Autor Wątek: ALUFELGI x type diesel  (Przeczytany 7431 razy)

blackyR

  • Gość
ALUFELGI x type diesel
« dnia: Luty 07, 2009, 16:02:34 pm »
 Witam  :

KTo  z was posiada ALu w x- type 17?? odrazu zaznaczam ze to diesel

I o to moje pytanie:

Jaki profil wchodzi maxymalny tzn? chiałbym wsadzic do czarnego kota 17/215/50

Ale mówią mi w stacji że raczej niewyda?? Kto ma 17 chwalić sie i jak sie sprawują na naszych jezdniach no i co  zawieszeniem sie dzieje:) :-thank

artleks

  • Gość
Odp: ALUFELGI x type diesel
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 07, 2009, 16:37:36 pm »
ja mam 17 - jezdze glownie na rownych drogach opony 225/45/17 i moge stierdzic ze polskie autostrady sa strasznie nierowne  ;D Pytanie jak to wytrzymuje zawieszenie - 34 tys wymiana lacznika stabilizatora. Rozmiar 225/45/17 - to jest oryginalny rozmiar -  :-super
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2009, 16:39:11 pm wysłana przez artleks »

golden jag

  • Gość
Odp: ALUFELGI x type diesel
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 07, 2009, 16:41:44 pm »
225/45 R17 na 7.5X17 pasują do x-type-a to 215 chyba też   :-za

blackyR

  • Gość
Odp: ALUFELGI x type diesel
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 15, 2009, 00:02:48 am »
Zostanę przy 16stkach 205/55/16 ale jakich :-yipee :-A Dz.. R

oskioski

  • Gość
Odp: ALUFELGI x type diesel
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 23, 2009, 10:20:05 am »
miałem  17 tki i nie wiedzieć czemu zrobiły mi się dziury w nadkolach z tyłu po obu stronach

szpulek

  • Gość
Odp: ALUFELGI x type diesel
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 23, 2009, 10:39:13 am »
zle dobrane et i wypiaskowalo Ci blache?

oskioski

  • Gość
Odp: ALUFELGI x type diesel
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 23, 2009, 10:53:12 am »
najprawdopodobniej źle dobrane były . moj to akurat kombi i chyba za mięki z tyłu .Fajnie by bylo gdyby wypiaskowało blachę , ale nadkola są  niestety z  plastiku i zrobiły się spore dziury. po zmianie na fabryczne 16tki wszystko wróciło do normy - dziury zostały 8)

szpulek

  • Gość
Odp: ALUFELGI x type diesel
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 23, 2009, 11:29:02 am »
ja mam np ori alu i niestety progi sa dosc mocno wypiaskowane, z reszta i tak z tego co zauwazylem blacha w jagu jest mocno podatna na korozje.. niestety.. pzdr

blackyR

  • Gość
Odp: ALUFELGI x type diesel
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 24, 2009, 21:02:44 pm »
Panowie a co z Et? moje oryginalne maja Et 52
Mierzyłem Felgi i raczej je kupie 16/7.5 Et 35 trochę odstaja ale na Gumowni mówią ze ewentualnie będe miał zachlapane po deszczu błotniki jakaś konwersacja?:) :-thank :-za

szpulek

  • Gość
Odp: ALUFELGI x type diesel
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 25, 2009, 07:14:13 am »
blackyR, a razem z tym chlapaniem beda uderzac kamienie, o tym tez mowili? pzdr

qbaty

  • Gość
Odp: ALUFELGI x type diesel
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 25, 2009, 09:03:39 am »
Panowie a co z Et?
"ET – ‘offset’ czy odsadzenie – to głębokość osadzenia koła na piaście, decydująca o rozstawie kół na osi. Im większa jest wartość odsadzenia podawanego w /mm/, tym głębiej koło ‘chowa się’ w nadkolu.
[...]
Konstrukcja nadkola i zawieszenia samochodu determinują wybór opony oraz parametry alufelgi – jej średnicę, szerokość, odsadzenie, a także kształt pozwalający pomieścić zaciski hamulców.
Każda jednak zmiana jakiegokolwiek parametru obręczy oznacza
1/ inne niż standardowe warunki pracy zawieszenia
2/ ewentualność modyfikacji nadkola przy zmniejszeniu odsadzenia
3/ poprawę prowadzenia samochodu wskutek zwiększonego rozstawu kół na osi."

Więcej na ten temat:
http://www.opony.com.pl/opinie_ekspertow/opinie_ekspertow.asp?idPytanie=21&show=opinie
« Ostatnia zmiana: Luty 25, 2009, 09:11:53 am wysłana przez qbaty »

Huckleberry

  • Gość
Odp: ALUFELGI x type diesel
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 01, 2009, 19:23:11 pm »
Mój ma Pirelli 17" ZR  225/45. Jestem z nich zadowolony, ciśnienie 36 przód, 34 tył.
« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2009, 19:25:45 pm wysłana przez Huckleberry »

artleks

  • Gość
Odp: ALUFELGI x type diesel
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 01, 2009, 21:31:28 pm »
Jaki masz model Pirelli ? Przymierzam się do kupna nowych i tak się nie mogę zdycydować na konkretny model

Huckleberry

  • Gość
Odp: ALUFELGI x type diesel
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 02, 2009, 00:09:42 am »
Pirelli P ZERO asymetryczne, założone i polecane przez serwis Jaguara. Mają komponenty poprawiające przyczepność, ulepszone odprowadzanie wody oraz sztywną strukturę dostosowaną do szybkiej jazdy.

patron

  • Gość
Odp: ALUFELGI x type diesel
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 14, 2009, 22:44:43 pm »
U mnie są Pirelli P7 225/45/17 niby Jaguar rekomenduje tego producenta do Jagów ale to raczej ściema, mojego modelu absolutnie nie polecam, choć to niby fabrycznie założona opona, okazuje się że pirelli nie nadaje się zbytnio na polskie drogi (chodzi o klimat i miękkość mieszanki gumowej), często się wyząbkowuje, np. u mnie... myślałem że opony są wadliwe i pojechałem do serwisu, obiaw? w czasie jazdy tak chuczało i dudniło, że niektórzy moi pasażerowie zwracali uwagę czy mi łożysko nie dudni... w serwisie Jag. stwierdzili że łożyska są ok ale zamienili opony przód na tył i już nie chuczy...tak mocno bo bardziej chuczą te na tyle (bardziej wydarte bo były z przodu) zaznaczam że opony są dwuletnie i mają jeszcze ok.7 mm bieznika, a kolega z serwisu oponiarskiego powiedział, że pirelli dość często się "ząbkują" czyli kosti bieznika ścierają się schodkowo i to powoduje chuczenie, można tak jeździć ale wkurza, i nie jestem odosobniony ostatnio jechałem z kolegą peugeotem z tym samyjm modelem opon i był dokładnie ten sam dźwięk! najlepsze opony to ogólnie michelin! podobno jest najmniej reklamacji, najdłużej wytrzymują, nie pękają (chodzi i mikropęknięcia po paru latach) itd.