Autor Wątek: Tuning Hamulców  (Przeczytany 14865 razy)

Offline all bundy

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 64
Tuning Hamulców
« dnia: Grudzień 14, 2012, 22:03:34 pm »
Prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu problemu bardzo słabych hamulców w Jaguarze.Może ktoś ma doświadczenie z rozwiązaniami które poddaje do Waszej oceny.W chwili obecnej mam prawie nowe tarcze Brembo i klocki Ferrodo,ale skutecznośc jest słaba.
Pomysły:
1.Wymiana zacisków hamulcowych przód z Forda Focusa ST ,tarcze 320 mm,zaciski 4 tłoczkowe.To rozwiązanie jest najtańsze ok 3000 zł.a zaproponował to facet z firmy Hamulce.net który przerobił tak 3 szt X-ów.(Gdzie one są??)
2.Wymiana całego przedniego układu hamulcowego na Brembo Gran Turismo Kit koszt to 7500 zł. ale  warunek że będzie min. 5 chętnych(Brembo na tą chwilę nie ma takiego zestawu do Jaguara)
3.Wymiana całego zestawu na EBC  tarcze gładkie + klocki Yellow Stuff.Jestem po rozmowach z Michałem z EBC  który twiedzi ,że takie rozwiązanie jest optymalne.Nasz kolega Zadek miał taki zestaw i w jego ocenie to straszne badziewie.



Proszę o opinię i jakieś podpowiedzi.Za głosy o Boschu i TRW że hamują genialnie dziękuję.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 14, 2012, 22:27:11 pm wysłana przez all bundy »

zadek07

  • Gość
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 15, 2012, 07:06:34 am »
Co do opcji 3. ja miałem tarcze nawiercane i nacinane ale ich marka jest mi nieznana. Wiec moze problem tkwil w samych tarczach. A pomysl jeszcze nad zaciskami z XJR albo XKR z tego co się orientowałem śruby mocujące zacisk mają taki sam rozstaw.

Offline M-GASIOR1

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 129
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 18, 2012, 19:30:26 pm »
Witam.
Zastanawiam się nad zmianą pompy hamulcowej i serwo np. Mondeo M3.
Chociaż wiem nalepszy był by francuz np 407.

połączono

Wymieniłem tarcze klocki na nowe dobrej firmy i dalej nie idzie kota zatrzymać.
Wina leży w pompach Ale to moje zdanie, Nie jestem mechanikiem
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2012, 06:31:04 am wysłana przez Choina »

Offline all bundy

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 64
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 07, 2013, 21:26:59 pm »
Decyzja podjęta
1.Przód tarcze EBC turbo groove (890 zł)+klocki EBC YELLOWSTUFF (367 zł)
2.Tył tarcze EBC turbo groove (466 zł)+klocki EBC YELLOWSTUFF (258zł)
3.Przewody hamulcowe HoseTechnik (Tarox) (376 zł)
4.Płyn hamulcowy Bosch HP (50 zł)

Wymianę hamulców podzielę na trzy etapy aby po każdym zmierzyć drogę hamowania.Napisałem kilka e-meili do firm tuningowych i wszystkie odpisały że do Jaguara ten zestaw będzie idealny.Trochę się boję hałasu z tarcz nacinanych ale zobaczymy.Standartowo na wyroby EBC jest 5% rabatu ale udało się załatwic 13 % podpierając się Naszym forum.Jeśli macie jakieś uwagi to TERAZ. :-kogutki

lysyyy

  • Gość
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 07, 2013, 21:38:37 pm »
Ja bym wziął red stuff a nie yellow... Żółte muszą się trochę rozgrzać, zanim zaczną hamować bardzo dobrze.

Offline all bundy

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 64
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 07, 2013, 21:40:34 pm »
Też tak myślałem ale jest odwrotnie to Reedy muszą się rozgrzać Yellow hamują od zimnych.Czerwone działają w systemie 0,1 i są dedykowane do np.BMW M3,Imprezy ,Evo itp.Sprawdziłem to w kilku miejscach i wszyscy potwierdzają.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2013, 21:58:29 pm wysłana przez all bundy »

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 08, 2013, 01:36:50 am »
rozumiem all, ze rozmiar tarcz pozostał jednak fabryczny...
no ciekawi mnie efekt, bo równiez uważam, że te Jagowskie heble to porażka
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Konradop

  • Gość
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 08, 2013, 11:56:31 am »
rozumiem all, ze rozmiar tarcz pozostał jednak fabryczny...
no ciekawi mnie efekt, bo równiez uważam, że te Jagowskie heble to porażka

nie Jagowskie a fordowskie ... niestety . :-thumpdown
Jak by były Jagowskie to pewnie by to lepiej hamowało  :- pojecia

lysyyy

  • Gość
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 08, 2013, 15:37:22 pm »
Wcale nie jest odwrotnie...

Wg tabeli niby jedne i drugie pracują dobrze od zimnych, ale już się orientowałem w temacie i ludzie którzy mieli żółte potwierdzają, że hamują bardzo dobrze dopiero po rozgrzaniu. Redstuff hamuje od razu, używam więc mogę potwierdzić.
Do tego pamiętaj o dużym pyleniu w przypadku żółtych i wiecznie brudnych felgach  :-\

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Mały upgrade hamulców
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 04, 2013, 22:13:46 pm »
Tarcze nawiercane i nacinane przód i tył Rotinger robione przez Union Parts, do tego klocki Remsa przód i tył made in Spain, przewody hamulcowe Goodridge i płyn hamulcowy Motul RBF660. Jak pojeżdże przynajmniej z 2 - 3  tys km zdam relację co i jak.
Jeśli chodzi o tarcze czytałem po kilku różnych forach i sa chwalone, polecił mi je też jeden nasz klubowicz, a używał ich w wyścigach, jeśli chodzi o klocki to sprawdzone w AR GTA i dają bardzo radę, a resszta to górna półka w sporcie  ;D





zadek07

  • Gość
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 07, 2013, 08:00:55 am »
I tu niestety może być problem. Taki zestaw będzie dobrze pracował jak się rozgrzeje, w cywilnych warunkach będzie pracował gorzej od fabrycznych hamulców.
Takie jest moje zdanie, bo już miałem taką kombinację, przejeździłem tysiąc km na niej, auto w ogóle nie chciało się zatrzymać jak wszystko było zimne.

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 25, 2013, 10:07:29 am »
Piszesz o moim czy jakimś innym zestawie? Bo ja zrobiłem już około 500 km i jest igła, rewelka. jak się do końca ułożą to im wstawie w piz.e podocieram i pohamuje tak żeby byly różowe, jak wystygna to fioletowe i zobaczymy czy się nie pokrzywią.

piotr170169

  • Gość
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 25, 2013, 12:18:35 pm »
U Ciebie, jak widzę wszystko jest najlepsze. Upiór powraca.

ktulu

  • Gość
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 28, 2013, 12:16:00 pm »
lanie RBFa bez wymiany przewodów hamulcowych gumowych na oplot może się źle skończyć .. poza tym przegrzanie normalnego płynu hamulcowego graniczy z cudem

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Tuning Hamulców
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 28, 2013, 23:11:44 pm »
lanie RBFa bez wymiany przewodów hamulcowych gumowych na oplot może się źle skończyć .. poza tym przegrzanie normalnego płynu hamulcowego graniczy z cudem


Czy ktoś pisał w tym temacie ze lal bez wymiany przewodów? Na butelce nic nie pisze ze zaleca się wymianę przewodów  :-thank