasowała z Mondeo. Nawet kluczyk jest podobno z Transita ;)

Juggernaut

  • Gość
Odp: Panewki 2.5 a 3.0
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 11, 2014, 12:41:19 pm »
Silnik tdci, tak samo jak całe zawieszenie pasuje jeśli mówimy oczywiście o autach z dieslami, trudno wymagać żeby elementy wnętrza czy karoserii były takie same. Ale x-type z klekotem to technicznie mondeo w innej stylistyce.

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Panewki 2.5 a 3.0
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 11, 2014, 13:15:41 pm »
Następny znawca X-type'a, jeżeli chodzi o diesla, to może i racja co do silnika, ale zawieszenie prócz łożysk i jednego wahacza nie pasuje, radziłbym poznać ten samochód, niż pisać głupoty z internetu i powielać te brednie  ;), tak się składa, że mam 2.1, a graty w zawieszeniu są takie same jak w dieslu. Nawet gumy stabilizatorów są inne niż w mondeo, łączniki wahacze itd. To, że pasuje parę pierdół to nie znaczy, że całe zawieszenie. ;)
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Juggernaut

  • Gość
Odp: Panewki 2.5 a 3.0
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 11, 2014, 15:03:35 pm »
skoro piszesz że "może i racja" to po co to szydercze nazywanie mnie znawcą, ale nie gniewam się ;) Powiem szczerze  ja nie widzę w tym nic złego, a nawet bym się cieszył większy wybór, tańsze części. Ale sporej grupie właścicieli podnosi się ciśnienie ja ktoś porównuje x do mondeo. Fakt tylne wahacze chyba są inne ale już  przednie zwrotnice są takie same, kolumny mchphersona pasują nie twierdze że charakterystyka jest taka sama, ale przy wymianie kompletu wszystko ładnie siądzie,
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2014, 15:08:31 pm wysłana przez Juggernaut »

Mike_G

  • Gość
Odp: Panewki 2.5 a 3.0
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 11, 2014, 16:06:30 pm »
McPherson nie jest taki sam: inne łożysko McPhersona, mocowanie jest inne amor też nie pasuje, sprężyny podejrzewam że też nie... nie za wiele części pasuje;

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Panewki 2.5 a 3.0
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 11, 2014, 17:21:25 pm »
Napisałem, tak "może i racja" ponieważ nie mam do czynienia z dieslem w Jaguarze, a mnie osobiście to irytuje z tego względu, że każdy pyta, czy pasują, tak samo napisałeś teraz głupotę o kolumnach w przednim zawieszeniu i jak tu nie być szydercą  ;)
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

pegaso

  • Gość
Odp: Panewki 2.5 a 3.0
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 22, 2014, 21:12:13 pm »
Wymiana panewek w jagu 2.5 v6 4x4 !
Instrukcja, może komuś się przyda :)
Panewki pasują z 3.0 jaga są takie same, żeby je zmienić to trzeba:
-zlać olej z silnika
-rury wydechowe odkręcić i wyjąć (łączenie na kolektorach odkręcić, łączenie w środku i łączenie końcowe to w -jedną rurę co się łączą)
-odkręcić wał napędowy
-wyjąć reduktor co nie jest łatwe, zlać olej ze skrzyni, z reduktor nie trzeba, wyjąć półoś, mocowanie żeliwne katalizatora, mocowanie stalowe, łapa dolna silnika, mocowanie łapy z osłoną termiczną, później już tylko 4 śruby mocujące reduktor i wyjęty
-zdjąć pasek i odkręcić sprężarkę klimatyzacji
-następnie odkręcić mocowanie przedniego katalizatora i odkręcić miskę
-jak zdejmiemy miskę to trzeba odkręcić smok i blachę pod nim
-mamy już dostęp do korbowodów i odkręcamy po kolei i wymieniamy panewki :)

Składamy w odwrotnej kolejności. Dobremu mechanikowi zajmie to 1,5 dnia. A takiemu co nie ma dobrych narzędzi i pojęcia 3 dni  ;)

Koszt panewek 150zł, koszt robocizny u mechanika 700zł.


Offline tarnawianin

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Odp: Panewki 2.5 a 3.0
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 05, 2016, 21:49:51 pm »
 :-bry Trochę odgrzeje kotleta bo słyszę dziwne dźwięki w moim silniku 2,5 v6 a mianowicie przy lekkim obciążeniu jadąc równym gazem słychać takie stukanie może klekotanie nie wiem jak to nazwać no i również na luzie lekko przygazowując też słychać to gdzieś na dole silnika zatem zastanawiam się czy takie objawy może mieć panewka korbowodu czy prędzej łańcuch rozrządu? Mam już nalatane około 310 tyś km. Silnik nie bierze jakieś duże ilości oleju około 1 litr na 10 tyś kontrolka oleju szybko gaśnie chyba warto go reanimować.
Kto¶ kiedy¶ powiedzia³, ¿e dawniej auta naprawdê budowano z blachy i stali, drewno by³o dodatkiem a plastiku u¿ywano do wysadzania mostów...

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Panewki 2.5 a 3.0
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 05, 2016, 23:23:58 pm »
Na pewno z dołu silnika?
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline tarnawianin

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Odp: Panewki 2.5 a 3.0
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 05, 2016, 23:51:46 pm »
Z dołu znacznie głośniej słychać ale na kanale nie byłem.
Kto¶ kiedy¶ powiedzia³, ¿e dawniej auta naprawdê budowano z blachy i stali, drewno by³o dodatkiem a plastiku u¿ywano do wysadzania mostów...