Końcówka VIN - litera i pięć cyfr oznaczają kolejny egzemplarz pojazdu. Z tym przedziałem to chodzi o to, że w ciągu całego, np. dziesięcioletniego, okresu produkcji producent czasem wprowadza zmiany konstrukcyjne, zwłaszcza w celu usunięcia tzw. "chorób wieku dziecięcego". Problem w tym, że producent musi jakoś określić od którego egzemplarza modelu wprowadził jakąś zmianę i w tym celu posługuje się numerem VIN.
Tytułem przykładu. Masz tutaj taką cewkę:
http://www.englishcars.pl/?productID=2528 , masz tam wskazane "Jaguar S Type 3.0 V6 1999-2002
do Vin M45254" Takie oznaczenie wskazuje, ni mniej ni więcej, na to, że powinna ona pasować do wszystkich egzemplarzy od początku produkcji aż do egzemplarza M45254, natomiast posiadacz egzemplarza M4525
5 musi już sobie szukać innej (nowszej wersji) części. A więc w tym przypadku mamy przedział od początku produkcji do egz. M45254. W załączeniu do tego posta masz tabelkę z VIN'ami i rocznikami S-type do 2003 r. Cewka, którą przykładowo wskazałem powinna pasować od rocznika 1999.25 do końca rocznika 2001, rocznik 2002.5 jest już na nowszej wersji cewki. Przedziały mogą występować też w innych wariantach, zależnie od tego kiedy i ile razy producent rozbił zmiany. Może być tak jak w powyżej, czyli np. "do VIN M54321", a może być "od VIN M12345 do VIN N54321", albo też "od VIN M12345", czyli od tego konkretnego egz. do końca produkcji.
Wracając do Twojej cewki. Nie wskazałeś co prawda jaką konkretnie nabyłeś cewkę i jaki jest VIN pojazdu, jednak w oparciu o to, że masz rocznik 1999, a część jest do egzemplarzy
zaczynających się już na M, a więc już od roczników 2001, zachodzi duże prawdopodobieństwo, że akurat ta część nie będzie pasować do Twojego auta z twojego rocznika tylko do nowszych roczników.
Upewnij się, czy Twoja cewka na pewno jest przeznaczona do egzemplarzy
zaczynających się na M*****, czy może do
kończących się na M*****.