Autor Wątek: Wątpliwości przed zakupem starszego X-Type'a  (Przeczytany 8259 razy)

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: Wątpliwości przed zakupem starszego X-Type'a
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 18, 2013, 22:28:10 pm »
No to życzę powodzenia w szukaniu. A przyda się, bo w tym pułapie to albo dzwonie albo z dużymi przebiegami (czasami po korekcie). A jak duży przebieg to i zazwyczaj więcej rzeczy zużytych. Podstawowy serwis czyli wymiana oleju i filtrów to ok.500zł. Wymiana oleju w skrzyni i moście kolejne 500zł. Ubezpieczenie OC+AC ok. 1500zł. Nowe opony średniej klasy 1200-1500zł. Geometria 100zł, odgrzybianie + wymiana czynnika ok. 200zł. Można powiedzieć, że na takie wydatki bym liczył tylko na sam zakup, bo to podstawowe minimum (po za oponami, może trafisz dobre), a jeszcze nic nie wymieniliśmy.
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

BivBell

  • Gość
Odp: Wątpliwości przed zakupem starszego X-Type'a
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 18, 2013, 23:01:16 pm »
OC, opony i filtry, oleje pomijam bo to się zawsze wymienia przy kupnie samochodu.

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Wątpliwości przed zakupem starszego X-Type'a
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 18, 2013, 23:11:54 pm »
generalnie patrząc to idąc tym tokiem myslenia to tarcze, klocki, amorki i spręzyny, jakies łączniki tudziesz sworznie to tez można pominąć bo z tym trzeba sie liczyć przy kupnie samochodu  :-gwizd

bialy

  • Gość
Odp: Wątpliwości przed zakupem starszego X-Type'a
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 18, 2013, 23:32:32 pm »
BivBell, wydaje mi się że wychodzisz ze złego założenia. Lepiej kupić auto mniej zajeżdżone i za wyższą cenę niż zużyte taniej. Chyba że znasz ten konkretny egzemplarz i faktyczny powód niższej ceny.
Nie piszę tu o jaguarze tylko ogólnie. Sam swego czasu kupiłem bardzo zaniedbane auto, mocno niedoinwestowane. Pochłonęło drugie tyle ile wynosiła cena zakupu i po tym czasie bałem się wybrać tym autem w dalszą podróż żeby mi coś nie wyskoczyło. Ciągle pojawiało się "coś". Skończysz naprawiać jedno i pojawia się drugie.
Co ciekawe - było to jedyne auto które kupiłem z ogłoszenia a nie "po znajomości".

W gronie posiadaczy x-type pojawiłem się niedawno. A tylko dlatego że kolega sprzedawał to auto (byłem święcie przekonany że dawno jest w innych rękach bo nim nie jeździł - widzimy się codziennie).
Wystawił to auto tu, na giełdzie. Chciał je sprzedać stosunkowo tanio, miało zejść szybko na fakturę z firmy - mniej więcej twój budżet. To spowodowało, mam wrażenie, masową podejrzliwość że coś z autem jest nie tak.  Nie było chętnych, tym bardziej że kolega szczerze przyznał że auto miało kosmetyczną przygodę w USA, bez naruszenia elementów konstrukcyjnych. I zostało dobrze naprawione.
Po dniu przemyśleń, zdecydowałem się na jaga. Nie dlatego że kochałem markę, model czy w ogóle "miałem korbę od lat".
Zdecydowałem się pełen niepewności czy auto nie zacznie mnie drenować z funduszy przekraczając granice rozsądku bo słyszałem różne opinie o awaryjności i cenach części.
Zdecydowałem się dlatego że człowieka znam długo, wiem jak jeździ, wiem co się z tym autem wcześniej działo, jaki ma przebieg, miałem okazję nim podróżować. Dostałem szczerą listę aktualnych bolączek i tego co zostało w nim zrobione.
I mam pewność, że poza normalnym zużyciem, nie zaskoczy mnie nic co sprzedający ukrył. Po tym, jak auto jeździ i się zachowuje, jakie dźwięki wydaje mogłem Ci potwierdzić standardowe niedomagania tego modelu. Mój to ma ale nie było to dla mnie zaskoczeniem. Jest na liście "todo" i czeka na wyznaczony termin u mechanika.

Do czego zmierzam - uważaj na okazje w komisach i od obcych ludzi. "Okazja" przeważnie okazuje się sporą miną.

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Wątpliwości przed zakupem starszego X-Type'a
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 18, 2013, 23:52:02 pm »
Ja mam wersje 2.1 demon prędkości to nie jest, ale wedle krążących opinii, że nie jedzie to nie prawda, do jeżdżenia po mieście nadaje się idealnie, w trasie jak jadę również nie ma strachu, co do uszkodzeń tego silnika, to ja nie mam z nim najmniejszych problemów, przebieg jaki posiadam to ponad 150 tys. km, org. przebiegu, auto z polskiego salonu i tam serwisowane, poza wymianami standardowymi nic się nie dzieje, jestem z niego zadowolony. Co do 3.0 to nie ma co porównywać logiczne, że jest dużo szybszy, ale jak to się mówi, zależy co kto lubi, mi ten silnik nie przeszkadza i jego dynamika.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

BivBell

  • Gość
Odp: Wątpliwości przed zakupem starszego X-Type'a
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 19, 2013, 00:03:23 am »
Bialy tylko jak przeglądam ogłoszenia X-typeów powyżej 20 tys. to częściej występują tam niezgodności co do części. Często są nieoryginalne felgi ( coś co często wymienia się po wypadku), nie oryginalne reflektory, zderzaki nie od tego rocznika co auto, wnętrze też sugeruje inny przebieg niż podany często ma nieoryginalne modyfikację. Wcześniej jak szukałem samochodu to o dziwo te najdroższe wcale nie były lepsze od tych tanich. A tu jest duża różnica, ludzie chcą po 24 tys. za Xa, który nie jest idealny lub 12 tys. za takiego co wydaje się oryginalny. Eurotax mi wycenia na 16 tys. za X-type w idealnym stanie i wydaje mi się to rozsądną cenę za rocznik 2001 i 250 tys. przebiegu.

bialy

  • Gość
Odp: Wątpliwości przed zakupem starszego X-Type'a
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 19, 2013, 00:17:33 am »
BovBell, może sprzedawcy przeglądają forum i wiedzą że tanio=nikt nie kupi. Trzeba windować cenę i trzymać kciuki żeby się udało.
Pod tym względem ciężko coś doradzić. Zawsze możesz trafić na oszusta.
Ostatnio też była jakaś akcja z gościem kłamiącym w ogłoszeniu. I to forumowicz. Skończyło się jakimś straszeniem na PW po wytknięciu mu próby upchnięcia złoma pod opisem "igiełka". Raz widziałem temat i nie wiem co się z nim stało i gdzie się podział.
Szukaj aut, wrzucaj linki. Może się trafi egzemplarz warty rozwagi. Myślę że obecni na forum pomogą na ile mogą.

Bingo

  • Gość
Odp: Wątpliwości przed zakupem starszego X-Type'a
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 20, 2013, 20:19:37 pm »
Każdy chce kupić prawie nowy samochód mający 10-13 lat z przebiegiem 100tys.km w idealnym stanie :) Takich aut nie ma ! Trzeba sobie policzyć ile się robi rocznie kilometrów jeżdżąc do pracy - wyjdzie pewnie z 20 tys.km na rok .Sami jeździmy a wymagamy żeby inni stali w garażu.To tak jak z kobietą każdy chce nieużywaną ale sam chce używać :)) Na zachodzie przebiegi w samochodach z silnikiem diesla to min.50tys rocznie więc 10 lat to jakieś pół bańki :)
Ciekawe jak to jest,że tylko w Polsce są "igły" w dieslu z przebiegami 150 tys po 10 latach - nawet sami Niemcy się temu dziwią.Ciekawe jest też to ,że w Polsce 3 latki mają po 150 tys - te starsze mniej jeżdżą hehe.
Przy przelocie 20 tys rocznie zakup diesla jest zupełnie nieuzasadniony ekonomicznie chyba,że ktoś lubi klekot.
Przy zakupie polecam kierować się rozsądkiem i zabrać kogoś kto ma pojęcie o danym aucie.Tyczy się to każdego samochodu niezależnie od marki.Jestem przekonany,że żaden serwis nie sprawdzi mi samochodu lepiej niż ja sam a bywałem przy oględzinach różnych marek w różnych ASO. Znam sporo przypadków odrzucenia świetnego samochodu tylko z powodu lakierowania kilku elementów stwierdzonych przy pomocy miernika magnetycznego z allegro za 10pln lub magnesu z lodówki!Bywało,że kupowałem dla siebie autko całe malowane z różnych powodów lub poobijane z zewnątrz za to w bardzo dobrym stanie technicznym - efekt żadnych problemów z autem przez kilkadziesiąt tysięcy km.Żeby coś dobrze kupić trzeba się na tym znać a nie zwalać winę na handlarzy bo oszukują czy na model , silnik że się rozpada.
 Jeżeli ktoś chce samochód do jazdy na codzień bez szaleństw to 2.1 benzyna w zupełności wystarczy i jest najtańszą opcją w utrzymaniu.

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: Wątpliwości przed zakupem starszego X-Type'a
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 20, 2013, 21:39:34 pm »
BivBell ale żeś dowalił z tymi 16 patykami. 16 tysi, ale chyba do odkupu. Mam dostęp do eurotaxu (internetowo i co miesiąc książkowo) i 2,5 z 2001 z najgorszym wyposażeniem stoi 17,5K, a high już 19, a 3.0 w pułapie 19-20k. Cena w Eurotaxie jest to średnia rynkowa w średnim stanie technicznym przy przebiegu X. Do tego są korekty dodatnie (np. mały przebieg, doposażenie auta) i ujemne (np. duży przebieg, wypadkowość, ilość właścicieli).

Bingo z tymi przebiegami masz, ale czasami się trafi się ładna sztuka z małym przebiegiem, ale wówczas cena nie jest średnio rynkowa. Na auta kupuję albo w salonie od dilera albo w Niemczech. I tak np. kupiłem żonie X-Type'a 2004 rok z przebiegiem 71.000km od I właściciela.
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

ktulu

  • Gość
Odp: Wątpliwości przed zakupem starszego X-Type'a
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 07, 2013, 12:48:31 pm »
Ja dodam od siebie 2 grosze z punktu widzenia sprzedającego .. przez 4 miesiące wystawiania samochodu oglądnęła go jedna osoba... a nie kupił go gość bo wyszło, że nie ma kasy. Do czego zmierzam po zdjęciach i tekście ogłoszenia nie można nic wnioskować oczywiście czasem coś ewidentnie widać.  Ja wystawiam swojego za 23 tys z 2002 roku bo uważam, że jest tego wart biorąc pod uwagę co ma zrobione i że nie był lakierowany. Pewnie można kupić za 13 tys "igiełkę od starszego Niemca lekarza, który płakał jak się odjeżdżało". Jak ktoś chce kupić dobry samochód to nie patrzy się na najtańsze chyba, że się ktoś liczy z dokładaniem do samochodu. No tak czasem trzeba coś wymienić ..Ja dołożyłem sporo do swojego i kupiłem wówczas najdroższego na allegro. A dołożyłem sporo bo chciałem mieć wszystko na tip top lub podobały mi się to felgi czy obniżenie go. Handlowałem długo częściami samochodowymi i chwile kombinując można tanio kupić oryginalne części do Xa.

Jawe83

  • Gość
Odp: Wątpliwości przed zakupem starszego X-Type'a
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 09, 2013, 14:33:14 pm »
Ktulu, Ty jesteś pewny swego auta, ale niestety potencjalni kupcy ZAWSZE będą nieufni i z góry zakładają, że jesteś cwaniaczkiem... tym bardziej, jeśli chwalisz się tym, że auto jest w stanie b.dobrym - taka już mentalność ludzka, poparta tym, co słyszą w wiadomościach, czy czytają w ogólnodostępnych serwisach traktujących o samochodach.
Czasem myślę, że lepiej nie zachwalać auta, w jakim to idealnym stanie jest, tylko stwierdzić, że w razie potrzeby zgadzasz się na zabranie go na dowolną stację diagnostyczną.

ktulu

  • Gość
Odp: Wątpliwości przed zakupem starszego X-Type'a
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 09, 2013, 15:20:54 pm »
mówię co jest .. auto ma też swoje lata i jest porysowane na zderzakach ma też do ogarnięcia coś co mi nie przeszkadza czyli silniczki do podnoszenia foteli czy porysowana mała szybka w tylnych drzwiach od włamania..... zawsze mówiłem każdemu kupującemu o wadach samochodu czy co wypadałoby ogarnąć i też o zaletach i co było ogarnięte.

Jak ktoś podchodzi poważnie do zakupu samochodu to kupi dobre auto lub sprawdzi dobrze samochód .. ja wychodzę z założenia jak ktoś mnie poważnie traktuje to ja też. A jak ktoś na wstępie mówi ile może dać za samochód i jest to śmieszna cena do zawsze proponuje żeby kupił od kogoś innego.. oczywiście negocjacja wchodzi w grę ale rozsądnie. trzeba brać pod uwagę to co było zrobione i co dostaje się z samochodem w cenie, a później podać swoją kwotę.

Bingo

  • Gość
Odp: Wątpliwości przed zakupem starszego X-Type'a
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 09, 2013, 16:23:47 pm »
Ale u nas najważniejsza jest książka serwisowa z kompletem pieczątek z ASO i 10 letni oryginalny lakier bez ryski a do tego przebieg diesla mniejszy niż 100tys. :))) Kwestia stanu auta i włożonego wkładu to sprawa drugorzędna hehe.