Autor Wątek: Planuje zakup jaguara xtype 2.0d proszę o porady  (Przeczytany 3570 razy)

Jaguar1

  • Gość
Planuje zakup jaguara xtype 2.0d proszę o porady
« dnia: Listopad 21, 2013, 02:58:16 am »
Witam wszystkich.Planuje zakup jaguara x-type 2003-2004 2.0d[nie interesuje mnie benzyna].Proszę użytkowników tego modelu o porady szczególnie na temat silnika.Czy są z nim problemy??słyszałem że to silnik z mondeo,jedni go chwalą drudzy przeklinają.Na co patrzeć szczególnie przy zakupie xtypa?Czy warto kupować to auto?Dodam że od 5 lat jezdziłem e39 530d którym zrobiłem ok 200tyś km.W aucie totalnie nic się nie psuło[obecnie 370tyś przebiegu] wtrysków nigdy nie ruszałem bo nie było potrzeby turbo nie wymieniane od nowości czyli 370tys !choc zbliża się jego koniec[głośno swiszczy i puszcza trochę oleju]nic nie kopci.Z podzespołów silnika wymieniłem tylko termostat wszystkie rolki , paski klinowe , pompę wody,szczotki alternatora[poza tym od nowości serwisowane oleje filtry klocki itp].Poza tym nic!Autem dalej bym jezdził ale miałem stłuczkę i  czas na zmianę auta.Wiem że 3.0d to nie to samo co 2.0tdci dlatego nie wiem czy się w to "pakować"....

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Planuje zakup jaguara xtype 2.0d proszę o porady
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 21, 2013, 05:52:03 am »
Pomimo, że silnik z mondeo można się czasami jednak zdziwić, że jednak troszke inny, wszystko zależy od tego ile chcesz przeznaczyć na zakup, bo jeżeli niewiele to lepiej sobie darować, po co później narzekać.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Planuje zakup jaguara xtype 2.0d proszę o porady
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 21, 2013, 07:19:57 am »
Male sprostowanie to nie jest silnik z mondeo tylko taki sam jak w mondeo i lincolnie wyprodukowany w kooperacji. Jesli chodzi o samo auto gdy przeczytasz dzial wady x-type skutecznie odstrasza cie od zakupu tego samochodu. :-W

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Planuje zakup jaguara xtype 2.0d proszę o porady
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 21, 2013, 16:36:56 pm »
Male sprostowanie to nie jest silnik z mondeo tylko taki sam jak w mondeo i lincolnie wyprodukowany w kooperacji. Jesli chodzi o samo auto gdy przeczytasz dzial wady x-type skutecznie odstrasza cie od zakupu tego samochodu. :-W

Sorry nie zobaczyłem, że tu chodzi o tego wadliwego diesla z zacierająca sie pompą paliwa, opiłkami metalu w ukladzie paliwowym i padającymi wtryskiwaczami

Mike_G

  • Gość
Odp: Planuje zakup jaguara xtype 2.0d proszę o porady
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 21, 2013, 20:29:45 pm »
Witam,
Nie wiem o co chodzi o negatywne opinie na temat tego diesla; Jeździłem w życiu wieloma autami dość dużo i intensywnie i podchodzę z dystansem do opinii obiegowych ludzi którzy wiedzą coś najlepiej (bez urazy oczywiście) bez własnych doświadczeń tylko bazując na opiniach gdzieś zasłyszanych. Dla przykładu przejechałem służbowo 280tys peugeotem 307 w dieslu, autem mającym dość złą opinię i przez ten czas zero problemów z silnikiem skrzynią, zawieszenie (poza dwukrotną wymianą drążków kierowniczych i jednego łożyska) całe oryginalne;
Ale wracając do tematu X-typa w dieslu, mam takowego od 2 lat przeszło; jak zawsze na początku kilka drobnych elementów wymieniłem i do tego czasu mam spokój (ok 25tys km bo nie mam czasu nim jeździć), oleju miedzy wymianami nie dolewam; żadnych niepokojących sygnałów, auto nie ma super osiągów ale do normalnej jazdy wystarcza.
Słyszałem sporo sygnałów odnośnie zacierającej się pompy paliwa w wyniku awarii której dochodzi do uszkodzenia wtrysków, ja nic takiego nie zauważyłem żeby coś się działo złego, może to też wina paliwa które tankuje (zawsze premium na bp lub statoil) no i regularnej wymianie filtrów; Turbina u mnie jest cicha i sucha, wtryski też chyba w porządku ale zastanawia się czy może warto byłoby podjechać do serwisu od diesli i wszystko dokładnie sprawdzić na przyrządach; częsta powtarzającą się usterką jest awaria termostatu (sa dwa) i auto jest niedogrzane no i pękające rury od intercoolera to są powtarzające się usterki; o jakości i trwałości silnika świadczy również to że są tanio sprzedawane jako używane w necie (jak jest tanie słaby jest popyt czyli rzadko się psują)
Spalanie u mnie od ok 5,6 do 7 l/100km średnio
Wydaje mi się ze z X-typem jest jak ze wszystkimi samochodami: jak dbasz tak masz - proste. Mi X-type się podobał, ciesze się że go kupiłem jednak niebawem przyjdzie czas na nowa kocią miłość czyli XF...

Jeśli chodzi o rady przy zakupie to powiem żebyś szczególnie uważał na auta sprowadzone, niestety znakomita większość jest w kiepskim stanie porozbijana, liczniki najczęściej skręcone ale niestety ciężko kupić jakieś znośne auto; ja swoje kupiłem krajowe z książką serwisową i na wszędzie fabryczny lakier - szukać jest więc warto; Ewentualnie można zainwestować w wizytę w ASO w celu sprawdzenia auta niestety to droga opcja (w Wawie krzyczą chyba 800PLN  za to)

W razie pytań chętnie podzielę się wiedzą i doświadczeniami :)

Y-1 Yonek

  • Gość
Odp: Planuje zakup jaguara xtype 2.0d proszę o porady
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 21, 2013, 20:59:39 pm »
Cześć ja mam takiego kota i jeśli chodzi o bez awaryjność to nie miałem od prawie trzech lat żadnych kłopotów. Bardzo ekonomiczny części tanie. Kupując go nie chciałem się przerazić tej marki i jako pierwszego Jaguara kupił bym właśnie 2.0d

Jawe83

  • Gość
Odp: Planuje zakup jaguara xtype 2.0d proszę o porady
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 22, 2013, 09:50:03 am »
Kupując kota w dieslu musisz mieć po prostu świadomość, że z racji jego przebiegu (w końcu to już prawie 10 lat) najpewniej będzie czekać Cię wymiana/regenracja:

1. Wtryski - są to elementy eksploatacyjne, zużywają się jak każdy inny element precyzyjny
2. Pompa CR - rzadko, ale zdarza się, że i ona może nawalić
3. Sprzęgło - siada koło dwumasowe, albo wymieniasz co jakiś czas na nowe, albo wstawiasz koło jednomasowe
4. Napinacz paska wieloklinowego - popularne "chrobotanie" z lewej strony (stojąc przed maską) silnika, wymiana tylko na SKF, zamienniki prawie w ogóle się nie sprawdzają
5. Turbina - też może być wyeksploatowana, trzeba sprawdzić czy wirniki nie mają luzów, czy kierownica łopatek chodzi lekko i czy nie ma śladów oleju

To są problemy tych silników, punkty 1 i 2 tyczą się tak naprawdę każdego nowoczesnego diesla z systemem CR i dużym przebiegiem.
A i dodatkowo uważaj na wersje diesla z DPF'em, bardzo wredny i kosztowny dodatek.