Autor Wątek: x308 No i się zaczęło  (Przeczytany 5912 razy)

cobi

  • Gość
x308 No i się zaczęło
« dnia: Grudzień 28, 2012, 12:59:47 pm »
No wiec tak. Niewiem czy ma tak być ale auto strasznie pływa i mocno nosi na koleinach (mam założone opony 225/60/16).
Czy ma na to wpływ szerokośc i masa auta i te baloniaste opony? Zawieszenie nie wydaje niepokojących dzwięków.
Do tego delikatnie drzy przód.
Druga sprawa to coś zaczęło wyć z tyłu auta  :-zly - chyba z prawej strony. Łożysko? Most? Opona?

slavek

  • Gość
Odp: x308 No i się zaczęło
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 28, 2012, 13:31:56 pm »
jeśli chodzi o pływanie to faktycznie te balony są powodem... ja mam i 225 i 215 na 16" i różnica jest dość spora...

Offline saulinek

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 819
  • najbardziej z kotow lubie jaguary
Odp: x308 No i się zaczęło
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 28, 2012, 14:49:59 pm »
tez tak mialem jak mialem 225 z raciborza bo tam go kupywalem myslalem ze nie dojade taki obsrany bylem ,zmienilem opony i bylo ok. ;D
daimler xj40 4.0 1992
x300 v12 1995r.sprzedany,polowanie na xjs-a
saab 9-5 2007 260KM.

maras

  • Gość
Odp: x308 No i się zaczęło
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 28, 2012, 17:34:20 pm »
Ja mam aktualnie 225/60/16 i w koleinach jest walka z kierownicą.
Możesz jeszcze sprawdzić czy nie masz czasem wyeksplatowanych tulei wachaczy.

cobi

  • Gość
Odp: x308 No i się zaczęło
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 28, 2012, 18:00:38 pm »
I ja chyba też będę musiał posprawdzać bo przy 120 nie jest przyjemnie tak jak być powinno   :-zly

__ceva__

  • Gość
Odp: x308 No i się zaczęło
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 28, 2012, 20:36:09 pm »
Ciśnienie w kołach to pewnie masz właściwe? :-gwizd
Tabela ciśnień pod podłokietnikiem. :-W

Geometrii podwozia też nie zaszkodzi sprawdzić.

coś zaczęło wyć z tyłu auta  :-zly - chyba z prawej strony. Łożysko? Most? Opona?
Poza łożyskiem koła może też wyć łożysko półosi posiadając lub nie niepożądany luz poosiowy.

cobi

  • Gość
Odp: x308 No i się zaczęło
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 28, 2012, 20:59:35 pm »
Własnie mam włąsciwe bo dziś lukałem a na sprawdzenie zbierzności dopiero kiedy wrócę wkońcu do domu  :- pojecia
Muszę go chyba zabrać na ścieżkę zdrowia i konkretnie przejrzec.

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: x308 No i się zaczęło
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 28, 2012, 23:20:24 pm »
Elementów zawieszenia, które wpływają na stabilność jazdy jest mnóstwo. Zmiana opon na szerokość 215, to zmiana właściwości jezdnych ustalonych przez producenta i może mieć kiepskie skutki. Ja wymieniłem wszystkie tuleje przednie zawieszenia, stabilizatory, gumy i całą resztę, włącznie z poduszkami silnika i wózka zawieszenia. Auto jest bardzo stabilne i przewidywalne. Wyć może łożysko, jak też dyferencjał - sprawdź uszczelnienia boczne i flansze dyfra.
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

cobi

  • Gość
Odp: x308 No i się zaczęło
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 29, 2012, 14:42:27 pm »
Po wstępnej diagnozie drążki kierownicze z końcówkami do wymiany bo jak to pan stwierdził........przednie koła żyją własnym życiem.

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: x308 No i się zaczęło
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 30, 2012, 11:19:00 am »
Będąc na szarpakach, dokładnie pooglądaj dolne tuleje wahaczy i końcówki stabilizatorów.  ;)
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Offline robsson86

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 78
Odp: x308 No i się zaczęło
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 30, 2012, 16:57:14 pm »
jezeli auto plywa sprawdz tuleje wahaczy tylnych, u mnie bylo odczuwalne po wjechaniu w koleine tak jak by tyl auta przeskakiwal
bo nie ma to jak kompresor.............

XJR6 1995r

__ceva__

  • Gość
Odp: x308 No i się zaczęło
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 31, 2012, 11:24:22 am »
Po wstępnej diagnozie drążki kierownicze z końcówkami do wymiany bo jak to pan stwierdził........przednie koła żyją własnym życiem.
Zanim rzucisz się na wymianę drążków kierowniczych to najpierw upewnij się czy to na pewno one mają luz a nie przekładnia kierownicza domaga się regeneracji.


Będąc na szarpakach, dokładnie pooglądaj dolne tuleje wahaczy i końcówki stabilizatorów.  ;)
:-W Jakby co to mam na zbyciu tuleje dolnych wahaczy...  :-gwizd

cobi

  • Gość
Odp: x308 No i się zaczęło
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 07, 2013, 13:12:36 pm »
Sprawa wygląda nastepująco.
Co do drgan delikatnych i wycia: podnoszę prawą strone wrzucam bieg i gaz, jest wycie i wibracje.
Podnoszę lewą strone ta sama akcja i wycia i drgań nie ma. Czy winny może być mechanizm róznicowy?

Zawieszenie robi stuku puku. Wszystkie elementy gumowe sprawne. Co ciekawe pukania nie ma przy przejezdzie przez próg zwalniający i przy większej prędkości też nie ma. Puka tylko przy wolnej jeżdzie.
Czy może amorki już mają poduszkę powietrzną w środku i podczas pracy w małym zakresie pukaja a w pełnym nie?

Offline leszekzgd

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 20
Odp: x308 No i się zaczęło
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 07, 2013, 14:31:22 pm »
Miałem podobny problem. Też właśnie tak stukało. Różni specjaliści szukali i każda diagnoza była inna. Na koniec postanowiłem wymienić tylne amortyzatory[zresztą niepotrzebnie] i okazało się, że były walnięte gumy u góry amortyzatorów. Po wymianie stukanie zniknęło. ;D

cobi

  • Gość
Odp: x308 No i się zaczęło
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 07, 2013, 14:38:51 pm »
Mówisz o tych górnych poduszkach amortyzatorów?