Autor Wątek: x300 czy x308  (Przeczytany 2204 razy)

Offline koniu

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
x300 czy x308
« dnia: Styczeń 28, 2016, 13:50:40 pm »
Wiem że temat był poruszany ale podam konkretny przykład :
Mam do wyboru x300 z 96r. 4,0 bez gazu wizualnie w ładnym stanie i x308 z 2000r. 3,2 z gazem uszkodzony lekko przedni zderzak , lampa i błotnik. Auta w podobnej cenie ok 13 tys.
Do tej pory jeździłem xj40 91r. ale chcę coś nowszego.
Co byście wybrali i na co zwrócić szczególną uwagę.
Jaguar xj40 3,2 1991 - ex
Jaguar x300 4,0 1996 -ex
Jaguar x308 4,0 2003  vanden plas

Offline jazabek wacław

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: x300 czy x308
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 28, 2016, 14:56:16 pm »
 W sumie to różnią się środkiem i mechaniką, X300 to w środku lata 80 i X308 jest w środku moim zdaniem ładniejsze ale mechanicznie kosztowniejsze.

 Jak masz XJ40 i chcesz coś nowego to na mój gust lepsze będzie X308
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 770
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: x300 czy x308
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 28, 2016, 16:13:12 pm »
Za cene 13tysi bym sie nie spodziewal cudow chyba ze kolega ma swiadomosc ze dolozy drugie tyle :)
W x300 kolega bedzie sie czul wewnatrz tak samo jak w 40stce, z drugiej strony zewnetrznie te dwa auta (x300 i x308) roznia sie jedynie detalami. Moim zdaniem patrzac pod katem nowoczesnosci to x308 bardziej koledze bedzie odpowiadal, choc ja osobiscie lepiej sie czuje w "kaciastych" autach z zewnatrz jak i w srodku. A tak na marginesie nie podoba mi sie kierownica w x308 (w x300 kiera to bajka) oraz zegary - tunele (w x300 jednak jest to wszystko czytelniejsze czyt. bardziej widoczne) ale to tylko moje zdanie. Pozdrawiam.

Offline p123

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
  • XJ8 3.2 Executive 1999
Odp: x300 czy x308
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 28, 2016, 19:07:21 pm »
Hej, obawiam się że za pytanie "na co zwrócić uwagę" zbierzesz cięgi ... :)  - czytać forum od deski do deski ...
300-tki nie znam a w 308 patrzyłbym na stan podwozia, szczególnie podłużnice pod silnikiem, podłoga - okolice pod słupkiem A, progi z tyłu, nadkola - słowem klasyka, tam chyba zawsze jest ruda - tylko sprawdzaj dokładnie , na podnośniku, na kucanego nic nie zobaczysz. Ogólnie dokładnie oglądać karoserię. Sprawdzić tarcze, łożyska, sworznie, tuleje, amory. To wszystko grube tysiące a wymieniać raczej warto komleksowo - bo inaczej to never ending story. Pod maską sprawdzić wycieki spod pokryw zaworów - komplet uszczelek z robotą ponad 800 zł. Wycieki płynu chłodniczego w okolicy termostatu i między głowicami, Rozrząd podobno w 2000 roku mógł być już ten lepszy, jak nie, to może czekać Cię wymiana napinaczy i reszty gratów za prawie czwórkę, sprawdzić czy nie wyje dyfer ( 80-100km/h ), zwrócić uwagę na drgania i dźwięki dochodzące z tyłu auta - chodzi o krzyżaki na półsiach ( jeden krzyżak nowy to coś koło 200-250 a jest ich po 2 na stronę ), sprawdzić skrzynię - na zimno i ciepło. Sprzwdzić klimę ( kompresor to okolice 1000 za regenerację ), sprawdzić ogrzewanie - bywa zapchana nagrzewnica a to ponad 1200 za nowy zamiennik z wymianą i płynem. 8 świec, już nie pamiętam coś koło 5-6 stów, 8 cewek ( mi padły już trzy ) nówka to pod 400 zł używka - zależy 150-200. W tym motorze mamy 4 sondy lambda i dwa katy :) - bez porządnego kompa nie sprawdzisz raczej przepływki ( 800 zł ), czujników i sond. W kabinie wiadomo - stan tapicerki, renowacja to mimum 2500, naprawdę minimum, zwisła podsufitka to koszt od 500 do 3500 zależnie od fantazji, sprawdzić zamki elektyczne i te klasyczne na kluczyk też - jak padnie aku może być problem z dostaniem się do środka, sprawdzić elektrykę szyb i lusterek, sprawdzić grzanie foteli jeśli jest i elektryczną regulację jeśli jest, zwrócić uwagę na stan lusterka środkowego - lubi się rozlać. Nie wiem co jeszcze ...
Oczywiście można powiedzieć że kupujemy 15-stoletnie auto za 13 tysi więc nie ma się co wygłupiać z wnikliwym oglądaniem lataniem z czujnikiem itp - to prawda ale taki obgląd da pogląd :) na przyszłe wydatki. Ceny które podałem być może można zredukować kupując używki lub tanie zamienniki, to co napisałem to ceny które w sporej części odczułem na własnej skórze.
Ja mimo wszystko wybrałem 308 bo V8 brzmi pięknie, żałuję tylko że wziąłem 3.2 a nie 4.0 różnica w mocy i momencie jest odczuwalna no i doszłyby jeszcze wariatory do sprawdzenia :)
Powodzenia
Piotr

Offline konik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 167
Odp: x300 czy x308
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 28, 2016, 20:15:31 pm »
Witam,
"koniu"  Pan "p123" wymienił chyba najważniejsze "bolączki" więc ja się nie będę rozpisywać. Bezpieczny budżet na X300 to około 20 tyś. Na X308 30 tyś. Powinna się włączyć lampka że oba kosztują tyle samo i zastanowić się ile jest Pan gotów potem dołożyć żeby mieć satysfakcję z tego samochodu.
Sam osobiście nie zaryzykowałbym kupienie X308 za 13 tyś bo drugie tyle trzeba będzie pewnie dołożyć.
X300 - silnik nie do zdarcia albo trzeba się dobrze postarać
X308 - piękna praca V8  ;D ale wrażliwe toto jak cholera...

Proponuję przy budżecie 20 tyś brać X306 stary ale jary  :-A
- pozdrawiam Julian

X306