Po co wywarzać otwarte drzwi?
1. Sterownik NIE JEST OTP, sam w moich zmieniałem już kalibracje i aktualizowałem i zaniżałem.
2. Były wersje 2.2D DPF (145PS) i non-DPF (152-155PS), mimo iż teoretycznie sie różniły wtryskami, to z danych DELPHI wynika, ze zestawy naprawcze wtryskiwacza włącznie z końcówką są te same dla wszystkich wariantów 2,2D.
3. Osprzęt silnika (poza filtrem / katem) jest ten sam (z kompa z DPF są tylko 4 piny więcej w wiązce)
4. Hardware ECU jest ten sam zarówno w 2.0D, 2.2D nieależnie od DPF czy bez*, różnica jest w kalibracji**.
*) Dotyczy aut po 2005r (czytaj z elektronicznym EGR i elektronicznie sterowana turbiną).
**) Kalibrację da się wgrać wraz z konfiguracją poprzez JWDS i (na 99%) IDS/SDD. Kalibracje były np. inne dla krajów nordyckich i dla południowych, inne dla EURO3 i EURO4 (pomimo zastosowania tych samych katów i wtrysków w obu przypadkach).
Zdaję sobie sprawę, że w Polsce może z 5 osób ma JWDS (poza ASO), ale posiadają.