Autor Wątek: przestał odpalać  (Przeczytany 5069 razy)

Patrycy

  • Gość
przestał odpalać
« dnia: Luty 06, 2009, 08:47:45 am »
Drodzy Forumowicze,
jestem nowy (dziś się przywitałem) i pragnę zgłosić, mam nadzieję że mały, problem. Kupiłem niedawno XJ6 seria III automat z 1983 r. Pięknie utrzymany i w zasadzie w pełni sprawny. Do dziś. Początkowo nie miałem kłopotów z odpaleniem, ale za każdym następnym razem (na przestrzeni kilku dni) było coraz gorzej, aż wreszcie przestał palić, to znaczy kręci, kontrolki się świecą, raz na kilka prób coś jakby podchwytwyał ale ostatecznie ... klapa. Czy ktoś może podpowiedzieć jakie mogą być potencjalne przyczyny? Dodam, że nie znam się prawie w ogóle na tych sprawach.
Pozdrawiam, Patrycy.

Patrycy

  • Gość
Odp: przestał odpalać
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 06, 2009, 09:00:42 am »
Paliwo jest. Poza tym, po próbie odpalenia lekko czuć zapach. Sprawdzę "iskrzenie". Nie wiem niestety kiedy świece były wymieniane, ale wymienię je przy najbliższej okazji (wybieram się niebawem na przegląd). Wielkie dzięki za błyskawiczną reakcję.

adams

  • Gość
Odp: przestał odpalać
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 06, 2009, 11:11:41 am »
Hi,
Sprawdz tez czujnik temperatury plynu chlodzacego,  przy termostacie. Musi miec czysty kontakt. Zasze stawiam na to w pierwszej kolejnosci bo moj zawidl mnie w podobny sposob. Szukalem przyczyny dlugi czas, swiece paliwo, instalacja elektryczna itp, a okazalo sie ze to tylko ten czujniczek. Oczywiscie jak silnik jest mocno zalany to bez dkrecania swiec raczej sie nie obejdzie. W starszych wontkach jest zdjecie gdzie ten czujnik sie znajduje.
pozdrowienia adams

adams

  • Gość
Odp: przestał odpalać
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 06, 2009, 11:15:02 am »
Hi,
Sorki myslalem niewiedziec czemu ze to V12, ale moze i 4,2L ma taki czujnik. Radzio pewnie bedzie wiedzial!!!
pozdrowienia adams

Patrycy

  • Gość
Odp: przestał odpalać
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 06, 2009, 11:23:27 am »