Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

Dojazdówka, a napęd 4x4

<< < (3/4) > >>

Artek123:

--- Cytat: BlackV6 w Grudzień 09, 2012, 11:46:22 am ---Porównanie samochodu z napędem 4x4 do S-type z napędem na tył jest nieporozumieniem :) ,nie zawsze daje się lepsze opony na tył np. w twoim przypadku dajesz tam gdzie masz napęd czyli na przód bo to on ma cię wyciągnąć a nie odwrotnie ;)

--- Koniec cytatu ---

Niestety Black nie jest to tak oczywiste z tymi lepszymi i gorszymi oponami jak napisałeś...  i tym samym nie masz do końca racji...
Generalnie specjaliści (ADAC, OAMTC, firma Michelin, Auto Świat) zalecają zakładanie lepszych opon na tył nie zależnie od napędu. Artykuły do poczytania w linkach poniżej:

http://www.opony.com.pl/artykul/testy-michelin-adac-i-oamtc-lepsze-opony-na-tyl-czy-na-przod/?id=1069

http://www.auto-swiat.pl/1-lepsze-opony-zaloz-na-tyl


Kolego bodi pytanie Choiny wcale nie jest bezsensu, bo jak byś poszperał trochę w necie na ten temat to byś zauważył że po innych forach i nie tylko również trwają rozmowy na temat koła dojazdowego zakładanego do napędu 4x4. Generalnie można wyciągnąć wniosek że najważniejsza w tym przypadku jest taka sama średnica koła (felga + opona) w porównaniu do wielkości kół jakie mamy na aucie, szerokość ma drugorzędne znaczenie. I do spokojnego przejechania kilkunastu czy kilkudziesięciu km do jakiegoś warsztatu czy domu nie powinno się nic stać (oczywiście z odpowiednio niską prędkością), ale nikt w 100% pewien nie jest i głowy za to nie odda. 
     
      Rozmawiałem dzisiaj na ten temat z kolegą który posiada Subaru Imprezę , a tam jest stały napęd 4x4 i on ma fabrycznie dojazd na zapasie (średnica całego koła taka sama jak kół na samochodzie, szerokość oczywiście inna). Jedyne uwagi jakie ma w instrukcji to żeby bardzo delikatnie operować gazem, gdyż opona dojazdowa (dużo węższa będzie miała mniejszą przyczepność) może tracić przyczepność z podłożem (co z kolei może doprowadzić do poślizgu lub w skrajnych przypadkach mieć negatywny wpływ na układ napędowy), oraz oczywiście aby nie przekraczać prędkości 70 km/h... Na temat na którą oś zakładać koło dojazdowe itp. nic nie pisze, więc chyba nie ma to znaczenia.

P.S.
Kolego bodi forum nie jest do wyładowywania swoich frustracji, a tym bardziej do obrażania ludzi... więc radzę przemyśleć swój sposób wypowiedzi...

   

BlackV6:
Pierwszy link zawiera więcej informacji , i jak zawsze każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy najlepiej w tym wypadku po-prostu odpuścić nogę z gazu aby takich sytuacji uniknąć i bez znaczenia na której osi będą lepsze opony .

lexxus:
' Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenie pojazdu w koło zapasowe, o parametrach
odmiennych niż parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład
fabrycznego wyposażenia pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu."


Cytat stąd :

http://www.krbrd.gov.pl/prawo/prawo_krajowe_r_war_techn_poj.htm

Więc jeśli fabryka dała zastrzeżenie w Jagu Max 80km/h  to znaczy że tylko tego trzeba przestrzegać.

Więc raczej bodi ma rację ale jak znam styl kolegi Choiny to będzie bronił swej teorii do upadłego ;)

Artek123:
   Kolego lexxus ale link który podałeś to są ogólne warunki prawa, mówiące o tym że dopuszcza się według prawa używanie koła dojazdowego... i tu nikt odnośnie tego wątpliwości nie ma...
   A dyskusja toczy się odnośnie używania koła dojazdowego w autach z napędem 4x4 czy może to mieć jakiś negatywny wpływ na podzespoły tego napędu, a jeżeli tak to w jakich przypadkach... czyli ustawy prawne nic do tego nie mają...  :-W


  

lexxus:
Skoro prawo tego nie zabrania , a producent wręcz wyposaża samochód w takie własnie koło , to o czym ta rozmowa?
Mamy tu kółko inżynierów samouków szukających dziury w całym?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej