Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

XJR Sport - pare problemow z elektryka

<< < (2/4) > >>

marekp:
Pewnie masz racje ze PAD ale na tym wyswietlaczu 0 O i D wygladaja tak samo. Nigdy nie uzywalem angielskiego w zwiazku z samochodami i to w zasadzie w zakresie napraw i wiekszosc slow nie kojarzy mi sie z niczym.  :) . Trzeba bedzie nadrobic braki slownictwa. Kupie taki czujnik i zrobie jak radzisz. Moze zmienie te klocki na wlasciwe? Albo czujnik dokupie. Klocki byly gratis. Darowanemu koniowi w zeby sie nie zaglada.....  ;D . Poszukam czujnika. Niepokoi mnie to ze dlugie sie wlaczaja na moment tylko. To nie wylaczynik w kierownicy tylko cos dalej. Normalnie to jest taki specyficzny przekaznik ktory jak sie poda napiecie na jeden ze stykow pamieta ze ma trzymac. Schemat sciagnalem z Chomika ale nie wiem czy wlasciwy. Czyli wezme sie w wolnej chwili za to. A raczej jak mi minie niechec do napraw czegokolwiek.  :). Przez setki lat naprawialem sobie samochody. Lacznie z naprawa glowna silnika na krawezniku  :). Wiec jeszcze mi zostalo ze nie chce mi sie naprawiac  :). Ale chce jezdzic Jaguarem wiec sie przelamie na pewno. Czujnik mialem ale gdzies przepadl przez lata.

MarekP

tomek1212:
Pamiętaj że to jest jaguar i tu nic nie jest tak zrobione jak w normalnych autach.
Nie ma tam takiego przekaźnika jak piszesz, sygnał z przełącznika idzie gdzieś dalej do jakiegoś body sterownika i dopiero stamtąd idzie sygnał do modułów świateł.
U Ciebie prawdopodobnie problem jest jednak z samym przełącznikiem tym do włączania świateł pozycyjnych i mijania, bo z tego co opisałeś przełącznik świateł długich działa tak jakbyś w ogóle nie miał włączonych świateł mijania i dlatego nie chce CI załączyć świateł długich na stałe, działa jedynie mruganie.
Zrób najpierw porządek z tymi bezpiecznikami.

marekp:
Tak tez sadze. Musze zobaczyc co z bezpiecznikami. Takie pierwsze ogladziny nic nie daly. FUSE 2 to jest kolo kierowcy? Pewnie sprawdze wszystkie ale od czegos trzeba zaczac. Popatrzylem na ceny tych czujnikow. Musze tam zajrzec i zobaczyc o co chodzi. To przy hamulcach.
Nie rozumiem jak ten czujnik klockow ma dzialac. Zwykle to jest tak, ze jest wtopiona w klocek elektroda. Jak sie zuzyje ponizej pewnej granicy to dotyka do tarczy i co za tym idzie do masy. I zapala swiatelko. Zwykle to nie dziala ale taka jest idea. Czyli biorac pod uwage to co powiedziales  ;) ze nic nie jest tak jak w normalnym aucie to jest jakis pomiar grubosci? I jak mam zewrzec? Na mase? Bo gotow jestem zrezygnowac z tego czujnika.

MarekP

A ze nic nie jest normalnie  :D to widac po pilocie ktory mam. Po pierwsze na podczerwnien. OK. Trudneij zeskanowac. Ale bateryjka mnie wprowdzila w stan zniecierpliwienia. Tak sa idealenie 3 baterie 2032. Po 3V kazda. takie jest gniazdo na baterie. Jak sie 3 sztuki wlozy to nie dziala. Dziala na jednej lub dwoch.... Pytalem w takim sklepie gdzie maja wszystkie baterie i kazdy akumulator ( w razie czego zrobia ) i powiedzieli ze nie ma takiej bateryjki. Zeby byla max 6V i wielkosc miala 3xCR2032.  ;D

Bartek XJ40:
FUSE1 to prawa skrzynka na słupku A
FUSE2 to lewa skrzynka na słupku A
FUSE3 to skrzynka w podłokietniku

tomek1212:
Akurat czujniki są normalne, bo system hamulcowy to bardzo popularny i dobry ATE. Ale już wtyczki od tych czujników są jaguarowskie więc nie pasują od niczego.  Możesz kupić np takie http://allegro.pl/czujnik-klockow-hamulcowych-bmw-3-e46-przod-i3634242816.html
Do klocka spasuje, natomiast od strony instalacji do auta już nie, więc trzeba będzie uciąć i zalutować.
Jesli chcesz się pozbyć tych czujników to wystarczy że zewrzesz ze sobą te przewody co dochodzą do czujnika klocka. Nie do masy.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej