Autor Wątek: Czy pali na wszystkie 6 cylindrów??  (Przeczytany 8928 razy)

mannnone

  • Gość
Odp: Czy pali na wszystkie 6 cylindrów??
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 11, 2013, 19:49:14 pm »
z tego co sie orientuje w jaguarze sa plytki regulujace zawory. nie trzeba sciagac glowicy zeby to zrobic.  wybieralem kiedys luzy zaworowe za pomoca plytek.  w duzym skrocie wyglada to tak, ze jesli na jakims zaworze jest zbyt duzy luz to wyciagamy plytke i wymieniamy na plytke odpowiedniej grubosci.. robilem to rowniez w dosc nietypowym aucie i byl problem z dobraniem odpowiednich grubosci. musialem kupic plytki tej samej srednicy ale grubsze i oddac do tokarza zeby mi je zeszlifowal do rzadanej grubosci.  jak sie zdecydujesz oddac auto mechanikowi lepiej na wlasna reke dowiedz sie ile powinny wynosic luzy na zaworach dolotowych  jak i na wydechowych. w kazdym aucie jest inaczej a watpie zeby mechanik akurat znal te dane jesli chodzi o jaga:) jesli potrzebowalbys wiecej info na temat samej regulacji to pytaj:) :-tylko

Offline Dominiko19

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 368
Odp: Czy pali na wszystkie 6 cylindrów??
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 11, 2013, 20:50:29 pm »
Aha, bo w poniedziałek mam go wstawić na 8:30. Jak mi ktoś odpiszę to mu podpowiem w poniedziałek :D
Kocia moc :)

tomek1212

  • Gość
Odp: Czy pali na wszystkie 6 cylindrów??
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 11, 2013, 21:37:40 pm »
Ściąganie głowicy w jaguarze to dość duży koszt, najpierw warto sprawdzić te luzy. Jesli są za duze to akurat nie przeszkadza bardzo, natomiast jak są za ciasne to któryś zawór może sie nie domykać przez co kompresja bedzie uciekać, a zawór może sie szybciej wypalić.

I co to za metoda pomiaru kompresji w procentach ?

Offline Dominiko19

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 368
Odp: Czy pali na wszystkie 6 cylindrów??
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 11, 2013, 21:42:36 pm »
Nie wiem czy to procentowo, podał mi takie liczby 30,50, 70 i 80 a % sam chyba dodałem a jak powinno być? Czyli czego to 30,50 itd? Pozdrawiam
Kocia moc :)

Offline Dominiko19

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 368
Odp: Czy pali na wszystkie 6 cylindrów??
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 15, 2013, 17:04:42 pm »
I znowu wróciłem z kotem do domu. Po sprawdzaniu luzów zaworów okazało się że ma i to w granicach 0.30 na wszystkich i mechanik stwierdził że te duże różnice sprawności sprężenia cylindrów nie są spowodowane złymi luzami czy ich brakiem tylko problem jest poważniejszy, trzeba zdejmować głowicę i wtedy będzie wiadomo, ale odesłał mnie mówiąć że On się za to nie bierze bo to nie takie proste, trzeba mieć jakieś łańcuchy czy coś takiego żeby rozrząd nie przeskoczył, ogólnie marudząc nie podjął się. Muszę do kogoś innego podjechać, nawet chyba mam osobe która się podejmie, tylko ile to może kosztować i ciekawe co jest zużyte, zawory, tłoki? Jaki to może być koszt? Czy nie lepiej inny silnik? Wiem, że sama uszczelka tzn. komplet 300zł a jak się okaże że więcej zaworów to nie wiem jakie to są koszty plus robocizna. Co doradzacie i polecacie? Nie wiem na co się przygotowywać :D. Auto chodzi byłem nawet w weekend w trasie 300 km i spoko, ale jak długo tak będzie... trzeba chyba działać póki się nie pogorszy...
Kocia moc :)

tomek1212

  • Gość
Odp: Czy pali na wszystkie 6 cylindrów??
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 15, 2013, 19:25:47 pm »
Nic gorszego stać sie nie może (poza tym że silnik całkiem padnie, ale to i tak będzie podobny koszt naprawy), głowice i tak trzeba podnosić.
Remont na pewno przekroczy i to pewnie kilkukrotnie cenę używanego silnika.

mannnone

  • Gość
Odp: Czy pali na wszystkie 6 cylindrów??
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 15, 2013, 19:36:35 pm »
ja jestem zwolennikiem remontu silników. taka prawda ze jesli nawet kupisz inny silnik to nie wiesz jaki... ile ci pociagnie, czy czasami nie jest gorszy od poprzedniego. moim zdaniem kupno innego silnika to tez drozsza opcja(koszt silnika+robocizna), tymbardziej ze Ci silnik dziala tylko kuleje i jak zrobisz sobie porzadnie to bedzie Cie cieszyl jeszcze dlugo. fakt faktem obcy mechanik skroi Cie niemilosiernie.

a propos co warto wymienic jak ma sie juz sciagnieta glowice?
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2013, 21:18:55 pm wysłana przez Choina »

Offline Dominiko19

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 368
Odp: Czy pali na wszystkie 6 cylindrów??
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 15, 2013, 23:31:52 pm »
No tak :(, szkoda, że nie wiadomo tak naprawdę co jest zużyte pod głowicą czy zawory czy tłok czy jedno i drugie można by przekalkulować co lepiej... A co do 2 silnika to może być tylko taki jaki mam czyli 3,2 litra czy np, 3,6 albo 4,0?? Dodam że mam w manualu kotka i z gazem sekwencyjnym. A komputer musi być do danego silnika czy może zostać ten mój? A jaki koszt mniej więcej za przekładkę silnika? może ktoś też zna ceny zaworów i części które mogą być u mnie do wymiany.
Kocia moc :)

tomek1212

  • Gość
Odp: Czy pali na wszystkie 6 cylindrów??
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 16, 2013, 00:18:21 am »
Nie dowiesz sie póki nie rozbierzesz silnika.
Byłoby łatwiej ocenić jakbyśmy znali dokładne wyniki pomiaru kompresji, najlepiej z olejem i bez. Wtedy można by z większa dozą prawdopodobieństwa ocenić czy winna jest góra czy dół silnika.

Jak masz 3.2 to zostaw 3.2, wtedy masz pewność że oryginalny osprzęt "nie pogryzie" sie z nowym silnikiem. 

Offline Dominiko19

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 368
Wymiana silnika na drugi - mam parę pytań.
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 16, 2013, 20:20:55 pm »
Witam, rozmawiając z kilkoma osobami zastanawiam się nad wymianą silnika na drugi. Byłem dziś u 2 mechanika który pow. że zdejmowania głowicy itd nie podejmie się, i tak  zaczynam zastanawiać sie nad wymianą na 2. Mam na oku 2 silnik 3,2 z gwarancją że jest sprawny, czyli taki jak mój tylko że On jest z 1994, czy to nie ma różnicy, ale jest od xj40. Bo chyba wkładanie silnika powiedzmy 4,0 wiązałoby się z wymianą komputera i innych podzespołów czy nie?? Teraz tak zastanawiam się co z instalacją klimatyzacji bo u mnie jest sprawna, a przy przekładaniu silnika cały czynnik wyleci i trzeba od nowa napełniać???? Następne pyt. bo silniki są od automatów a ja mam manuala, to nie będzie problem??3
Kocia moc :)

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Wymiana silnika na drugi - mam parę pytań.
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 16, 2013, 20:34:25 pm »
Ale co dolega Twojemu silnikowi? Co to za mechanik, który nie podejmuje się ściągnięcia głowicy?? Mi silnik 6.0 V12 rozebrali na części pierwsze i złożyli na WSZYSTKICH nowych uszczelkach. Jedynie był problem z planowaniem głowic bo mają trochę ponad 80cm długości!
   Co do gwarancji to możesz dostać rozruchową, ale kupując używaną część zawsze dostajesz kota w worku. Padnie Ci "nowy" silnik po tygodniu i nikt Ci nie zwróci ani za silnik ani za robotę.

mannnone

  • Gość
Odp: Wymiana silnika na drugi - mam parę pytań.
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 16, 2013, 20:44:52 pm »
popieram. tym bardziej ze masz stara rzedowa 6 wiec tu filozofii nie ma dla mechanika, czesci dostepne,.... pojedz do normalnego mechanika ktory nie przestaszy sie kota na masce. nastepnym razem zapytaj sie ile takich sztuk robili ze nie chca sie podjac, jestem ciekawy odpowiedzi;) kiedys zmienialem silnik niby ten sam model itp a nie wyszlo najlepiej, po roku zatarta panewka na wale, po zdjeciu glowic (v6) okazalo sie ze do renowacji bo za dlugo nie polataja, itp itd.5 tys nie moje. jak dla mnie zmiana silnika to ostatecznosc, np jak ci tloki maske porysowaly;p

zadaj tez sobie pytanie kto ci przerzuci silnik skoro sciagniecia glowicy sie boja?

Offline Dominiko19

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 368
Odp: Wymiana silnika na drugi - mam parę pytań.
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 16, 2013, 21:25:20 pm »
rozumiem, właśnie silnik to chce przekładać ten mechanik bez problemu...
Kocia moc :)

Eryk

  • Gość
Odp: Wymiana silnika na drugi - mam parę pytań.
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 16, 2013, 21:27:13 pm »
zmień mechanika nie silnika.

mannnone

  • Gość
Odp: Wymiana silnika na drugi - mam parę pytań.
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 16, 2013, 21:44:46 pm »
wez jeszcze pod uwage ze kupisz silnik jak napisales ze na gwarancji... wlozysz go do auta a tu psikus nie chce odpalic. oddasz silnik ale za wlozenie i ponowne wymontowanie placisz kase... najlepiej zrobisz jak pojezdzisz jeszcze po mechanikach