Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

Skąd kocur pobiera informacje o prędkości

<< < (2/4) > >>

eMWuGSM:
Z moich obserwacji jest nieco inaczej (ale ja mam 2.0D).

VSS teoretycznie jest w skrzyni, ale ja go nie widziałem na wyjściu, skrzynia z Mondeo MKIII (nawet nadlane logo Forda), jakkolwiek Mondeo MKIII pobiera sygnał zazwyczaj z lewego przedniego koła. U mnie zdarza się błąd P0500 przez wahanie napięcia na CAN'ie. Co prawda znam Mondeo MKIII 2.0TDCi w ktorych jest skrzynia z VSS'em ale to rzadkość.


Vehicle Speed Signal
The vehicle speed signal for the speed control system comes from the anti-lock control system (ABS) through the
control area network (CAN) via the (EMS).

stefanux:
Ja oczywiście tak jak jest w podpisie pisałem o benzynie 2.5 litra mogę dodać jeszcze że skrzynia manual.

Jawe83:
Na razie czekam na moment (pewnie najbliższa sobota), żeby podjechać do mechanika, zdjąć koło i zobaczyć, czy pierścień ABS jest na swoim miejscu. Jeśli tak, to wtedy wymiana czujnika ABS.
Jeśli ta akcja nie pomoże, to będę szukać przyczyn dalej, może nawala elektrozawór odpowiadający za załączenie lock-up'a (miałem 0,5 litra oleju za mało, może się przytarł), albo TCM otrzymuje błędne informacje o chwilowym stanie uk. napędowego... bo zdarza się też, że przy zwalnianiu z okolic prędkości >50 km/h do zera, skrzynia nie rozłącza konwertera na czas - objawy to widoczny spadek obrotów do ok 500 obr/min i następujące po krótkiej chwili szarpnięcie (delikatne, ale wyczuwalne), świadczące o tym, że doszło do rozłączenia (i obroty wracają na swój poziom). Gdy jadę na blokadzie do 3 przełożenia, wszystko pracuje idealnie za każdym razem.

Jawe83:
Ok, na zakończenie tego tematu - jestem po wymianie czujnika ABS i... wszystko wróciło do normy  :-yipee

Tak więc wygląda na to, że czujniki ABS mają krytyczny wpływ na prawidłową pracę skrzyni biegów. Widocznie TCM, nie widząc odczytu prędkości wszystkich kół, nie pozwalał utrzymać blokady konwertera... jest w tym trochę logiki.

NorbertN:
Mi dzisiaj wyskoczyl C1165 czyli czujnik ABS wychodzi ze prawy tyl...
Moze to przez te deszcze bo jak skasowalem blad i pojezdzilem to bylo ok.
Tak czy inaczej czy jak miales problemy z lock-upem czy z czujnikiem to swiecil Ci sie jakis blad bo mi tez czasami lock-up puszcza ale nie wiem czy to tak samo jako u Ciebie wygladalo i czasami szarpie 3 przy kickdown (redukcja z 5 do 3) Jest glosne wycie i z opoznieniem zalapuje szarpiac... :/ zastanawiam sie czy to skrzynia czy moze przez ten czujnik abs to wszystko swiruje...
ile zaplaciles za czujnik i wymiane?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej