Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)

Całkowity roczny koszt utrzymania?

<< < (2/4) > >>

golden jag:

--- Cytat: Grigorij w Marzec 09, 2009, 00:52:47 am ---
W jakim innym aucie/marce była używana ta skrzynia?


--- Koniec cytatu ---

Lincoln Conti
Chevy Opala
BMW E23,24,28,30
Volvo 740, 760
Range-Rover
Land-Rover chyba Disco(very)
Peugeot 505, 604
Porsche 911 i 933
Maerati 2,5 i 2,8


Grigorij:

--- Cytat: golden jag w Marzec 09, 2009, 01:00:09 am ---
--- Cytat: Grigorij w Marzec 09, 2009, 00:52:47 am ---
W jakim innym aucie/marce była używana ta skrzynia?


--- Koniec cytatu ---

BMW E23,24,28,30


--- Koniec cytatu ---

Jeśli była to ZF 3HP22 to cudownie, mam taką skrzynie na półce w garażu, także skrzynia już "oswojona" ;D

Co możecie powiedzieć o silniku 4.2?
Jakie ma oznaczenie kodowe w modelu XJ III serii
Czy ma jakies wady konstrukcyjne? Czy zawory reguluje się ręcznie?
Jaki jest koszt remontu? Jaka jest żywotnośc?

qbaty:

--- Cytat: Grigorij w Marzec 09, 2009, 01:24:04 am ---Jeśli była to ZF 3HP22 to cudownie, mam taką skrzynie na półce w garażu, także skrzynia już "oswojona" ;D

--- Koniec cytatu ---
Muszę Cie zmartwić, ale w serii III nie ma skrzyń ZF.
XJ6 (4,2) to skrzynia Borg Warner 65/66 - chyba dość egzotyczna, XJ12 (5,3) to GM400 - podobno niezniszczalna ;)


--- Cytat: Grigorij w Marzec 09, 2009, 01:24:04 am ---Co możecie powiedzieć o silniku 4.2?

--- Koniec cytatu ---
Pomimo, że posiadam samochód z tym silnikiem od roku to dużo Ci nie pomogę, bo nie jestem mechanikiem ;) . Ale z tego co wiem to silnik 4,2 ma oznaczenie XK. Jest znacznie prostszy w obsłudze od V12, ze względu na większą ilość miejsca pod maską (legendą jest już owiana wymian świec w V12, do której trzeba zdemontować część układu klimatyzacji i dorobić sobie klucz o specyficznym kształcie).  Luzy zaworowe w silniku 4,2 reguluje sie podobno podkładkami.

Grigorij:
Hmmm, skrzynii Borg Warner 65/66 czy też GM400 nie było w żadnym BMW :'(

Z drugiej strony jakoś strasznie mnie to nie zmartwiło, bo co może być skomplikowanego w trzybiegowym automacie ;D

Czyli luzy reguluje się szczelinomierze jak w każdym prawie starym silniku, a gdzie znajde dane o luzach?

Z tego co zauważyłem podczas ogladania, silnik ma osobny wałek dla zaworów ssących i dla wydechowych, są one zamkniete pod osobnymi pokrywami klawiatury, tak?

qbaty:
Takie szczegóły to może ktoś bardziej techniczny ;)
Polecam zakup JAGUAR WORKSHOP MANUAL XJ6 - JHM1141. Tam na pewno znajdziesz mnóstwo interesujących infomacji - w parts catalog znajdziesz wszstkie części rozbite na najmniejsze elementy wraz z numerami części zamiennych, a w service catalog procedury naprawcze. W sumie kilkaset stron. Koszt około 100 zł. Do dostania w polskich sklepach internetowych. Wpisz w google JHM1141 i na pewno znajdziesz miejsce gdzie możesz to zamówić (regulamin forum zabrania umieszczania linków do stron komercyjnych...).

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej