Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

XJR Sport - pare problemow z elektryka

(1/4) > >>

marekp:
Wczoraj zarejestrowałem swój samochód. Pierwszy raz w Polsce więc to chwile trwalo. Zrobiłem przegląd dostałem stałe tablice. Szlag mnie trafił bo na 3 godziny dostalem tablice tymczasowe za 68zl bodaj. Ale ok. Samochód został obejrzany pomierzone spaliny itp. no i może jeździć, Ale mnie irytuje
1. Blyskawica - nie widzę zepsutego bezpiecznika
2. Nie włączają sie przeciwmgielne ani z przodu ani z tyłu
3. Zapala się kontrolka ze klocki do wymiany. Są zmienione i nie trzeba ich zmieniać
4. Nie mogę długich wlączyć na stałe - jak trzymam dźwignie to są. Puszczam - nie ma.

Pod maska jest szereg przekaźników. Wygląda że jednego nie ma.
Czyli elektryk?

Acha. Te usterki nie wpłynęły na ocenę ze auto można dopuścic do ruchu. Wiem że to drobiazgi ale mnie zloszczą . Może sam się za to zabiore choć niechętnie. Elektryk też człowiek i zarobić musi.

Piszę o tym bo być moze jest to typowa usterka i łatwa do usunięcia. Mnie niepokoi brak przekaźnika pod maską. A może to coś innego - niebieskie kostki i jednej nie ma.

MarekP

Chawka:
Sprawdziłeś skrzynkę z bezpiecznikami w podłokietniku ?

U mnie kiedyś mechanik zamówił złe klocki, tzn pasowały, ale nie miały wejścia na czujnik. Patrzyłeś czy wszystko jest tam dobrze podłączone?

ribu:
1. Wciśnij VCM- powinno się wyświetlić której skrzynki dotyczy problem FUSE1, FUSE2, FUSE3. Jeśli w danej skrzynce wszystkie bezpieczniki będą sprawne to pozostaje wykręcić skrzynkę i sprawdzić stan połączeń z tyłu skrzynki ( lubi tam być wilgoć)
2. Może to właśnie ten bezpiecznik :) Na poważnie, to każda lampa jest zasilana z oddzielnego modułu, moduły są sterowane oddzielnie na przód i tył. Jeśli nie działa żadna lampa to problemu trzeba by szukać już na samym początku toru tzn od włączników..Bez schematu raczej się nie obejdzie...
3. Pali się cały czas, czy podczas wciskania pedału hamulca ? W zwykłej wersji z roczników 93/94 są dwa czujniki. Jeden w lewym przednim kole , drugi w prawym tylnym. Odłącz czujniki i zmostkuj we wtyczkach od strony instalacji. Przerwanie obwodu bądź zwarcie do masy skutkuje wyświetlaniem komunikatu podczas naciskania pedału hamulca.
4. Najprawdopodobniej uszkodzony przełącznik pod kolumną kierownicy, zapewne powiązany z brakiem świateł przeciwmgielnych.

Zrób zdjęcie przekaźników albo opisz dokładnie w którym miejscu i którego nie ma....

marekp:
Pali sie FUSE 2. Ale nie widze zeby ktorys byl spalony. Poza tym PAO - to chyba te okladziny. Zapala sie w czasie hamowania sygnalizacja hamulca.
Nie ma przeciwmgielnych ani z przodu ani z tylu. Dlugie zapalaja sie na czas trzymania dzwigni. To jest zwykle jakis uklad podtrzymania na przekazniku. Jesli chodzi o skrzynki to tam jest kompletnie sucho. To auto z Wloch i nie ma sladu rdzy ani zadnych zaciekow. Chyba pojade do elektryka. Znalezienie wlasciwego schematu chyba graniczy z cudem. Jest ich masa. Ale nie wiadomo co to jest to auto. Po pierwsze XJR i Sport. Tuninfowane ale byc moze w zwiazku z tym cos bylo zmieniane. Bede mial chwile to pojde do garazu z miernikiem i sprobuje cos znalezc. To nie powinno byc nic powaznego. Zrobie zdjecie tych bezpiecznikow. W sumie nic tak istotnego zeby nie przejsc przegladu. Jedyne co mieli uwage to ze w dowodzie wloskim jest 2200kg a na tabliczce 2290. Prosta pomylka - pewnie ktos wpisal 2200 bo 0 i 9 pomylil. To byl pierwszy przeglad dopuszczajacy do ruchu w Polsce - mam nadzieje ze rzetelny. Tylko te swiatla mnie irytuja. NIe wiem czy ma swiatlo cofania. To jest trudny dla mnie problem. W domu nie wiedza ze kupilem to auto. Ja je nagle dosc kupilem. Bo sobie przypomnialem ze chcialem takie cos. Dzieki za pomoc. Te wskazowki pewnie mi pomoga sie polapac co do czego i dlaczego. Schemat by sie przydal na pewno. Wszedzie pisza ze to rok 1995 ale moim zdaniem to 1994.
Co do klockow. Obawiam sie ze masz racje. Mogli zalozyc bez czujnikow. Nie pamietam czy po wymianie zapalala sie ta kontrolka. Czy ja jej nie widzialem czy tez pojawilo sie to pozniej. A mialem nie naprawiac wiecej zadnych samochodow! I nie kupowac nic co nie zostalo wczoraj zrobione. Widac czasem zmieniam zdanie. Ale to moj drugi samochod. Poza tym on jezdzi i nic mu nie dolega. Mozna przezyc brak p. mgielnych czy zapalanie sie kontrolki. Taki wskaznik ze mam hamulec nacisniety  :). W sumie mi sie podoba to auto. To sa male niedogodnosci. Nie jade nigdzie po nocy to i dlugie nie takie znow wazne. A pokazac ze policja lapie moge bo dlugie dzialaja wiec blysnac sie da. Przejechalem juz nim z 400km i nie wyglda zeby cos waznego nie dzialalo. Koncowki drozkow zaczna niebawem miec luzy. Ale nie takie zeby przegladu nie przejsc.
Kto zna elektryka ktory wie jak Jaguar dziala i w Warszawie zeby byl? To bedzie najprostsza metoda naprawy. Mnie prawde mowiac sie nie chce. Wystarczy ze radio odkodowalem z pomoca innego speca. Bo za kod chcieli 150zl. Pogielo ich chyba. Pieniadze na ulicy znajduje ich zdaniem. Bylbym wdzieczny za pewny kontakt. Z elektrykami jest klopot ze to rzadki i ginacy gatunek.

MarekP


Czy on ma bebny z tylu?!??!?!

MarekP

tomek1212:
Musisz sprawdzić wszystkie bezpieczniki w skrzynce nr 2, najlepiej kontrolką bo miernik się do takich pomiarów nie nadaje. To nic trudnego i nie trwa długo. Być może tak jak ktoś wcześniej pisał po wymianie spalonego bezpiecznika mogą pojawić się światła.

Z tyłu są tarczo-bębny, czyli hamulec zasadniczy tarczowy, a postojowy bębnowy. Bardzo dobre rozwiązanie przy większych i mocniejszych samochodach.

PAD (nie PAO) pewnie Ci wyświetla bo są założone klocki bez czujników (można je dokupić osobno, ale z właściwa wtyczką sa ciężkodostępne i mogą kosztować więcej niż same klocki). Możesz kupić czujniki podobne z inną wtyczka i przerobić, albo zewrzeć kable w instalacji i zrezygnować z sygnalizacji zużytych klocków.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej