Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)

Całkowity roczny koszt utrzymania?

(1/4) > >>

Grigorij:
Jaki jest całkowity roczny koszt utrzymania Jaguara XJ III serii z silnikiem 4.2?

Wiem że jest to pytanie z serii? Ile czasu zajmuje chudnięcie? lub Jak długo należy sie opalać?

Ale sprecyzuje zmienne ;D

1) Przebieg roczny do 5tys km
2) Koszt ubezpieczenia znam
3) Jestem mechanikiem(z pasji), jest w stanie naprawdzić wiekszość rzeczy w aucie.
4) Mam znajomych lakierników, blacharzy, elektryków, sam także posiadam pewną wiedze z wymienionych zawodów.
5) Potafię odnawiać skórę, drewno itd

Moje pytanie dotyczy kosztów bieżącej eksploatacji bez poważnych awarii czyli tylko:

a) oleje,
b) filtry,
c) elementy układu zapłonowego
d) elementy zawieszenia
e) elementy wydechu (tylko zakup, zamontuje sam)
f)  elementy układu hamulcowego

Czy ktoś ma ubezpieczenie AC na XJ'ta III serii? Lub ma żółte tablice?

Nemys:
Tego nie da się tak łatwo policzyć. Ogólnie jest to auto, które lubi jak się nim ktoś opiekuje. Skoro znasz się na mechanice i traktujesz zabawę w garażu jako hobby to już masz duży plus przy tym aucie.

Oleje :
Silnik 8 litrów. 20W50 albo 15W50.
Skrzynia też coś koło tego
Układ chłodzenia 18 litrów


Filtr oleju jakieś 25 zł
W skrzyni masz siateczkowy, czyści się go
Filtr paliwa nie pamiętam. Wymieniasz raz na jakiś czas

Układ zapłonowy
Świece + kable + aparat i kopułka. Jakieś 300 zeta pewnie wyjdzie. Raz na kilka lat

Zawieszenie :
Gumy w sumie nie za drogie. Boleć będzie wymiana tylnych amortyzatorów - 4 sztuki

Wydech : Tylne tłumiki chyba się nie wymienia. Trwałe są :)
Przednie tłumiki wywalasz i wstawiasz rurki. Zrobiłem tak i mam nareszcie spokój z wydechem, z zawadzaniem nim itp. Koszt rurek i kolanek. Ewentualnie rury nad tylnym zawieszeniem. Cena jakieś 300 zł za komplet

Heble : Robisz raz i zapominasz na wiele lat. Koszt bez szaleństw 600 zeta tył + tłoczki
Przód pewnie podobnie.

Ta część wypowiedzi została usunięta z powodu niezgodności z pkt. 8 regulaminu Moderator 

Grigorij:
 :-super

Dzięki za wypowiedź, powiem tak spodziewałem się SPORO wyższych cen, w BMW koszt wymiany układu zapłonowego (palec, kopułka, kable wszystko BEHR) to 700zł.

Także ucieszyła mnie twoja wypowiedź, bo wiem że sobie poradzę ;D

Samochody dopieszczać i opiekować się nimi uwielbiam, szczerze to mam nawet lekkiego świra, ponieważ NAWET dupowozy mają u mnie imię :-wstyd

Co do amorków to widziałem cenę 1300zł za komplet bilsteinów, tak?
Jeśli tak to tez do przełknięcia, zważywszy na trwałość tej marki, w BMW wymieniałem 24 letnie bilsteiny B4, tylko z racji wieku, na przeglądzie miały po 60% :)

Kolejne pytania:
Czy skrzynia automatyczna jest kapryśna? czy lubi się posypać bez powodu? nawet dbana?
Do jakiej jakości jej bliżej do niezniszczalnych prawie bezobsługowych skrzyń z MB W123/124 czy raczej to sypiących się co 100tys km Tiptroniców z BMW E38? ::)

Wiem już że jest to trzybiegówka z nadbiegiem, czy w każdym XJ III serii?
Czy tez były różne modele?

Nemys:
Skrzynia w sumie jakaś rewelacja nie jest. W w124 chodzi dużo ładniej.  Ale jak na razie moja działa, więc nie mogę na nią płakać.
Wiem , że trzeba w niej zmieniać olej obowiązkowo co 40 tyś. W USA mieli wymiany co 100 tyś i było to dla nich dużo za duży przebieg między wymianami.
Czy może się posypać bez powodu nie wiem. Automat raczej psuje się z jakiegoś powodu, olej, niewłaściwe traktowanie itp. W XJ masz prostą skrzynię ze sterowaniem hydraulicznym, żadnej elektroniki.
Co do nadbiegu to nigdy tego nie rozumiałem co to dokładnie jest. Z tego co widzę w moim są tylko 3 biegi. XJ6 w S3 miały skrzynie BW66. W XJ12 była inna skrzynia.

Grigorij:
Musze się przejechać jakimś XJ'tem z idealną skrzynia aby mieć punkt odniesienia, na razie jeździłem pięcioma egzemplarzami i wszystkie bardziej lub mniej, ale szarpały.
Może za dużo od nich wymagam?

Stara sterowana na linkę skrzynia automatyczna ZF 4HP22 która siedzi w moim poprzednim E23 nie szarpała wogóle, co mniej wprawni kierowcy nie potrafili policzyć ilości przełożen, ani nie wiedzieli na którym aktualnie jadą biegu ;D

Olej będe zmieniał co 20tys, świeżutki nigdy nie szkodzi ;D

Jaki jest koszt części do ewentualnego remontu skrzynii?
Standarodowo około 2-3tysięcy, czy są jakieś cuda wewnątrz?

W jakim innym aucie/marce była używana ta skrzynia?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej