Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

usuwanie katalizatora

<< < (2/8) > >>

Jaguar XJ6:
Podepne sie do tematu , bo kiedyś mnie równiez ciekawiło gdzie umnie są katalizatory . W moim jagu z pod tej chromowanej osłony przy silniku wychodzą 2 grube rury , na nich sa 2 ( na każdej po jednej ) małe bańki , za bankami rury schodza sie w jedna i tam jest sada wkrecona , za sąda leci to jako jedna gruba rura i rozchodzi sie koło skrzyni biegów na dwa tłumiki , skad ( juz 2 osobne rury ) ida do tłumika tylnego prawego i lewego . Pytanie jest taki , czy w każdym XJ40 jest taki sam układ wydechowy ? , czy zalezy to od rocznika , bo jak ogladadałem kiedys na allegro to zupełnie inaczej wygladał wydech niż umnie .

jagdds:
Ja mam co prawda serię 3 V12 z 1991, ale podobnie jak tomek1212 usunąłem katalizatory za sondą lambda i zastąpiłem rurami. Bez wpływu na pracę silnika (a może nawet lepiej, jak zobaczyłem jak katalizator był zamulony, to dziwiłem się że w ogóle spaliny wychodziły do rury wydechowej). Trzeba zobaczyć czy jest jakiś czujnik wpięty za katalizatorem i jak nie ma to usunąć.

Mr_Daimler:

--- Cytat: Jaguar XJ6 w Luty 06, 2013, 12:39:03 pm ---Podepne sie do tematu , bo kiedyś mnie równiez ciekawiło gdzie umnie są katalizatory . W moim jagu z pod tej chromowanej osłony przy silniku wychodzą 2 grube rury , na nich sa 2 ( na każdej po jednej ) małe bańki , za bankami rury schodza sie w jedna i tam jest sada wkrecona , za sąda leci to jako jedna gruba rura i rozchodzi sie koło skrzyni biegów na dwa tłumiki , skad ( juz 2 osobne rury ) ida do tłumika tylnego prawego i lewego . Pytanie jest taki , czy w każdym XJ40 jest taki sam układ wydechowy ? , czy zalezy to od rocznika , bo jak ogladadałem kiedys na allegro to zupełnie inaczej wygladał wydech niż umnie .

--- Koniec cytatu ---

no wlasnie to moze byc mylące, ja sie np. gubie co jest co. Obadajcie ten filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=84jT-u6YgoA

Ustawcie film na 7 min i 23 sekundy - czy te dwa tłumiki to sa tłumiki środkowe czy tylne ? Bo moim zdaniem środkowe, a tyle sa na samym tyle, tylko ze ich nie widac po sa zakryte od dołu, tak czy nie ?

Teraz ustawcie na 7 min i 28 sekund - to sa katalizatory ? Czy moze jednak to są tłumiki środkowe. A jesli to sa tłumiki srodkowe ta gdzie sa katalizatory ?

Dodam ze to jest na bank model z katami bo nawet mówią o tym w filmiku.

Z tego co wiem to kolejnosc jest taka - silnik, katalizator, tłumik srodkowy, tłumik tylni - zgadza sie ?

Założmy teraz że za katem nie mam sondy lambda i moge sobie spokojnie wyciac katalizatory.  W takiej sytuacji jak tomek1212 napisał trzeba je zastąpic kawałkiem rury - ale rozumie ze o srednicy takiej jak reszta wydechu, tak ?? czyli tak jak by w tym miejscu nic nie było - zadnego zgrubienia czy przewężenia ? Jak to wygladało w wersji bez kata, ktos wie ? Porpsotu "prosta rura" ?

A co powiecie o tym co napisał kolega RedOctober ? Kiedys interesowałem sie tematem stumienic. I wszedzie piszą ze strumienica moze spowodowac tyle złego co dobrego - jesli jest niewlasciwie zamontowana. A na wiekszosci forach jest napisane ze strumienica niewlasciwie zamontowana tzn. zamontowana w miejsce katalizatora. Że strumienice jesli juz montuje sie zamiast srodkowego tłumika. Jesli zamontuje sie strumienice zamiast katalizatora, powoduje to zaburzenia w przeływie spalin ZBYT BLISKO SILNIKA a to w rezultacie moze spowodowac wypalania uszczelki pod głowicą i inne takie.
Moje pytanie brzmi - prawda to ? Ktos cos wie w tym temacie. Zapraszam do dyskucsji.
Bo jesli to nieprawda, to faktycznie, zamiast szukac kawałka rury o tej samej srenidcy co moj wydech, zeby zastapic kata, mozna by kupic dwie strumienice o dobranej srednicy i je wstawic zamiast katalizatorów....i miec lepszy efekt niż samo usunięcie kata :) Ale dla mnie najwazniejsza jest żywotnośc snilnika a na drugim miejscu moc. Dlatego pytam o opinie.

Jaguar XJ6:
W filmiku który zamiesciłes widac wszystko w momecie 7:27 , kiedy to ukazują sie nam 2 tłumiki na końcu samochodu które to potem łaczą sie jeszcze z dwoma tłumikami które cześciowo widac w nadkolach i chowaja sie po 2 stronach bagaznika  , idąc do przodu widac 2 tak jakby płaskie tłumiki z przetłoczeniami ( to chyba własnie sa te katalizatory ) , a potem wszystko sie schodzi w jedna gruba rurę i nastepnie na 2 rury które są do kolektora wydechowego podpięte . Niewiem jak u ciebie , ale ja nie posiadam tych katalizatorów które widac na filmiku , mam w tym miejscu przedlużenie tej grubej rury która idzie obok misy olejowej skrzyni biegów .

Mr_Daimler:
no czyli Ty nie masz katów. A jaki masz silnik i rocznik ?

Wciąż zapraszam do dyskusji na temat z pozostałej częsci postu.

A tu cos ciekawego, cos co potwierdza o czym wczesniej napisałem i daje alternatywę - podpunkt "Zamiennik katalizatora":

http://www.magsport.republika.pl/sezon_2010.html

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej