Cześć,
problemów ciąg dalszy... ręce mi opadają... bardzo Was proszę o pomoc!
Od około miesiąca po odpaleniu samochodu wyskakuje mi żółta kontrolka ostrzegawcza + komunikat RESTRICTED PERFORMANCE - nie wpływa to jednak w żadnym stopniu na ograniczenie mocy samochodu...
Po przejechaniu ok 1KM załącza się komunikat DPF FULL see handbook - wielokrotnie próbowałem wypalić (godzinna jazda przy ok 2500obrotach) niestety bezskutecznie... dzisiaj przejechałem około 50KM (95KM/H na 3 biegu ok 35minut bez przerwy) na obrotach minimum 3000 i to też nie przyniosło rezultatu...
Od 5 dni dodatkowo wyskoczyła mi czerwona lampka przy powyższych komunikatach... (jestem przekonany ze filtr dpf jest zapchany) nie wiem czy jechać teraz do mechanika czy dalej próbować wypalić filtr...
Byłem również na odczycie błędów w warsztacie niestety wyskakują poniższe - nie można ich usunąć:
P0405 - czujnik recyrkulacji spalin A (zakłócenie działania)
P140A - zawór elektromagnetyczny układu recyrkulacji spalin 1 (zakłócenie działania)
Wymieniłem już czujnik różnicy ciśnień na zaworach egr + same zawory egr (przed wymianą zaworów świeciła mi się również zółta kontrolka silnika i czasami silnik wchodził w tryb awaryjny i wyskakiwał błąd czujnika trakcji)
Błędy które zostały wykasowane i jak dotąd nie wyskoczyły ponownie to:
P2459 - częstotliwość regeneracji filtra cząsteczek stałych
p0405 - cały czas aktualny
p140a - cały czas aktualny
p140e - układ recyrlkulacji spalin rząd 2
p244A - filtr cząsteczek stałych - czujnik różnicy ciśnień rząd 1
U0167 komunikacja na magistrali CANz immobilajzerem...
Podejrzewam że nowy (kupiłeem używany) czujnik różnicy ciśnień zniwelował kilka usterek.
Z czerewoną kontrolką można jeżdzić jak dotyczy DPF a i tak bede go wymieniał?
Co mam zrobić z pozostałymi błędami?
jak się do tego zabrać?
Wystarczy kupno filtra np takiego jak znalazłem na allegro?
co myślice o wyrzuceniu DPFa i gdzie można to zrobić w kujawsko- pomorskim?
Bardzo proszę o pomoc!