Hej, obawiam się że za pytanie "na co zwrócić uwagę" zbierzesz cięgi ...
- czytać forum od deski do deski ...
300-tki nie znam a w 308 patrzyłbym na stan podwozia, szczególnie podłużnice pod silnikiem, podłoga - okolice pod słupkiem A, progi z tyłu, nadkola - słowem klasyka, tam chyba zawsze jest ruda - tylko sprawdzaj dokładnie , na podnośniku, na kucanego nic nie zobaczysz. Ogólnie dokładnie oglądać karoserię. Sprawdzić tarcze, łożyska, sworznie, tuleje, amory. To wszystko grube tysiące a wymieniać raczej warto komleksowo - bo inaczej to never ending story. Pod maską sprawdzić wycieki spod pokryw zaworów - komplet uszczelek z robotą ponad 800 zł. Wycieki płynu chłodniczego w okolicy termostatu i między głowicami, Rozrząd podobno w 2000 roku mógł być już ten lepszy, jak nie, to może czekać Cię wymiana napinaczy i reszty gratów za prawie czwórkę, sprawdzić czy nie wyje dyfer ( 80-100km/h ), zwrócić uwagę na drgania i dźwięki dochodzące z tyłu auta - chodzi o krzyżaki na półsiach ( jeden krzyżak nowy to coś koło 200-250 a jest ich po 2 na stronę ), sprawdzić skrzynię - na zimno i ciepło. Sprzwdzić klimę ( kompresor to okolice 1000 za regenerację ), sprawdzić ogrzewanie - bywa zapchana nagrzewnica a to ponad 1200 za nowy zamiennik z wymianą i płynem. 8 świec, już nie pamiętam coś koło 5-6 stów, 8 cewek ( mi padły już trzy ) nówka to pod 400 zł używka - zależy 150-200. W tym motorze mamy 4 sondy lambda i dwa katy
- bez porządnego kompa nie sprawdzisz raczej przepływki ( 800 zł ), czujników i sond. W kabinie wiadomo - stan tapicerki, renowacja to mimum 2500, naprawdę minimum, zwisła podsufitka to koszt od 500 do 3500 zależnie od fantazji, sprawdzić zamki elektyczne i te klasyczne na kluczyk też - jak padnie aku może być problem z dostaniem się do środka, sprawdzić elektrykę szyb i lusterek, sprawdzić grzanie foteli jeśli jest i elektryczną regulację jeśli jest, zwrócić uwagę na stan lusterka środkowego - lubi się rozlać. Nie wiem co jeszcze ...
Oczywiście można powiedzieć że kupujemy 15-stoletnie auto za 13 tysi więc nie ma się co wygłupiać z wnikliwym oglądaniem lataniem z czujnikiem itp - to prawda ale taki obgląd da pogląd
na przyszłe wydatki. Ceny które podałem być może można zredukować kupując używki lub tanie zamienniki, to co napisałem to ceny które w sporej części odczułem na własnej skórze.
Ja mimo wszystko wybrałem 308 bo V8 brzmi pięknie, żałuję tylko że wziąłem 3.2 a nie 4.0 różnica w mocy i momencie jest odczuwalna no i doszłyby jeszcze wariatory do sprawdzenia
Powodzenia
Piotr