Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Jaguar xj40 do jazdy na codzień

<< < (2/4) > >>

maras:
Jeśli chcesz używać go na co dzień to jak najbardziej będziesz zadowolony. Jest to auto jak każde inne z tego segmentu czyli dopracowane i bezawaryjne ( jeśli o nie dbasz).
Spalanie wiadomo wysokie a le jeśli założysz gaz to jest tak jak passat 1.9 tdi :) co do dostępności części to w internetowych sklepach jest każda śrubka a części takie jak klocki, tarcze, tuleje , amory są dużo tańsze niż bmw, mercedes,  audi. mechanicy się troszkę boją marki a nie silnika. Przecież to zwykła stara rzędowa szóstka. To jest ogólnie auto technicznie dość zacofane w stosunku do Niemców więc z naprawami nie ma problemów.

Yoohas:
Nie zauważyłem istotnej różnicy w spalaniu między 3.2 i 4.0 Raczej 4.0 spala mniej. Po prostu nie trzeba go tak "cisnąć", żeby rozpędzić samochód. 10-11 w trasie i 14-17 w mieście.

Jaguar XJ6 NOWY:
Witam, mam Jaga xj 6 3,2l 94r i mam problem z radiem wycieraczkami i światłami z tyłu.  Jak działają wycieraczki to w tym czasie światła z tyłu tez ... więc coś w tym wspólnego musi być. Super jak by ktos wiedział gdzie szukać usterki.

Sarin:

--- Cytat: Jaguar XJ6 NOWY w Sierpień 09, 2013, 13:27:06 pm ---Witam, mam Jaga xj 6 3,2l 94r i mam problem z radiem wycieraczkami i światłami z tyłu.  Jak działają wycieraczki to w tym czasie światła z tyłu tez ... więc coś w tym wspólnego musi być. Super jak by ktos wiedział gdzie szukać usterki.

--- Koniec cytatu ---


Temat nie do tego działu - to po pierwsze. Po drugie, taka to uroda jagów  - jako panaceum polecam 3 browary, garaż i przegląd elektryki ( wszystkie kostki, skrzyni bezpieczników, kable w miejscach narażonych  i najważniejsze    !!!!!!!!!!!!!MASA!!!!!!!!! )
Układ jest tak banalny, że po konserwacji nie będzie problemu.


Co do jazdy jagiem  za codziennie. Jestem klinicznym przykładem tego, że można. W roku zrobiłem ok 25 tys. bez problemów i awarii. Części tanie i dostępne, auto bezawaryjne, z pewnością nie za wygodne ( wysiadanie, wsiadanie brrr ).

Na miasto po bułki się nie nadaje - jeśli ktoś gardzi jak ja gazem lub na mało zasobny portfel. Z drugiej strony na dystansie 7 tyś km - głównie miasto ale delikatnie, średnie na poziomie 13,30 ( nie kasowany licznik i komp  ) - tragedii nie ma.

Modele jakimi się poruszałem.
 
x300 - 4.0  automat   - szczególnie polecam
x300 - 3.2  automat   - pali nawet więcej niż 3.2
xj40  - 3.2  manual     - raczej symbolicznie jeździłem bo jest w odbudowie 

pika:
Serwus,
Odgrzeję trochę ten temat, gdyż mam duży dylemat i chętnie zasięgnę opinii znawców i wielbicieli marki.
Otóż obecnie jeżdżę BMW e39 530d (3.0 diesel) w sedanie, jednak pojawiła się opcja zamiany na Jaguara XJ40 4.0 z 1991 r. Samochód ten byłby używany do jazdy na co dzień, wożenie dzieci do przedszkoli, wyjazdy na wakacje, etc. Rocznie robię około 10-12k km, więc nie jest do dużo, aczkolwiek rozważałbym wstawienie instalacji gazowej do Jaga.
Po przeczytaniu tego wątku widzę, że bez większych problemów użytkujecie swoje XJ-ty w cyklu codziennym? Czy kiedykolwiek was zawiodły? Jak jest z jazdą w zimowych warunkach? Mocno tyłem zarzuca, czy jeżdżąc rozsądnie nie będzie problemów? Do tylnego napędu jestem przyzwyczajony, w końcu mam swoją beemkę już 8 rok :)

Jak jest z serwisowaniem takiego samochodu? Czy nie ma problemu z dostępnością części? Czy typowo eksploatacyjne elementy do Jaguara są dużo droższe od analogicznych do BMW czy Audi?

Muszę mierzyć siły na zamiary toteż dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie.

Pozdrawiam,
Karol

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej