Autor Wątek: Czy pali na wszystkie 6 cylindrów??  (Przeczytany 8960 razy)

Offline Dominiko19

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 368
Czy pali na wszystkie 6 cylindrów??
« dnia: Październik 03, 2013, 18:18:38 pm »
Witam, od pewnego czasu zauważyłem że kotek jest jakby przymulony, nie ma takiego kopa i lekko buja podczas jałowych obrotów, czyli jakby nie chodził na wszystkie cylindry, kumpel podpowiedział mi żeby przy odpalonym silniku wyciągać po kolei fajki ze świec i patrzeć czy reaguje na to na wszystkie oprócz 1 cylindra od strony wentylatora reagował spadającymi obrotami i bardziej nierówną pracą a na ten jeden jakby zero reakcji. Z ciekawości przy wyjętym przewodzi włożyłem dobrą świece i sprawdziłem czy ma iskrę i jednak ma. Dodam, że wymieniłem świecę na nowe takie jak polecacie ale jest tak samo.... Nie wiem czy to moje schizy czy faktycznie nie pali na ten jeden. Może ktoś pomoże jak to sprawdzić i czy mam rację?? Dzięki za wszelaką pomoc  :-A
Kocia moc :)

lysyyy

  • Gość
Odp: Czy pali na wszystkie 6 cylindrów??
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 03, 2013, 19:07:26 pm »
Jeżeli faktycznie nie ma żadnej reakcji na odpięcie zapłonu pierwszego cylindra, to pozostaje sprawdzić czy dochodzi tam paliwo. Wykręć świecę z tego cylindra i wtedy odpal na chwilę samochód (najlepiej niech ktoś to zrobi, a Ty obserwuj ;-)
Zobacz wtedy, czy wyrzuca Ci mgiełkę paliwa (organoleptycznie - wzrok i zapach)  :-V

Offline Dominiko19

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 368
Odp: Czy pali na wszystkie 6 cylindrów??
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 03, 2013, 19:16:23 pm »
o.k, a jak nie wyrzuca to co dalej?
Kocia moc :)

lysyyy

  • Gość
Odp: Czy pali na wszystkie 6 cylindrów??
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 03, 2013, 19:25:40 pm »
To wtedy wskazuje na wtrysk zapieczony/uszkodzony/odłączony...

Offline Dominiko19

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 368
Odp: Czy pali na wszystkie 6 cylindrów??
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 03, 2013, 19:39:36 pm »
ok, dzięki , jutro zobaczę.... :) A zapomniałem dodać że Jag ma sekwencje gazową i z tego co mi się wydaje to na gazie jest to samo...

Nie wiem czemu ale miałem przemyślenia, że może On na tym cylindrze sprężenia nie ma, coś z pierścieniami, a może zawory, nie wiem, bo skoro nie ma różnicy po wypięciu przewodu na paliwie jak i gazie to co może być? Kopułka też ok czyste ma te styki. Ale jeszcze jutro zobaczę z tą mgiełką na paliwie. Nie wiem gdzie tego szukać albo gdzie do kogo podjechać i co sprawdzać.
« Ostatnia zmiana: Październik 04, 2013, 06:12:47 am wysłana przez Choina »
Kocia moc :)

lysyyy

  • Gość
Odp: Czy pali na wszystkie 6 cylindrów??
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 03, 2013, 19:58:07 pm »
No jak, gdzie tego szukać... Wykręcasz świecę i masz tam dziurę i to z niej będzie leciała ta mgiełka :-gwizd
To, że masz instalację gazową, ma duże znaczenie... Dochodzi kilka innych możliwości  ::)

Offline Dominiko19

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 368
Odp: Czy pali na wszystkie 6 cylindrów??
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 03, 2013, 19:59:40 pm »
wiem gdzie jest świeca itd :D, bez przesady tylko wydaje mi się że to nie wtryskiwacz...
Kocia moc :)

tomek1212

  • Gość
Odp: Czy pali na wszystkie 6 cylindrów??
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 03, 2013, 20:11:45 pm »
Tez wątpie aby to był wtryskiwacz. Może rzeczywiście nie jest pierwszej nowości i nie rozpyla idealnie al coś tam pluć powinien. Poza tym skoro na gazie jest to samo to raczej mało prawdopodobne aby to była kwestia paliwa.
Najlepiej byłoby zmierzyć kompresje na tym cylindrze, a najlepiej na wszystkich.

lysyyy

  • Gość
Odp: Czy pali na wszystkie 6 cylindrów??
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 03, 2013, 20:15:00 pm »
Skoro masz gaz (o czym wcześniej nie wspominałeś) to kluczowym jest, czy tak samo silnik nie reaguje na zdjęcie fajki na benzynie i na gazie. Jeśli różnicy nie ma tylko na paliwie, to będzie coś z wtryskiwaczem. Jeśli dzieje się to na obu paliwach to może być coś z kompresją na cylindrze, coś ze sterowaniem wtryskami na tym cylindrze (oprzewodowanie, sterownik gazu).

mannnone

  • Gość
Odp: Czy pali na wszystkie 6 cylindrów??
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 03, 2013, 22:27:11 pm »
sprawdz paluchy wn. swiece przekrecales z innego cylindra tak? musisz po kolei eliminowac przyczyny. zawsze zaczynaj od tych najprostszych

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 253
Odp: Czy pali na wszystkie 6 cylindrów??
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 06, 2013, 13:00:51 pm »
Sprawdziles przewod zaplonowy???

Jesti nie to zamien miejscami przewody i sprawdz czy to nie przewod, i kopulke tez obejzyj.

Offline Dominiko19

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 368
Odp: Czy pali na wszystkie 6 cylindrów??
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 10, 2013, 13:09:01 pm »
Witam, Dop. miałem czas coś sprawdzić. Świece nowe, po zamienieniu przewodów z 1 na 2 a 2 na 1 okazuje się że to nie przewód bo 2 na tym przewodzie cyka a 1 dalej bez życiu, chyba trzeba do lekarza z nim jechać. Na gdzie i paliwie tak samo a instalacja sekwencja z wtryskiwaczami.
Kocia moc :)

Offline sebek1111

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 253
Odp: Czy pali na wszystkie 6 cylindrów??
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 10, 2013, 21:53:34 pm »
To pozostaje kompresje sprawdzic.  Raczej jej nie bedzie.

Offline Dominiko19

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 368
Odp: Czy pali na wszystkie 6 cylindrów??
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 11, 2013, 11:55:37 am »
Wstępną diagnoza bo stoi u mechanika wygląda tak: Z elektryka ponoć wszystko ok, jest mechaniczny problem, zmierzono kompreleje i na tym 1 jest 30% na 2 70% 3 80% 4 70% 5 50% i 6 70%. Miał sprawdzać jak są regulowane zawory bo jak jakoś płytkich to można a jak nie trzeba rozkrecac a może pierścienie albo wałek. Co Wy na to? Dam znać później co tam nowego.
Kocia moc :)

Offline Dominiko19

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 368
Odp: Czy pali na wszystkie 6 cylindrów??
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 11, 2013, 17:39:17 pm »
Jaguar w garażu, tak jak wcześniej pisałem, została sprawdzona wydajność cylindrów, W pon jak się zdecyduje mam wstawić auto i wtedy ma być  zdejmowana głowica. Podejrzenia padają na zawory które są mechaniczne i może wyregulowanie coś pomoże, ale nie wiadomo jak tam wałek i pierścienie. Wszystko ma być pewniejsze i bardziej konkretne po zwaleniu głowicy, auto jeździ ale przy takiej sprawności cylindrów nie jest to to co powinno być :(. Co Wy na to? Jaka to moze być kwota za części itd? Dodam tyle, że przy odpalaniu autka po nocy nie kopci, to chyba plus:P :-tylko
Kocia moc :)