Autor Wątek: Błąd P0482 odczytany KTS-em  (Przeczytany 1793 razy)

Offline p123

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 484
  • XJ8 3.2 Executive 1999
Błąd P0482 odczytany KTS-em
« dnia: Grudzień 18, 2013, 20:47:40 pm »
Czołem,
Wymieniałem dziś olej i filtry w moim kocurze i przy okazji kolega podłączył KSA-a ( bosch ), który początkowo mimo zadeklarowania XJ8 3.2 nie chciał się dogadać, ostatecznie coś tam się połączyło i wyrzuciło błąd stały P0482, po zmianie ustawień na tryb OBD2 numer błędu zmienił się na P1111.  Błędu nie udało się skasować.
W szukajce pod numerem P0482 pojawia się:
P0482,"Obwód kontroli wentylatora chłodzącego 3 - usterka"
a pod P1111 :
P1111 Temperatura powietrza dolotowego (IAT) Obwód czujnika Intermittent High Voltage
w tym dokumencie:
http://www.datsc.com/tabid/122/OBD-Error-Code/P0482/Diagnostics/Jaguar/Default.aspx
napisano że efektem tego błędu może być :  Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light) - Engine overheating - czego w moim przypadku nie zaobserwowałem. Jedno co widzę i czuję to średnie spalanie po mieście na poziomie 22 l/100 ( prędkość 18 km/h ).
Jak myślicie - o co chodzi z tym błędem ? Wydaje mi się że temperatura powietrza dolotowego może mieć wpływ na spalanie. Czy do pomiaru temperatury powietrza jest jakiś wymienialny czujnik ? Czy ktoś spotkał się z takim błędem ?
Pozdrawiam
Piotr

Offline ajtotal

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Odp: Błąd P0482 odczytany KTS-em
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 19, 2013, 19:20:33 pm »
po skasowaniu bledow najpierw jest p1000 tzw niezrealizowany monitor czyli system oczekuje na sprawdzenie wszystkich podzespołów - po jakims czasie znika i pojawia się p1111- czyli wszystkie monitory zrealizowane
By³ xj8 4.2L x350 2004 BRG- jedyny s³uszny kolor i paski po bokach te¿ mia³.
Jest New XK R-Performance, pitch black, Full Fat Range Rover 4.4tdv8