Autor Wątek: anomalie wskaźników  (Przeczytany 6301 razy)

big wroblewsky

  • Gość
anomalie wskaźników
« dnia: Styczeń 30, 2009, 20:22:53 pm »
Heloł!

mam problem, który mnie dosc powaznie irytuje i powoduje poczucie niepewnosci.

Mianowicie, nie działa mi wskaznik temperatury wody, nie podnosi sie w ogóle, mimo ze wymienilem czujnik na inny a jak podepne kabel od czujnika do masy to wskazówka sie wychyla na max wiec raczej połączenie i stabilizator napięcia odpada.

drugi to ciśnienie oleju- jak przekręce kluczyk to wskakuje na maxa, jak odpale auto to nie schodzi, caly czas pokazuje max lub zero.

wskaźnik poziomu paliwa jednego baku tez nie działa a w drugim chyba nie działa pompa za to poziom pokazuje.

do tego prędkosciomierz przestał wskazywac prędkosc i przebieg...

nie znam jeszcze tego auta i chciałbym wiedziec chociaz jaka jest temperatura zeby go nie ugotowac...


plis help...

Nemys

  • Gość
Odp: anomalie wskaźników
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 01, 2009, 00:48:50 am »
Musisz popatrzeć dokładnie na elektryke. Czy gdzieś coś nie jest poodpinane, pozwierane itp. To takie szukanie o co mu chodzi i wcale nie jest łatwe.
Co do prędkościomierza, to na wyjściu ze skrzyni jest licznik obrotów. Wygląda na indukcyjny. Zajrzyj do niego, lubią się czasami popsuć.

P.S.
Metoda ze starych filmów. Popukać w szkiełko wskaźnika :)

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: anomalie wskaźników
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 02, 2009, 08:39:00 am »
Cytuj
Mianowicie, nie działa mi wskaznik temperatury wody, nie podnosi sie w ogóle, mimo ze wymienilem czujnik na inny a jak podepne kabel od czujnika do masy to wskazówka sie wychyla na max wiec raczej połączenie i stabilizator napięcia odpada.
Czy nowy czujnik Działa  sprawdz polaczenie (jak również masę czujnika)  jeśli ok sprawdz miernikiem czujnik na zimnym silniku a potem na ciepłym czy opór sie zmienia. (najgorzej podejrzewać nowa czesc -ale i one sie psuja.

big wroblewsky

  • Gość
Odp: anomalie wskaźników
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 02, 2009, 18:03:05 pm »
a teraz to juz w ogóle jakas masakra, wysiadł wentylator i wycieraczki... musze zrobic porządek z tymi duperelami bo ile można:|  a może ktos sie orientuje gdzie są bezpieczniki poza tymi pod kierownicą?  bo angole nie potrafią robic elektryki chyba, taki bajzel jakbym to ja po pijaku w garazu składał z resztek innych aut, a nie szanująca sie fabryka...

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: anomalie wskaźników
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 03, 2009, 07:36:15 am »
To duzy problem z Jagami z lat w których BL byl wlascicielem. (znane kawaly o Lucasie). z którego roku jest twoje auto i moze wiesz na jakim rynku bylo sprzedane po raz pierwszy.

Pipcyk

  • Gość
Odp: anomalie wskaźników
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 03, 2009, 09:38:46 am »
Jeżeli twoje auto to III seria, to bezpieczniki porozrzucane sa po całym aucie.
Są z lewej strony w komorze silnikowej ( patrząc od strony kierownicy )
Pod kierownica i pod schowkiem
Od sterowania klimatyzacja – jeden znalazłem pod tapicerka od strony kierowcy ( byłem w ciężkim szoku )
I kilka w bagażniku , przy „komputerze” od wtrysku.

Rzeczywiście instalacja sprawia straszliwie chaotycznej , jak „składana po pijaku „
Tacy niestety są angole, uwielbiają prowizorkę.

big wroblewsky

  • Gość
Odp: anomalie wskaźników
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 03, 2009, 21:41:39 pm »
To duzy problem z Jagami z lat w których BL byl wlascicielem. (znane kawaly o Lucasie). z którego roku jest twoje auto i moze wiesz na jakim rynku bylo sprzedane po raz pierwszy.


xj6 seria druga, 1979 rok, rynek brytyjski...

własnie sie zastanawiam czy dałoby rade jakos to przegrupowac, ale narazie musze go oddac do elektryka zeby dojść do ładu, sam nie mam cierpliwości do elektryki...

autoklima

  • Gość
Odp: anomalie wskaźników
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 03, 2009, 22:56:10 pm »
ja bym sprawdził wszelakie złącza w tych modelach były one słabą stroną

xjs

  • Gość
Odp: anomalie wskaźników
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 03, 2009, 23:56:20 pm »
Jak brytyjski kierwę masz z prawej?

Woda.Czujników temp masz prawdopodobnie kilka musisz wytypować właściwy.Wskaźnik powinien mieć na jednym zacisku +12V drugi zmasuj jeśli nie dygnie to wymiana.ajak tak to wiązka.

Ciśnienie oleju;Wskaźnik działa a czujnik lub wiązka ma zwarcie.Odłącz czujnik jeśli nic się nie zmieni odłącz przy wskaźniku.resztę wykumasz?

Paliwo ;Musisz zdemontować lampy tylne i zmasować przewody Musi pokazywać max jeśli nie to sprawdzasz przełącznik zbiorników.

Pompa paliwa .Sprawdź kontrolką czy dochodzi prąd po zdemontowaniu lamp tylnych(bo z tego co pamiętam IIseria ma dwie pompy) ewentualnie sprawdzę jutro.

Prędkość -Najgorzej Przynajmniej u Mnie w IIIseri jest czujnik na tyle skrzyni.Sprawdź połączenia elektryczne tuż przy czujniku i czy nie są wyrwane przewody z niego.Nie masuj i nie dokładaj napięcia jeśli przewody są urwane nie podłączaj na chybił trafił bo popsujesz.Nowy kosztuje sześć stów.

Blower -Nie chce Mi się tyle pisać skoro nie będziesz się brał za elektrykę.

Wycieraczki  Sprawdź czy dochodzi +12V do silnika Jeśli tak to zatarła się linka lub silnik.Trzeba rozmontować i konserwować.

Dość już tego netu weź się do roboty!




big wroblewsky

  • Gość
Odp: anomalie wskaźników
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 04, 2009, 22:24:34 pm »
dziwna sprawa, zrobiłem dwie masy przy silniku wycieraczek, podłączylem aku i nagle szok, wentylator i wycieraczki sie uruchomily (mialem włączony zapłon oraz włączone wycieraczki) i zaraz potem zdechło znowu. poprawialem mase, nic, zero reakcji. podszedłem do bezpieczników i zacząłem je sprawdzac- nic. natomiast kiedy podłączylem ostatni bezpiecznik (od prawej) kablem z bezpiecznikiem 3cim od prawej, wszystko zaczelo chodzic, nawet jak zapłon byl wyłączony. na innych bezpiecznikach tak nie można, jedynie te dwa. jak wyjme bezpiecznik (ten 3-ci od prawej) to cos tyka ale nic nie działa...

jestem jak kot na pustyni- nie ogarniam tej kuwety...


a przy okazji, jak wygląda kwestia stopów? tez mi sie nie świecą...


P.S. fakt, to jest anglik, ale za to jaki śliczny:)

Nemys

  • Gość
Odp: anomalie wskaźników
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 04, 2009, 23:47:16 pm »
A i jeszcze sobie właśnie przypomniałem jak jesteśmy przy bezpiecznikach. To, że bezpiecznik wygląda na dobry, nie znaczy, że tak jest. Masz pewnie długie szklane, jak w 3 serii. U mnie znalazłem kilka, które wyglądały na w pełni sprawne, ale w rzeczywistości były uszkodzone.

Patrycy

  • Gość
Odp: anomalie wskaźników
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 09, 2009, 08:33:05 am »
Witam,
w moim autku obserwuję podobne dewiacje wskaźników, z tym że dotyczą prędkościomierza (i licznika kilometrów) oraz wskaźnika cisnienia oleju. Prędkościomierz jakby "zasypiał", po starcie zwykle nie działa, po 5-10 minutach jazdy zaczyna działać, potem najczęściej znów przestaje ale na krótko by znów działać nieprzerwanie na dłuższy czas. Wskaźnik ciśnienia też początkowo bez reakcji potem wskakuje do wartości między 5 a 7 i zdycha (i tak na przemian). Pozostałe działają bez zarzutów, wszystko co potrzeba się świeci i działa. Kot jest po solidnym przeglądzie z wymianą płynów i filtrów oraz wielu elementów zapłonu (świece, kopułka, niektóre kable, palec rozdzielacza, nawet było rege rozrusznika), czyszczenia i sprawdzania połączeń przekaźników (przynajmniej większości). Mechanicy (szacunek wielki) znający (i posiadający) Jagi stwierdzili, że to nie jest kwestia mechaniczna (w sensie linki itp.) tylko diabeł tkwi w szczegółach elektryki. Czy za pracę tych wskaźników odpowiadają konkretne przekaźniki (bezpieczniki)? Jeśli tak to gdzie one się chowają? A może przyczyny ukryte są w jeszcze innym, mniej spodziewanym miejscu?
Pozdrawiam.
 PS. Ale mi teraz autko chodzi, no radość niepojęta!!!  :-tylko