Autor Wątek: błędy P0191, P1646, P1647, P1780, P1000  (Przeczytany 10937 razy)

marasZk

  • Gość
błędy P0191, P1646, P1647, P1780, P1000
« dnia: Grudzień 05, 2012, 21:07:14 pm »
Witam
dziś po raz pierwszy podłączyłem Jaga pod kompa bo strasznie dużo palił.
wyskoczyły mi błędy    P0191, P1646, P1647, P1780, P1000  :-kogutki
wygooglowałem je i trochę już wiem. ale proszę o rade może ktoś już się z nimi spotkał i rozwiązał.
fajne by było wiedzieć co i jak zanim pojadę do serwisu.
po wykasowaniu błędów został tylko jeden P1000 i juz nie chce zniknąć  :-help.

z góry dzięki i pozdrawiam.

x type 3.0v6 automat 2001

Offline strawinski

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 542
  • Daimler Six
Odp: błędy P0191, P1646, P1647, P1780, P1000
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 05, 2012, 22:07:17 pm »
witam.
To trochę powinieneś pojeździć autem i sprawdź czy błędy nie pojawiają się ponownie. Czasami jest tak, że auto było naprawione a nie skasowano błędów, które wiszą w komputerze.
Piszesz, że auto dużo spala ale napisz ile konkretnie.
P1000 to praktycznie żaden błąd, oznacza, że system nie został kompletnie sprawdzony od ostatniego skasowania błędów (mniej więcej o to chodzi).

Po błędach można powiedzieć, że były lub są problemy z
-paliwem (filtr, pompa, przeciek, niskie ciśnienie?),
-problem z czujnikami powietrza , są 4
-P1780 - może być kilka przyczyn, problem może być w ustrojstwie gdzie jest gałka zmiany biegów (połączenie, ustawienie ) problem w połączeniu ze skrzynia i jeszcze kilka przyczyn
« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2012, 22:27:21 pm wysłana przez strawinski »

BlackV6

  • Gość
Odp: błędy P0191, P1646, P1647, P1780, P1000
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 05, 2012, 22:13:25 pm »
P0191- listwa paliwowa
P1646, P1647 obie sondy do wymiany
P1000 jest normalnym cyklem i przekształci sie w P1111
P1780- Przełącznik biegów Transmission wybór D-4 - Układ
usterka

 a twój kociak to ten rodzynek z gazem co zmieniał tylu właścicieli w jednym roku :) ?

marasZk

  • Gość
Odp: błędy P0191, P1646, P1647, P1780, P1000
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 05, 2012, 22:23:48 pm »
tak tak to ten, tez mi tylu, dwa razy do roku ;P
a tak poważnie to w pl jest od 2007 roku potem doszedł współwłaściciel w maju 2010 po 5 msc założony został gaz
 i tak latał do 2012 roku do stycznia, wtedy to kupił gość od którego ja kupiłem w listopadzie.
i oto cała jego historia wyczytana z karty pojazdu.
co do błędów to polatam trochę zobaczę czy błędy wrócą ale sondy i tak wymienię bo spalanie jest o jakieś 30-40% za wysokie od tego co piszą na forum.

połączono

a co spalania to aż wstyd się przyznać ale w mieście nie udało mi się ani razu zejść poniżej 20l gazu :-wstyd na trasie 100km przy spokojnej jeździe bez wyprzedzania prędkość 90-100 spalił 15.7l.
przetestowałem też na paliwie bo myślałem, że może się mapy rozjechały ale spalanie było nie wiele mniejsze.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2012, 05:49:55 am wysłana przez Choina »

ron.novy

  • Gość
Odp: błędy P0191, P1646, P1647, P1780, P1000
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 07, 2012, 15:59:54 pm »
20Litrow w miescie to moj tez pali. nawet i wiecej:) w trasie 13litrow gazu. mam 3.0 automat :)

Offline slawek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 313
Odp: błędy P0191, P1646, P1647, P1780, P1000
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 07, 2012, 20:36:57 pm »
20Litrow w miescie to moj tez pali. nawet i wiecej:) w trasie 13litrow gazu. mam 3.0 automat :)

To prawie jak mój Jeep z silnikiem 4,7   ;D ;D
X-Tpe 2,0 D sport  rok 2004

marasZk

  • Gość
Odp: błędy P0191, P1646, P1647, P1780, P1000
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 07, 2012, 21:23:33 pm »
witam
Polatałem bo kasowaniu błędów, i wyskakują wciąż błędy odnośnie sond lambda, gdy u mechanika usłyszałem,
że w moim jagu są 4 sondy, to się przeżegnałem. Ale jakie było moje miłe zaskoczenie, gdy udałem się do intercarsu
i zacząłem shoping

- sonda najtańsza 83zł,  boscha 180zł (trzeba tylko zakuć końcówki)
- filtr paliwa 21,47 zł
- filtr powietrza od 30 zł (K&N 180zł, gdzie do a3 jeszcze rok temu płaciłem 240zł)
- filtry od gaz ok 80 zł

(ceny z rabatem jakie ma mój mechanik)

dla porównania kolega kupował tego dnia wahacz do e46 750zł do jaga by wyszło ok 240zł
viva mondeo :)  :-R

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: błędy P0191, P1646, P1647, P1780, P1000
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 07, 2012, 21:45:35 pm »
Jakie mondeo? O ile filtry są takie jak w fordzie to zawias już będzie inny i ceną też są większe.
Nie jeden już tak pisał, a jak przyszło kupić nowy wahacz to płacz i ostatecznie używka z allegro.
Poczytaj sobie forum jakie żale były bo tuleje oryginalne drogie lub nie wymienialne.
Poliuretany z Olkusza nie jednemu dupę uratowały.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: błędy P0191, P1646, P1647, P1780, P1000
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 07, 2012, 21:50:54 pm »
Twój kolega podał cenę za dwa i to lemfordera zapewne, a co do sond, patrzysz na najtańszą i to jeszcze z przeróbką, żebyś się nie zdziwił jak dalej błąd Ci się będzie zapalał, filtr K&N to rabat widzę mechanik ma 20 zł, jak chcesz to mogę Ci pokazać wahacz do E46 za 160 zł i to nowy, także rewelacji tutaj nie widzę, a tym bardziej okazji cenowej  co do posiadania Jaga, w dzisiejszych czasach dostęp do części jest ogromny, a w szczególności jeżeli chodzi o części, które powtarzają się w innych markach, czy modelach, jak już porównujesz ceny części to porównuj tych samych producentów, bo siejesz zamęt z tej euforii.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

BlackV6

  • Gość
Odp: błędy P0191, P1646, P1647, P1780, P1000
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 07, 2012, 21:51:35 pm »
Co do sond ja bym z żadnym wypadku nie brał boscha ;/ wymieniałam po 5 miesiącach na denso bo najnormalniej w świecie padła ;/ ,Co do reszty jakbyś miał diesel to może byś coś dopasował a tak będzie ciężko z zaminnikami ( np.przeguby) a tym bardziej jeśli chodzi o zawieszenie , polibusze są w miarę ok ale no włąsnie jest ale 9 miesięcy po wymianie całego zawieszenia zaczyna walić lewy tył i chyba tym razem wezme orygniały cena wysoka ale nie u śmiecha mi sie co 8-9 miesiecy płacić po kilka stów.

marasZk

  • Gość
Odp: błędy P0191, P1646, P1647, P1780, P1000
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 07, 2012, 22:18:07 pm »
a to sorry chłopaki, jeszcze się nie wgłębiałem w te wszystkie części, więc podałem tak jak mi powiedzieli w IC.
nigdy nie mówiłem, że tam pracują wybitni specjaliści, ale mi pasuje ten sklep, bo jeszcze się tam nie spotkałem
z problemem podczas zwrotów.
Na szczęście zawieszenie jest zdrowe, bo było ostatnio sprawdzane na diagnostyce i tylko tuleje stabilizatora z tyłu są do wymiany.
dzięki za informacje co do sondy nie meli na miejscu tych boscha więc zamówiłem na jutro, ale jak mam za pół roku ją znowu wymieć, to zrezygnuję i kupię sprawdzą.
odnośnie rabatu to ja ich nie przyznaje, a na każda rzecz jest inny jak patrzyłem na stronie ic to sonda boscha kosztuje 250zł on ma 180zl, ta zwykłą 4 max 83zł na stronie 187zł więc tu już różnica jest bardziej widoczna.

marasZk

  • Gość
Odp: błędy P0191, P1646, P1647, P1780, P1000
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 16, 2012, 20:36:39 pm »
Witam  :-help
sondy wymienione, błędy dalej występują, nowe sondy jak i stare pokazują za wysokie napięcie. Nic się nie zmieniło.
Czy to nie będzie wina katalizatorów, auto ma już przejechane 220tys.
czy ktoś już miał taki sam problem? dostęp do sond był ciężki a żeby wymontować katalizoatory to chyba będzie trzeba już silnik opuścić. Chyba, że macie jakieś inne podpowiedzi co to może być.

BlackV6

  • Gość
Odp: błędy P0191, P1646, P1647, P1780, P1000
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 17, 2012, 09:24:09 am »
możesz kupić emulatory na sondy jeśli zniknie błąd na 100% katy do wymiany

marasZk

  • Gość
Odp: błędy P0191, P1646, P1647, P1780, P1000
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 17, 2012, 21:14:14 pm »
a który emulator spróbować http://allegro.pl/emulator-2-sondy-sonda-lambda-100-skuteczny-i2859621981.html
czy może już elektroniczny http://allegro.pl/uniwersalny-emulator-sondy-lambda-sonda-1v-5v-i2866004576.html
a może zastosować dwa rodzaje,  ma ktoś z was  takie emulatory u siebie może?, jak to śię sprawdza, nie ma spadków mocy, wzrostu spalania?  jakieś inne negatywne objawy występują?

Bedek

  • Gość
Odp: błędy P0191, P1646, P1647, P1780, P1000
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 17, 2012, 22:05:05 pm »
Napisz jakie numery tych sond ale pewnie dał jakieś uniwersalne a one nie pasują mają inny opór na grzałce i dalej wywala błąd. Oryginalne mają ok 2,2 - sprawdź jaki opór mają te nowe, łatwa czynnośc a dużo powie.