Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Gearbox Fault + błędy P0138, P0158
Gwidon:
Witam. Od dwóch tygodni jestem posiadaczem X-type 2003 3,0 z automatem. Ogólnie jeździ się bardzo fajnie ale wychodzą coraz to nowe usterki. Zaczęło się od wymiany pompy ABS a teraz dochodzą jeszcze błędy P0138 i P0158. Oczywiście skorzystałem z opcji "szukaj" i wiem, że dotyczą one sondy lambda jednak razem z błędami pojawia się pomarańczowa kontrolka z napisem "GEARBOX FAULT" i dalej coś że jazda jest niemożliwa. Nie znalazłem takiego przypadku na forum więc pytam: Czy błąd skrzyni może być wynikiem wadliwego działania sondy lambda? Dodam że skrzynia jak narazie chodzi idealnie.
Pozdrawiam.
bodi:
Szczerze mówiąc to mając dzisiejsza wiedze na temat Jaguara bałbym się kupić samochód tej marki na polskim rynku (nie z polskiego salonu tylko sprowadzonego przez polskich handlarzy). Nie wiem w jaki sposób nabyłeś tego Jaguara, ale z pewnością sprzedający miał z nim problemy i przed sprzedażą pokasował błędy tak aby na krótka chwile wszystko wyglądało OK i teraz powoli zaczyna wszystko wychodzić. Nie znam się za bardzo na tym, ale to że teraz ze skrzynia nic się nie dzieje nie oznacza, że za jakiś czas się nie zacznie. W tym samochodzie wiele podzespołów się autoadaptuje do nieprawidłowych parametrów i potem samoczynnie zaczyna głupieć bo nie potrafi tego ogarnąć. Ja miałem tak samo z kontrolką silnika, która zaczeła mi się świecić po instalacji LPG. Na początku nic sie nie działo, ale po jakimś czasie to praktycznie nie dało sie jeździć. Stąd moja rada, aby tego nie lekceważyć i jeżeli to mozliwe to dojść co jest przyczyna tych błędów i je wyeliminować. Szkoda, że czasami przyczyną może byc zupełnie coś innego niż podzespół, który sugeruje numer błędu. powodzenia w tej sprawie Ci życzę i oby jak najmniej niemiłych ukrytych niespodzianek w przyszłości
Gwidon:
No wiem. Ale jak go zobaczyłem to mi się strasznie spodobał - w środku żadnych śladów zużycia, wszystko jak nowe. Ogólnie kupiłem jaki kupiłem z kilku powodów a najważniejszym był jak zwykle brak kasy. Samochód był użytkowany w RP przez co najmniej dwa lata przez jednego właściciela ale wiem też że był walnięty przodem o czym mnie powiadomił sprzedawca (lakierowana maska i błotnik prawy przód - nie szpachlowane, sprawdziłem). Jak narazie usterki które występują można nazwać drobnymi - pompa ABS kosztowała mnie 150 zł.
Jeśli chodzi o skrzynię biegów to błędy występują od kilku dni ale dopiero po opisaniu ich na forum zaczęło się coś dziać. Dosłownie kilka minut po wysłaniu postu musiałem wyjechać i pojawił się nowy błąd: P1745. Tego też nie znalazłem na forum i mimo że widzę opis (po angielsku) to niewiele z tego rozumiem. Po pojawieniu się błędu skrzynia zaczęła działać jakby opornie - jakbym ruszał z "trójki". Po skasowaniu błędu problem ustąpił.
Ps. Jak będę miał więcej kasy to też kupię x-type tylko z polski i nie bity :)
Choina:
P1745 jest to błąd skrzyni, a oznacza niski moment sprzęgła elektromagnetycznego awaria obwodu, a takie mogą być przyczyny
Transmission to TCM low clutch timing solenoid circuit: open circuit, short circuit
Transmission internal low clutch timing solenoid circuit: open circuit, short circuit
TCM ground circuit: open circuit, high resistance
Low clutch timing solenoid failure
Gwidon:
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Mechanik radzi mi zacząć od sprawdzenia przewodòw i wtyczek i jak się uda to od jutra zaczniemy.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej