Czołem,
Wymieniałem dziś olej i filtry w moim kocurze i przy okazji kolega podłączył KSA-a ( bosch ), który początkowo mimo zadeklarowania XJ8 3.2 nie chciał się dogadać, ostatecznie coś tam się połączyło i wyrzuciło błąd stały P0482, po zmianie ustawień na tryb OBD2 numer błędu zmienił się na P1111. Błędu nie udało się skasować.
W szukajce pod numerem P0482 pojawia się:
P0482,"Obwód kontroli wentylatora chłodzącego 3 - usterka"
a pod P1111 :
P1111 Temperatura powietrza dolotowego (IAT) Obwód czujnika Intermittent High Voltage
w tym dokumencie:
http://www.datsc.com/tabid/122/OBD-Error-Code/P0482/Diagnostics/Jaguar/Default.aspxnapisano że efektem tego błędu może być : Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light) - Engine overheating - czego w moim przypadku nie zaobserwowałem. Jedno co widzę i czuję to średnie spalanie po mieście na poziomie 22 l/100 ( prędkość 18 km/h ).
Jak myślicie - o co chodzi z tym błędem ? Wydaje mi się że temperatura powietrza dolotowego może mieć wpływ na spalanie. Czy do pomiaru temperatury powietrza jest jakiś wymienialny czujnik ? Czy ktoś spotkał się z takim błędem ?
Pozdrawiam
Piotr