Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

Gearbox Fault + błędy P0138, P0158

<< < (2/3) > >>

huberts1977:
Gwidon, masz dobrego mechanika, inny kazał by połowę części wymienić. Od razu Cię uspokoję, komunikaty "GEARBOX FAULT" i  "cruise control not available" to jeszcze nie koniec świata. Skrzynia jest na 99% sprawna, poprostu jeżeli silnik kuleje to i skrzynia nie pracuje jak należy. Mam też x type kilka miesięcy i trochę to trwało bym mógł nie oglądać wiecznie świecącej się kontrolki silnika. Sondy lambda też prawdopodobnie działają u Ciebie ok. U mnie te same błędy były spowodowane uszkodzonym czujnikiem wałka rozrządu. Można to odczuć podczas zapalania, samochód dłużej kręci niż powinien. Bez dolnego czujnika położenia wału silnik nie zapali ale wyżej są dwa czujniki położenia wałków i bez nich samochód zapali. Ja dla świętego spokoju wymieniłem trzy czujniki i wszystkie błędy zniknęły. Nie wiem czy założyłeś już gaz, może z nim są problemy. Ja założyłem, konieczny jest powrót paliwa i wtedy gaz nie sprawia najmniejszych problemów.

Kocur666:
huberts1977, z tym dłuższym kręcenie silnika przy odpaleniu, możesz trochę głębiej to streścić?? Bo jak go zgaszę i jeszcze nie ostygnie to też muszę go dłużej kręcić, żeby odpalił ale jak stoi dłużej to nie ma żadnego problemu...

huberts1977:
już streszczam...normalnie auto pali na tak zwany dotyk jak to mówią handlarze ;) a jak miałem uszkodzony czujnik wałka rozrządu to trzeba go było kręcić może dwie sekundy, czuć wtedy że nie pali tak jak powinien

Kocur666:
Jaki jest koszt czujnika i który to dokładnie?? Masz 2,5 litra??

huberts1977:
Nie wiem czy pojawi się zdjęcie ale czujniki wałków rozrządu są jak można się domyślić z boku silnika po stronie rozrządu, są na wysokości głowic. Ile kosztują nowe nie wiem, za trzy czujniki dałem stówkę, mam takie szczęście że niedaleko mnie na ul.Pomorskiej w Łodzi chłopaki patroszą bardzo ładne Jagi i mają dobre ceny.





Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej