Autor Wątek: co to za wtyczka?  (Przeczytany 3373 razy)

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
co to za wtyczka?
« dnia: Styczeń 03, 2013, 23:56:08 pm »
Mam problem z rozwikłaniem pewnej zagadki. Jakiś czas temu przy okazji wymiany opon na zimowe zauważyłem, gdy samochód stal na podnośniku, że mam akaś lużna wtyczkę w prawym przednim nadkolu. Gość (ten wulkanizator jest również mechanikiem) nie potrafil mi pomóc i wtedy zostawiłem tą sprawę. Ale dzisiaj wymieniałem klocki hamulcowe z przodu i postarałem sie porobić zdjęcia i spróbować rozwiązać ta zagadkę. Wpadłem na pewien trop, ale nie wiem czy dobrze kombinuję. Zdjecia w linkach...
Wydaje mi się, że wtyczkę rozłączono w momencie montażu instalacji LPG. Znalazłem jedno miejsce w komorze silnika które może pasować. Też są zdjęcia i moja hipoteza do tego. Ponieważ blisko miejsca tej niepodpiętej kostki zostały poprowadzone przewody od systemu Flash Lube LPG to wydaje mi sie wielce prawdopodobne, że rzeczywiście gazownicy namieszali. Ta niepodpieta kostka jest za modułem ABS-u i wydaje mi się, że może został odłączony czujnik poziomu płynu w zbiorniczku spryskiwaczy. Poniewaz kiedyś wyświetlał mi sie komunikat na komputerze pokładowym, a od jakiegoś czasu nie (skończył mi się płyn w trasie i nawet o tym nie wiedziałem - żadnego komunikatu).

A tutaj zdjęcia

lużna wtyczka we wnęce koła
http://i46.tinypic.com/jrcyu0.jpg
http://i50.tinypic.com/ibxq11.jpg
http://i47.tinypic.com/3fzb8.jpg

a tutaj miejsce, które podejrzeaam, że powinna byc tam podpięta w pod maską
http://i45.tinypic.com/2iuexjs.jpg
http://i46.tinypic.com/2ccqja1.jpg
http://i48.tinypic.com/5dkkmr.jpg
przeraszam za jakoś fotek, ale nie mam czasu na dopracowanie szczegółów
Mozecie zobaczyć u siebie i odpisać co jest u Was podłączone do kostki za modułem ABSu? Mój trop jest dobry? Jest tam niewiele miejsca i nie dam rady tam ręki włozyć, ale jak bede miał pewność, że ta wtyczka jest stamtąd to się dobiorę (rozkręcę kilka rzeczy i ją wepnę). Dziękuję
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: co to za wtyczka?
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 04, 2013, 04:08:21 am »
Zszedłem zrobić fotkę jak to u mnie wygląda. Wtyczka idzie do modułu ABS.


Ta pierwsza wtyczka na 100% nie jest do pływaka. Do pływaka jest wtyczka jak na fotce niżej


A może to jest wtyczka do czujnika ABSu w kole.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2013, 04:16:55 am wysłana przez Choina »
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: co to za wtyczka?
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 04, 2013, 05:02:05 am »
dzięki Choina za trud

Mój trop był błędny. Ta wtyczka rzeczywiście w niektorych wersjach jest pewnie podłączona do modułu ABS. I moje następne pytanie związane z pewnym domysłem. Czy Ty masz wersję z ASR-em? Ja nie mam ASR, więc to może być wtyczka odpowiedzialna za ASR (pewnie są różne rodzaje modułów ABS, bo u mnie w tym miejscu nie ma żadnego gniazda ani nic w tym stylu - poprostu całkiem prosta ścianka obudowy).
Jeżeli masz ASR to by wszystko wyjaśniało.
Poza tym ta wtyczka u mnie była wetknięta w plastik, który jest zaślepiony od dołu i służy poprostu za uchwyt mający na celu aby sie nie latała gdzieś niepotrzebnie i jednocześnie była zabezpieczona przed błotem itp.

Poświęciłem trochę czasu i udało mi sie ją wyjąć z tego uchwytu dlatego wiem to wszystko.

No ale nadal nie wiem co to za wtyczka w prawym nadkolu.

A inna sprawa jest taka, że jak używam spryskiwacza to zauważyłem dziwne szarpanie (tak jakby przy przejściu z benzyny na gaz lub odwrotie) - i wiecie co? Dopiero niedawno zauważyłem na przełączniku od gazu, że jak go uzywam (spryskiwacza) to dioda pali sie na czerwono i po kilku sekundach z powrotem zapala sie ponownie na zielono (czyli tak jak na gazie). Wydaje mi się, że ten gazownik musiał się wpiąć z zasilaniem gazu lub innym modułem od gazu w układ spryskiwacza. Jeżeli tak to niezłe jaja sie dzieją w tych wszystkich warsztatach i najlepiej mieć zawsze wszystko na oku jak coś grzebią w naszych autach.
Nie jest to wtyczka do ABS w kole ponieważ jest tam podłączona inna i to ona jest najprawdopodobniej właśnie od ABS-u
A może to być termometr zewnętrzny? Ktos wie jak wyglada termometr zewnętrzny i gdzie jest dokładnie umieszczony?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2013, 05:11:58 am wysłana przez bodi »
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: co to za wtyczka?
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 04, 2013, 05:23:10 am »
Tak mam wersję z ASRem, czyli po jaguarowsku DSC.
Ta wtyczka z prawego nadkola bardzo mi przypomina wtyczkę od jednego z silników spryskiwaczy, ale u ciebie jest ona zaślepiona. Po naciśnięciu tego drucika w białej wtyczce powinna wyjść ta czarna część.

Jakbyś nie miał xenonów to powiedziałbym, że jest to instalacja do drugiego silniczka. Ale z tego co pamiętam to taka wtyczka jest do silniczka odpowiedzialnego za szybę. Masz spryskiwacze świateł?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2013, 05:38:00 am wysłana przez Choina »
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: co to za wtyczka?
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 04, 2013, 05:42:23 am »
Nie do końca rozumiem Twoją wypowiedź
Ja mam wersję bez ksenonów. Nie mam też spryskiwaczy świateł. A jeżeli chodzi o ta biała wtyczkę w nadkolu to ta część końcowa to są takby dwie plastikowe rurki i nie wydqje mi się aby tam były jakieś styki metalowe, więc zainteresowała mnie ta informacja o nacisnięciu jakiegos drucika i tym samym rozdzielaniu czarnej cześci od białej
Szkoda, że mam załozone juz koło, ale jak mi starczy czasu po walce z wyjeciem fotela to zdejme je ponownie i sprawdze czy sie ona rozbiera.
Problemem jest to, że ja nie mam dostepu do kanału ani podnośnika, bo wtedy z latarką dokładnie obejrzałbym sobie od spodu okolice silnika i może bym coś znalazł
Możesz mi dokładniej wytłumaczyć co miałeś na myśli w poprzednm poście, bo trochę to dla mnie jest niejasne. Dzięki
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: co to za wtyczka?
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 04, 2013, 06:11:13 am »
Ta biała wtyczka, którą pokazałeś na fotce jest identyczna u mnie i służy do podłączenia pompki do spryskiwania szyby. Żeby ją odczepić od pompki trzeba nacisnąć (wepchnąć) drucik i wyjąć wtyczkę. U ciebie na zdjęciu też widać ten drucik, a ta część czarna jest to pewnie zaślepka, żeby wtyczka się nie brudziła od błota.

Odkręć nadkole i zobacz jaki masz u siebie zbiorniczek na płyn. Przy okazji sprawdzisz sobie czujnik poziomu płynu. Wersja z jednym silniczkiem ma silniczek na dole zbiornika i powyżej silniczka znajduje się czujnik poziomu. Wersja z dwoma silniczkami dodatkowo z tyłu zbiorniczka ma silniczek z dwa razy grubszą rurką niż ta co idzie do szyb. Wyczujesz ręką silniczek.
Jeśli by się okazało że masz 2 silniczki, to możliwe że ktoś coś kombinował i podłączył pompkę od świateł do szyby przedniej. Czujnik poziomu wyjmij i zobacz czy w ogóle się rusza. Jest opcja że podczas umieszczania w zbiorniku przekręcił się i jest do góry nogami. Nie ma możliwości opaść.

Jest jeszcze inna opcja. Ta wtyczka jest do czego innego :D
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2013, 06:28:23 am wysłana przez Choina »
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: co to za wtyczka?
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 04, 2013, 08:28:32 am »
Nie mogę niczego wykluczyć, ale te wersja z zamianą pompek do mnie nie przemawia, a to dlatego, że ja jestem drugim włascicielem auta i kupiłem je sam osobiście i załadowałem na statek po niewielkiej stłuczce w USA i wiem, że na 100% nie miał mój kot spryskiwaczy reflektorów. Mam zwykłe żarówki (nie ksenony) i wogóle na 99,9% nikt się tam nie grzebał wcześniej. Możliwe, że to jest jakaś kolejna zaślepiona wtyczka, która jest bezużyteczna ponieważ mój kot nie ma takiego wyposażenia. To by mnie uspokoiło i zamknąłbym temat i przestał drążyć, ale narazie to chciałbym to rozwiązać ponieważ mój kot czasami odwala mi dziwne akcje.
Po pierwsze nie wiem co jest z podgrzewaniem foteli. Niby mi grzały wcześniej (jeszcze ze 2 miechy temu pasażerowie mówili) a teraz nie.
Po drugie kiedyś miałem taka sytuację, że zapaliła się na zegarach żołta kontrolka niskiego poziomu płynu w spryskiwaczach i pojawił sie odpowiedni komunikat na komputerze pokładowym, natomiast później miałem przypadek, ze jadąc w trasie płyn mi się skończył i w żaden sposób nie zostałem o tym powiadomiony.
Po trzecie mam dziwne przelaczanie z LPG na benzynę w momencie uruchamiania spryskiwacza szyby i z reguły lekkie szarpanie i za kilka sekund wraca do normy (przechodzi z powrotem na LPG)
Po czwarte - chyba mam nieszczelny zbiorniczek spryskiwacza, wczoraj wlałem do pełna płynu a dzisiaj już z 8cm brakuje, a samochód stał w garażu nie ruszany (tylko jakieś 10h).


Takie rzeczy nie powinny się dziać i dlatego chcialbym polikwidować wszystkie podejrzane usterki, jakieś niepowpinane kostki i inne pierdoły.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2013, 08:35:38 am wysłana przez bodi »
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: co to za wtyczka?
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 05, 2013, 04:57:18 am »
zdjąłem koło i dobrałem się ponownie do tej luźnej wtyczki
czarna cześć oddziela się od reszty po wyjęciu druta tak jak powiedział Choina, ale dziwi mnie że ta czarna zaślepka ma taki dziwny kształt
zamiast być płaska to ma tak ajkby dwie rurki, które wcale nie są zamknięte w środku, więc zanieczyszczenia moga się przedostawać do środka
nie rozumiem o co tu chodzi, ale kończę juz to dochodzenie, bo jeżeli ona nie była nigdzie podłączona oznacza to że brakuje mi jakiegoś opcjonalnego wyposażenia - czyli nie będę zawracał sobie głowy takimi zbednymi rzeczami
Myslałem, że cos zostało odpięte przez gazowników i dlatego próbowałem dociec co to jest. Teraz na 99% wydaje mi się, że to zaślepiona wtyczka (tylko ten dziwny kształt zaślepki mnie dziwi)
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black